motorophanging voor elkaar, nu tussenas te lang?

Forumindex Forums Techniek Cih motorophanging voor elkaar, nu tussenas te lang?

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208052
    Paullus
    Bijdrager
    • Topics 36
    • Reacties 710
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Mijn kadett is net terug van de keuring en hij is afgekeurd, helaas.:( Hij is o.a. afgekeurd op de ophanging van het blok. Het blok hangt er scheef in, waarschijnlijk doordat er geen orginele motorsteunen zijn gebruikt. Hierdoor hangt de bak dus ook iets scheef, zit niet lekker in de rubbers, en schuurt tegen een remleiding aan. Het gaat hier om een 2.0S uit een ascona, dus ik denk dat de vorige eigenaar ascona motorsteunen heeft gebruikt. Wat kan ik nu het beste doen? Motorsteunen voor een kadett 20E monteren, ik neem aan dat deze wel goed passen? En zijn deze nog te krijgen?

    Alvast bedankt, Paul

    #17448985
    Jigsaw
    Bijdrager
    • Topics 48
    • Reacties 669
    Lid sinds:
    9 April 2007

    ascona passen idd niet, je moet echt die alu steunen van een kadett hebben. op ebay staan ze vaker, op marktplaats en kapaza zie je ze ook wel eens voorbij komen.

    ze zijn wat zeldzamer dus reken op ongeveer 50 euro voor een setje.
    of je besteld ze in duitsland, daar krijg je ze ook verchroomd ;)

    #17448986
    pipo
    • Topics 45
    • Reacties 2126
    Lid sinds:
    5 November 2004

    origineel gepost door Paullus
    Mijn kadett is net terug van de keuring en hij is afgekeurd, helaas.:( Hij is o.a. afgekeurd op de ophanging van het blok. Het blok hangt er scheef in, waarschijnlijk doordat er geen orginele motorsteunen zijn gebruikt. Hierdoor hangt de bak dus ook iets scheef, zit niet lekker in de rubbers, en schuurt tegen een remleiding aan. Het gaat hier om een 2.0S uit een ascona, dus ik denk dat de vorige eigenaar ascona motorsteunen heeft gebruikt. Wat kan ik nu het beste doen? Motorsteunen voor een kadett 20E monteren, ik neem aan dat deze wel goed passen? En zijn deze nog te krijgen?

    Alvast bedankt, Paul

    motorrubbers en steunen van een omega 2400 nemen gaat ook en lijkt op een 1600 motorsteun.
    maar hoezo scheef liggen???
    acherover of naar een kant.
    want volgensmij zijn de steunen gelijke hoogte

    en anders achter je motorsteunen tegen het blok een ring er tussen en langere bouten.want volgensmij zit de motorsteun gaten van een ascona dichter bij het blok dan bij een c kadett.
    en welke bak ligt er achter de kadett
    heb je ook foto s

    ik heb er ook ooit een gehad met een ascona 2,0en steunen maar die lag wel goed
    :hmmz

    #17448987
    Paullus
    Bijdrager
    • Topics 36
    • Reacties 710
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Een drietal foto’s van onderaf:

    hij hangt dus scheef, rechts lager als links. De bakophanging is inmiddels al fatsoenlijk gemaakt, maar het blok hangt nog scheef. Ik denk dat er een motorsteun van een ascona en een van de orginele 1200 motor is gebruikt. Motorsteunen van een omega heb ik idd naar geinformeerd, 118 euro per stuk!!!:o Ik weet niet welke versnellingsbak ik nu eronder heb, iig een 4-bak.

    Ik hoop iig dat wel de juiste tussenas e.d. is gebruikt anders moet het blok er zo nog uit ook. De ombouwer die de 2.0 erin heeft is iig een enorme prutser. Hij heeft zelfs het subframe vast gezet met bouten met grover schroefdraad. Daardoor was 1 afgebroken en zat er 1 los. Fijn werk, dat uitboren en draad tappen:sleeping

    #17448988
    pipo
    • Topics 45
    • Reacties 2126
    Lid sinds:
    5 November 2004

    :o:o:o:o

    bij de bak steun hoort maar een rubber te zitten:o
    int midden die door een steun aan de bak zit hadden ze ook van een 1200 rubber kunnen maken met een extra strip er recht bovenop
    bak is gewoon standaart 4 bak ascona kadett 1600 manta

    ja ik bedoelde gebruikte motorsteunen van een 2400 die gooien de meeste er af omdat ze orginele steunen willen.maar die lijken veel op elkaar.

    maak ook eens foto s van onder de kap van de steunen.

    oja veren en dempers er al onder zitten??

    #17448989
    Paullus
    Bijdrager
    • Topics 36
    • Reacties 710
    Lid sinds:
    30 June 2004

    veren en dempers zitten eronder en bevallen goed. lekker stug:P

    Maar heb het probleem met het scheef hangende blok nog steeds niet opgelost. Heb motorsteunen van de omega besteld en in compinatie met orginele gte steunen proberen te monteren. Alleen zit het blok hiervoor ongeveer 10 a 15mm te ver naar voren. Kan dit bijvoorbeeld komen door het gebruik van een verkeerde tussenas? bijvoorbeeld die van een ascona?

    Ik zal binnenkort wat foto’s plaatsen.

    Alvast bedankt!

    #17448990
    pipo
    • Topics 45
    • Reacties 2126
    Lid sinds:
    5 November 2004

    origineel gepost door Paullus
    veren en dempers zitten eronder en bevallen goed. lekker stug:P

    Maar heb het probleem met het scheef hangende blok nog steeds niet opgelost. Heb motorsteunen van de omega besteld en in compinatie met orginele gte steunen proberen te monteren. Alleen zit het blok hiervoor ongeveer 10 a 15mm te ver naar voren. Kan dit bijvoorbeeld komen door het gebruik van een verkeerde tussenas? bijvoorbeeld die van een ascona?

    Ik zal binnenkort wat foto’s plaatsen.

    Alvast bedankt!

    er zit verschil in de steunen je kunt ze ook omwisselen van links naar rechts dan verandert dat ook dan komt hij of naar voor of naar achter te liggen een paar cm.

    maar wat is het probleem dat hij 1 a 1,5 naar voren ligt??ligt hij dan ergens tegen aan??ik de aandrijfas zit een schuifstuk dus dat moet op en neer kunnen en ook als hij de auto lager word kan het iets veranderen dan komt de as iets naar voren maar niet echt veel.

    mooi dat je tevreden bet over de verlaging.is wel stug maar niet keihard.dempt gewoon goed af:cool:

    #17448991
    mr-turbo
    Bijdrager
    • Topics 46
    • Reacties 1060
    Lid sinds:
    1 July 2004

    maak je toch gewoon een opvulring voor onder een van de motorsteunen dat ie wat hoger komt aan 1 kant, zo heb ik het ook bij m’n 16v gedaan indertijd.

    ziet er zo maar raar uit, is een en ander aan geknoeit :P heb je geen foto’s van de verschillende motorsteunen ?

    #17448992
    Paullus
    Bijdrager
    • Topics 36
    • Reacties 710
    Lid sinds:
    30 June 2004

    heb de orginele motorsteunen en rubbers inmiddels gemonteerd. het blok is hiermee ongeveer 3a4cm verder naar achter komen te liggen:

    onderstaand een foto van het blok met de oude rubbers en steunen:

    en met de nieuwe steunen en rubbers:

    een foto van de oude motorsteunen en rubbers:

    Het blok is dus flink verschoven wat als gevolg heeft dat de tussenas te lang is hij is ong. 76 cm, kan iemand mij vertellen of dit de orginele ascona as is?

    en uiteraard klopt het gat van de pook ook niet meer nu:

    Welke maat tussenas moet ik nu wel hebben?

    Alvast bedankt, Paul

    #17448993
    toppertheo
    • Topics 8
    • Reacties 150
    Lid sinds:
    3 February 2006

    wat een vage motorsteunen zijn dat :hmmz voorwiel aandrijver ofzo.

    verder hang het blok nu volgens mij wel op de juiste plaats want zo ver zit mijn motor nu ook ongeveer.

    bijna al mijn 4 bak aandrijfassen zijn 70 cm lang en 1 is 76 cm lang dus denk dat je een telange versie hebt en een aandrijfas van 70 cm nodig hebt.

    u2u maar als je zeker weet dat je hem nodig hebt want heb er wel 1 over.

    groeten Theo.

    #17448994
    pipo
    • Topics 45
    • Reacties 2126
    Lid sinds:
    5 November 2004

    origineel gepost door Paullus
    heb de orginele motorsteunen en rubbers inmiddels gemonteerd. het blok is hiermee ongeveer 3a4cm verder naar achter komen te liggen:

    onderstaand een foto van het blok met de oude rubbers en steunen:

    en met de nieuwe steunen en rubbers:

    een foto van de oude motorsteunen en rubbers:

    Het blok is dus flink verschoven wat als gevolg heeft dat de tussenas te lang is hij is ong. 76 cm, kan iemand mij vertellen of dit de orginele ascona as is?

    en uiteraard klopt het gat van de pook ook niet meer nu:

    Welke maat tussenas moet ik nu wel hebben?

    Alvast bedankt, Paul

    volgensmij is een motorsteun senator of zo omdat er een echtra gat bij zit voor een motorschokbreker.en de andere kant volgensmij omega of zo.en de rubbers mm ene is omega of senator b en de vierkante volgensmij van een ascona of manta:hmmz

    de orginele aandrijfas van een c kadett 4 bak is hard op hard koppeling 70 of 71 cm
    en die bak die er in ligt is volgensmij van een opel gt of andere ouwe opel want met zo,n pook knop is al heel oud:P

    #17448995
    2000
    Moderator
    • Topics 80
    • Reacties 4152
    Lid sinds:
    30 June 2004

    er zit ook een aanzienlijk verschil tussen het linker en het rechter rubber, de linker is minder hoog, en zakt ook verder in, dus ik zou het scheef hangen van het geheel daar aan wijten, en niet aan de motorsteunen.

    #17448996
    Paullus
    Bijdrager
    • Topics 36
    • Reacties 710
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Door de motorsteunen lag het blok te ver naar voren, door de rubbers lag hij er ook nog eens scheef in. Maar ik heb nu aluminium gte steunen gemonteerd in combinatie met nieuwe omega 2.0 rubbers en alles ligt nu netjes en recht.

    toppertheo u2u;)

    #17448997
    pipo
    • Topics 45
    • Reacties 2126
    Lid sinds:
    5 November 2004

    bij cih motoren staan de lengtes van de assen
    volgensmij is 76 ascona manta a
    c kadett 70 of 71
    manta b 85
    geld voor de 4 bakken dan

    #17448998
    Paullus
    Bijdrager
    • Topics 36
    • Reacties 710
    Lid sinds:
    30 June 2004

    heb de tussenas van toppertheo eronder en hij past erug lekker:afro dank voor de hulp:thumbup

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.