Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Motorombouw 2.8 naar 3.0E
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 mei 2009 om 10:57 #17474805
Op de 4-gang bakken staat altijd Aisin Warner en ook het type 03/71L of 03/71LE.
Op de oude 3-gang bakken staat wel altijd ergens 2 cijfers langs elkaar BA-BB-AF deze zijn bepaalde codes voor dit of dat…..
Vraag um maar aan welke kant de vulpijp omhoog komt,bestuurderskant van het blok is een 4-gang automaat bijrijderskant is een 3-gang automaat.
4-gang automaat heeft een 2 delige vulpijp en de vulpijp komt op het carter uit,en zo zijn er nog wel wat verschillen op te noemen.15 mei 2009 om 17:23 #17474806Hej hanzel,
Leuk projectje man.
Ik hoop dat je eruit kunt komen.
Alleen even een vraagje. Zou jij even een paar duidelijke fotos kunnen toesturen
van jouw inlaatspruitstuk? Ik zoek er namelijk 1 van een 3.0 en dan weet ik precies hoe zoiets eruit ziet.
En weet jij toevallig wat zoiets kost?mvg gerry
15 mei 2009 om 19:36 #17474807Zijn 2/3 versies van inlaadspruitstukken:
30E is dik en heeft een stationair stel schroef op het gasklephuis
25E na huppeldepup bj is dunner maar heeft wel hetzelfde gasklep huis als de dikke versie
C30NE Omega A/Senator B is dun met lange aanzuigkanelen en heeft geen stationair regelschroef,dit doet de computer.
22 mei 2009 om 09:50 #17474808Ik plaats het maar gewoon in mijn eigen topic, ik heb een 4-traps gevonden nu incl. koppelomvormer en starterkrans maar zonder dat elektro-kastje.
Moet ik dat persee hebben, of wat regelt dat kastje eigenlijk? Aangezien er maar 2 kabeltjes aan de bak zitten.
Als ik dat kastje niet heb, hoe sluit ik het dan aan?@ Gerry, ik zie nu pas je reactie maar ik zal wel even een paar foto’s maken, ik heb ook 2 verschillende inlaatspruitstukken liggen. (Niet te koop)
Ik mail je ze wel.22 mei 2009 om 10:43 #17474809Dat kastje regelt wanneer de 4de gang word vrij gegeven.
En zorgt ervoor dat je bv met 200kmh niet meer in de 3de gang kunt schakelen.
Hij krijgt zijn signaal van de impulsgever op het staartstuk van de bak.
1 van de 2 draden is voor de 4de-gang vrij te geven,je kunt hier gewoon +12V opzetten en dat komt de 4de gang ook vrij,en de andere draad is dacht ik voor de lockup te activeren.
23 mei 2009 om 23:48 #17474810Ahh oke.
ik heb nu in het werkplaatshandboek van een vriend van me gelezen dat die ene inderdaad is voor de 4e gang vrij te geven en die andere is voor de kickdown. Dat werkt via de kabel en dan via een olie kanaal weer via die elektronische schakelaar. Hoe ik die zonder dat kastje aan moet sluiten weet ik niet. De lockup zou automatisch gebeuren als die in de 4e gang komt.
De bak die ik nu heb was de bak waar 104 AA opstaat, maar er staat ook gewoon 03/71L op maar daar hadden ze zwarte verf overheen gespoten zodat het onleesbaar was geworden.
24 mei 2009 om 06:53 #17474811Ja das de goede op het oog al gelijk te zien:
2 draden aan de zijkant erin en een flens als staartstuk en de lengte van het staartstuk veraden zich.Heb je wel alles compleet zoals:bedrading en vulpijp?
24 mei 2009 om 09:31 #17474812Hij is eigenlijk compleet op dat kastje en bedrading na.
De vulpijp+pijlstok, koppelomvormer en starterkrans zitten er bij maar niks elektronisch.
Das jammer maar ik kon hem niet laten liggen aangezien ik al zolang naar zo`n bak zoek.Er zal ook wel weer moeilijk aan de missende onderdelen te komen zijn vermoedt ik.
Ik zal ook wel eens op het BOF vragen of er mensen zijn die rijden zonder dat kastje.12 juni 2009 om 09:49 #17474813De 3.0E en de 4-traps liggen er sinds gisteravond in. Nu alles nog aansluiten.
Die aanzuigbuis die aan de luchtmassameter zit, heeft hij die perse nodig?
Zonder die buis past de lmm er zo in, anders moet er nog ergens een gat gemaakt worden;)12 juni 2009 om 10:19 #17474814Je bedoelt de de pijp aan de luchtfilterbak die normaal voor in het chassie word gestoken?
Die heb je niet nodig kun je zo wel laten.
12 juni 2009 om 15:54 #17474815Ja klopt ik bedoel die pijp aan de luchtfilterbak.
das mooi dan laat ik hem lekker weg15 juni 2009 om 16:43 #17474816Alles zit aangesloten, en bij het starten hoor je hem een seconde aanslaan maar meteen weer uit (terwijl ik door blijf starten) dan weer even geeft ie een kik dat ie wil aanslaan maar telkens loopt hij niet door. Als ik daarbij gas geef dan doet hij helemaal niks.
na een seconde of 6-7 starten doet hij niks meer.
Als ik dan contact uitzet en weer opnieuw begin te starten doet hij weer hetzelfde.
De benzinepomp begint meteen te draaien als hij op contact komt.
De ontsteking heb ik al op verschillende standen geprobeerd maar dat maakt geen verschil.
Alle benzineslangen incl. die van de injectors heb ik al vernieuwd omdat alles poreus was.Ik ben nieuw in het injectie gebeuren dus ik weet zo even niet waar ik mee zal verder gaan met zoeken. Hij gaat om te beginnen eerst op benzine lopen. Als dat goed loopt gaat ie op LPG
Zijn er zo al simpele dingen waarmee ik kan beginnen te controleren?15 juni 2009 om 19:38 #17474817Heb je de slangen correct aangesloten zoals ik zei:
Aanvoer komt gelijk op de injectie handel,en afvoer komt op de drukregelaar
Wil alleen aanslaan met starten:
Geen toerental signaal aan de injectie computer=groen bobine (-1) door verbinden met de groene die op de stekker zit waarmee je injectie systeem contact maakt met de autokabelboom normaalBrandstofpomp hoort niet continu te lopen bij LE-jetronic enkel 1-2 sec na het op contact zetten en met starten,bij wegvallen toerental signaal hoort het pomp relais de pomp uit te schakelen.
Alle stekkers goed vast:luchtweger en temp sensor zijn de belangrijkste.
16 juni 2009 om 07:51 #17474818Ja de slangen zitten goed aangesloten.
Ik denk dat er iets niet goed zit met de brandstofpomprelais want de pomp blijft contineu doordraaien terwijl ik wel na zoeen 2 sec. een klik hoor dat hij weer uit moet schakelen.
Soms begint de pomp niet te draaien maar als ik dan tegen het relais tik dan ineens wel.
Zal vanavond eens een ander relais proberen en even de bedrading nalopen:thumbup16 juni 2009 om 22:28 #17474819Nou de brandstofpomp werkt nu precies zoals jij zegt; het rood/zwarte kabeltje zat op de startmotor op het verkeerde contact:wub
Dus dat klopt nu.
Als ik de ontsteking heel ver met de klok meedraai dan blijft hij soms heel even erg laag stationair lopen.De bougies worden nu ook gewoon nat, maar zou het niet kunnen dat hij op het verkeerde moment inspuit? Ik begrijp nog steeds niet echt hoe hij nu weet wanneer hij welke cilinder in moet spuiten.
Die stekker die eigelijk voor de originele ontsteking bedoeld is met 3 pinnetjes, waar 3 witte kabels ingaan. Die hoeft toch nergens op?
17 juni 2009 om 10:12 #17474820Nee die kabel is als het goed is en origineel de aansluiting naar de electronica van de ontsteking,die stekker met die 3 witte kabels is van de gaskleppositie sensor.
Meet maar eens met een multie meter of die gelijk zijn:
stekker van de gasklepsensor lostrekken en dan meten bij die witte kabels.Helaas ik zou het zo ff niet weten waarom de handel niet wil lopen.
Zo,n klachten als niet willen aanslaan of pruttelen tijdens starten of afsterven tijdens stationair loop komen vaak door:
Brandstof slangen fout aangesloten=dus niet het geval
Toerental signaal ontbreek=is niet het geval
Luchtweger kapot= is niet bekent ga der niet van uit
Computer kapot=ga der niet van uitDe bougies vonken,de pomp geeft saus,en alle massa punten zijn goed?
18 juni 2009 om 08:58 #17474821origineel gepost door GSE
Nee die kabel is als het goed is en origineel de aansluiting naar de electronica van de ontsteking,die stekker met die 3 witte kabels is van de gaskleppositie sensor.Meet maar eens met een multie meter of die gelijk zijn:
stekker van de gasklepsensor lostrekken en dan meten bij die witte kabels.Helaas ik zou het zo ff niet weten waarom de handel niet wil lopen.
Zo,n klachten als niet willen aanslaan of pruttelen tijdens starten of afsterven tijdens stationair loop komen vaak door:
Brandstof slangen fout aangesloten=dus niet het geval
Toerental signaal ontbreek=is niet het geval
Luchtweger kapot= is niet bekent ga der niet van uit
Computer kapot=ga der niet van uitDe bougies vonken,de pomp geeft saus,en alle massa punten zijn goed?
Heb je de ontsteking los gehad? Heb je de bougiekabels goed gemonteerd? (niet toevallig de rotor 180 grd verdraaid t.o.v. de verdelerkap, kan overigens alleen als je de complete ontsteking eraf haalt en fout monteerd in het tandwiel van de oliepomp.??) Even checken.
19 juni 2009 om 09:04 #17474822Ja ik heb wel een compleet andere ontsteking erop gezet maar dat zat ook goed.
Maar hij loopt nu!
De computer die ik erbij heb gekregen is OF kapot, of het is de verkeerde.De computer die ik erbij kreeg heeft deze nummers: 0 280 001 303 / 90 156 369
Toen had ik een computer geprobeerd van een 4 cilinder met deze nummers: 0 280 000 301 / 90 144 512 en daar liep hij meteen op maar wel een beetje onregelmatig.En toen nog een computer geprobeerd waar JETRONIC opstaat met: 0 280 001 312 / 90 234 340 en daar startte en liep hij perfect op.
Die computers zijn niet van mij dus ik moet er nog eentje zien te vinden maar welke zal ik nu moeten hebben, dezelfde als mijn oude of toch die jetronic omdat hij daar ook op loopt?
20 juni 2009 om 17:30 #17474823Toevallig niemand die iets van die computer nummers weet?
De automaatbak ligt alweer op de werkbank. De atf stroomde eronder uit ergens tussen de koppelomvormer en de bak zelf. De keerring is niks mis mee, dus even zoeken waar die nu lekt. :hmmz
20 juni 2009 om 17:41 #17474824http://www.senator-monza.de/index.php?z0DRJRUTmUDN9QUSNNVTmIjMz0DRJVUTTZSNxMDf0EzM9EkUBBVT
Hier moet je wel kunnen vinden wat je zoekt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.