Motorombouw 2.8 naar 3.0E

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Motorombouw 2.8 naar 3.0E

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
  • Auteur
    Berichten
  • #17474805
    GSE
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 August 2006

      Op de 4-gang bakken staat altijd Aisin Warner en ook het type 03/71L of 03/71LE.

      Op de oude 3-gang bakken staat wel altijd ergens 2 cijfers langs elkaar BA-BB-AF deze zijn bepaalde codes voor dit of dat…..
      Vraag um maar aan welke kant de vulpijp omhoog komt,bestuurderskant van het blok is een 4-gang automaat bijrijderskant is een 3-gang automaat.
      4-gang automaat heeft een 2 delige vulpijp en de vulpijp komt op het carter uit,en zo zijn er nog wel wat verschillen op te noemen.

      #17474806
      Hulkie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 May 2008

        Hej hanzel,

        Leuk projectje man.
        Ik hoop dat je eruit kunt komen.
        Alleen even een vraagje. Zou jij even een paar duidelijke fotos kunnen toesturen
        van jouw inlaatspruitstuk? Ik zoek er namelijk 1 van een 3.0 en dan weet ik precies hoe zoiets eruit ziet.
        En weet jij toevallig wat zoiets kost?

        mvg gerry

        #17474807
        GSE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 August 2006

          Zijn 2/3 versies van inlaadspruitstukken:

          30E is dik en heeft een stationair stel schroef op het gasklephuis

          25E na huppeldepup bj is dunner maar heeft wel hetzelfde gasklep huis als de dikke versie

          C30NE Omega A/Senator B is dun met lange aanzuigkanelen en heeft geen stationair regelschroef,dit doet de computer.

          #17474808
          hanzel
            Lid sinds:
            7 July 2005

            Ik plaats het maar gewoon in mijn eigen topic, ik heb een 4-traps gevonden nu incl. koppelomvormer en starterkrans maar zonder dat elektro-kastje.

            Moet ik dat persee hebben, of wat regelt dat kastje eigenlijk? Aangezien er maar 2 kabeltjes aan de bak zitten.
            Als ik dat kastje niet heb, hoe sluit ik het dan aan?

            @ Gerry, ik zie nu pas je reactie maar ik zal wel even een paar foto’s maken, ik heb ook 2 verschillende inlaatspruitstukken liggen. (Niet te koop)
            Ik mail je ze wel.

            #17474809
            GSE
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 August 2006

              Dat kastje regelt wanneer de 4de gang word vrij gegeven.

              En zorgt ervoor dat je bv met 200kmh niet meer in de 3de gang kunt schakelen.

              Hij krijgt zijn signaal van de impulsgever op het staartstuk van de bak.

              1 van de 2 draden is voor de 4de-gang vrij te geven,je kunt hier gewoon +12V opzetten en dat komt de 4de gang ook vrij,en de andere draad is dacht ik voor de lockup te activeren.

              #17474810
              hanzel
                Lid sinds:
                7 July 2005

                Ahh oke.
                ik heb nu in het werkplaatshandboek van een vriend van me gelezen dat die ene inderdaad is voor de 4e gang vrij te geven en die andere is voor de kickdown. Dat werkt via de kabel en dan via een olie kanaal weer via die elektronische schakelaar. Hoe ik die zonder dat kastje aan moet sluiten weet ik niet. De lockup zou automatisch gebeuren als die in de 4e gang komt.
                De bak die ik nu heb was de bak waar 104 AA opstaat, maar er staat ook gewoon 03/71L op maar daar hadden ze zwarte verf overheen gespoten zodat het onleesbaar was geworden.


                #17474811
                GSE
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 August 2006

                  Ja das de goede op het oog al gelijk te zien:
                  2 draden aan de zijkant erin en een flens als staartstuk en de lengte van het staartstuk veraden zich.

                  Heb je wel alles compleet zoals:bedrading en vulpijp?

                  #17474812
                  hanzel
                    Lid sinds:
                    7 July 2005

                    Hij is eigenlijk compleet op dat kastje en bedrading na.
                    De vulpijp+pijlstok, koppelomvormer en starterkrans zitten er bij maar niks elektronisch.
                    Das jammer maar ik kon hem niet laten liggen aangezien ik al zolang naar zo`n bak zoek.

                    Er zal ook wel weer moeilijk aan de missende onderdelen te komen zijn vermoedt ik.
                    Ik zal ook wel eens op het BOF vragen of er mensen zijn die rijden zonder dat kastje.

                    #17474813
                    hanzel
                      Lid sinds:
                      7 July 2005

                      De 3.0E en de 4-traps liggen er sinds gisteravond in. Nu alles nog aansluiten.
                      Die aanzuigbuis die aan de luchtmassameter zit, heeft hij die perse nodig?
                      Zonder die buis past de lmm er zo in, anders moet er nog ergens een gat gemaakt worden;)

                      #17474814
                      GSE
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 August 2006

                        Je bedoelt de de pijp aan de luchtfilterbak die normaal voor in het chassie word gestoken?

                        Die heb je niet nodig kun je zo wel laten.

                        #17474815
                        hanzel
                          Lid sinds:
                          7 July 2005

                          Ja klopt ik bedoel die pijp aan de luchtfilterbak.
                          das mooi dan laat ik hem lekker weg

                          #17474816
                          hanzel
                            Lid sinds:
                            7 July 2005

                            Alles zit aangesloten, en bij het starten hoor je hem een seconde aanslaan maar meteen weer uit (terwijl ik door blijf starten) dan weer even geeft ie een kik dat ie wil aanslaan maar telkens loopt hij niet door. Als ik daarbij gas geef dan doet hij helemaal niks.
                            na een seconde of 6-7 starten doet hij niks meer.
                            Als ik dan contact uitzet en weer opnieuw begin te starten doet hij weer hetzelfde.
                            De benzinepomp begint meteen te draaien als hij op contact komt.
                            De ontsteking heb ik al op verschillende standen geprobeerd maar dat maakt geen verschil.
                            Alle benzineslangen incl. die van de injectors heb ik al vernieuwd omdat alles poreus was.

                            Ik ben nieuw in het injectie gebeuren dus ik weet zo even niet waar ik mee zal verder gaan met zoeken. Hij gaat om te beginnen eerst op benzine lopen. Als dat goed loopt gaat ie op LPG
                            Zijn er zo al simpele dingen waarmee ik kan beginnen te controleren?

                            #17474817
                            GSE
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 August 2006

                              Heb je de slangen correct aangesloten zoals ik zei:

                              Aanvoer komt gelijk op de injectie handel,en afvoer komt op de drukregelaar

                              Wil alleen aanslaan met starten:
                              Geen toerental signaal aan de injectie computer=groen bobine (-1) door verbinden met de groene die op de stekker zit waarmee je injectie systeem contact maakt met de autokabelboom normaal

                              Brandstofpomp hoort niet continu te lopen bij LE-jetronic enkel 1-2 sec na het op contact zetten en met starten,bij wegvallen toerental signaal hoort het pomp relais de pomp uit te schakelen.

                              Alle stekkers goed vast:luchtweger en temp sensor zijn de belangrijkste.

                              #17474818
                              hanzel
                                Lid sinds:
                                7 July 2005

                                Ja de slangen zitten goed aangesloten.
                                Ik denk dat er iets niet goed zit met de brandstofpomprelais want de pomp blijft contineu doordraaien terwijl ik wel na zoeen 2 sec. een klik hoor dat hij weer uit moet schakelen.
                                Soms begint de pomp niet te draaien maar als ik dan tegen het relais tik dan ineens wel.
                                Zal vanavond eens een ander relais proberen en even de bedrading nalopen:thumbup

                                #17474819
                                hanzel
                                  Lid sinds:
                                  7 July 2005

                                  Nou de brandstofpomp werkt nu precies zoals jij zegt; het rood/zwarte kabeltje zat op de startmotor op het verkeerde contact:wub
                                  Dus dat klopt nu.
                                  Als ik de ontsteking heel ver met de klok meedraai dan blijft hij soms heel even erg laag stationair lopen.

                                  De bougies worden nu ook gewoon nat, maar zou het niet kunnen dat hij op het verkeerde moment inspuit? Ik begrijp nog steeds niet echt hoe hij nu weet wanneer hij welke cilinder in moet spuiten.

                                  Die stekker die eigelijk voor de originele ontsteking bedoeld is met 3 pinnetjes, waar 3 witte kabels ingaan. Die hoeft toch nergens op?

                                  #17474820
                                  GSE
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 August 2006

                                    Nee die kabel is als het goed is en origineel de aansluiting naar de electronica van de ontsteking,die stekker met die 3 witte kabels is van de gaskleppositie sensor.

                                    Meet maar eens met een multie meter of die gelijk zijn:
                                    stekker van de gasklepsensor lostrekken en dan meten bij die witte kabels.

                                    Helaas ik zou het zo ff niet weten waarom de handel niet wil lopen.

                                    Zo,n klachten als niet willen aanslaan of pruttelen tijdens starten of afsterven tijdens stationair loop komen vaak door:
                                    Brandstof slangen fout aangesloten=dus niet het geval
                                    Toerental signaal ontbreek=is niet het geval
                                    Luchtweger kapot= is niet bekent ga der niet van uit
                                    Computer kapot=ga der niet van uit

                                    De bougies vonken,de pomp geeft saus,en alle massa punten zijn goed?

                                    #17474821
                                    astraminator
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      13 August 2004

                                      origineel gepost door GSE
                                      Nee die kabel is als het goed is en origineel de aansluiting naar de electronica van de ontsteking,die stekker met die 3 witte kabels is van de gaskleppositie sensor.

                                      Meet maar eens met een multie meter of die gelijk zijn:
                                      stekker van de gasklepsensor lostrekken en dan meten bij die witte kabels.

                                      Helaas ik zou het zo ff niet weten waarom de handel niet wil lopen.

                                      Zo,n klachten als niet willen aanslaan of pruttelen tijdens starten of afsterven tijdens stationair loop komen vaak door:
                                      Brandstof slangen fout aangesloten=dus niet het geval
                                      Toerental signaal ontbreek=is niet het geval
                                      Luchtweger kapot= is niet bekent ga der niet van uit
                                      Computer kapot=ga der niet van uit

                                      De bougies vonken,de pomp geeft saus,en alle massa punten zijn goed?

                                      Heb je de ontsteking los gehad? Heb je de bougiekabels goed gemonteerd? (niet toevallig de rotor 180 grd verdraaid t.o.v. de verdelerkap, kan overigens alleen als je de complete ontsteking eraf haalt en fout monteerd in het tandwiel van de oliepomp.??) Even checken.

                                      #17474822
                                      hanzel
                                        Lid sinds:
                                        7 July 2005

                                        Ja ik heb wel een compleet andere ontsteking erop gezet maar dat zat ook goed.
                                        Maar hij loopt nu!
                                        De computer die ik erbij heb gekregen is OF kapot, of het is de verkeerde.

                                        De computer die ik erbij kreeg heeft deze nummers: 0 280 001 303 / 90 156 369
                                        Toen had ik een computer geprobeerd van een 4 cilinder met deze nummers: 0 280 000 301 / 90 144 512 en daar liep hij meteen op maar wel een beetje onregelmatig.

                                        En toen nog een computer geprobeerd waar JETRONIC opstaat met: 0 280 001 312 / 90 234 340 en daar startte en liep hij perfect op.

                                        Die computers zijn niet van mij dus ik moet er nog eentje zien te vinden maar welke zal ik nu moeten hebben, dezelfde als mijn oude of toch die jetronic omdat hij daar ook op loopt?

                                        #17474823
                                        hanzel
                                          Lid sinds:
                                          7 July 2005

                                          Toevallig niemand die iets van die computer nummers weet?

                                          De automaatbak ligt alweer op de werkbank. De atf stroomde eronder uit ergens tussen de koppelomvormer en de bak zelf. De keerring is niks mis mee, dus even zoeken waar die nu lekt. :hmmz

                                          #17474824
                                          GSE
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            5 August 2006
                                          20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.