Motormanagement lampje.

Forumindex Forums Modellen Corsa Motormanagement lampje.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18335921
    Corsa1999
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 May 2015

      Mijn MM lampje ging een week geleden branden en doofde na een kilometer. Het MM lampje ging zojuist weer aan op de autoweg. Motor stopte, geen stuurbekrachtiging meer, niks. Na een minuut of 10 startte ie weer en kon ik een paar kilometer doorrijden en ben ik inmiddels veilig thuis aangekomen. Eergisteren nog een paar honderd kilometer gereden zonder problemen. Ik rij hoofdzakelijk kleine afstanden (15 kilometer). Eerder nooit problemen gehad. Moet ik om uit te laten lezen naar de Opel dealer of kan een “gewone” garage dat ook?

      Ik heb een OPEL CORSA B (73_, 78_, 79_) 1.2 i 16V uit 1999. Ik woon in de gemeente Maasgouw. Is er misschien een forum lid hier in de buurt?

      #18335988
      Malina
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 November 2016

        Bij de auto die ik kocht ging het motormanagementlampje ook regelmatig aan.
        Er was ook weinig mee gereden, een paar duizend kilometer per jaar en dat tien jaar lang.
        Ik maak zo’n 20.000 kilometer per jaar.
        De auto heb ik ingereden, elke keer iets sneller tot ik normaal 140 km/u kon rijden.
        Nu geen problemen meer!

        #18335991
        Corsa1999
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 May 2015

          Marcin, bedankt voor je reactie. Ik heb er geen moeite mee dat dat lampje brandt om me te waarschuwen voor een probleem, maar waar ik wél moeite mee heb is dat de motor er gewoon mee stopte. Ook geen stuurbekrachtiging meer. Ik reed op de rechter rijstrook op de snelweg en gelukkig kon ik veilig de vluchtstrook opzoeken. Van de week eens kijken of ik bij een garage kan komen om even te kijken wat het probleem nou eigenlijk is. Ik heb begrepen dat deze auto’s bekend staan om defecte LMM’s. Klopt dat?

          #18336781
          Corsa1999
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 May 2015

            Euvel is inmiddels opgelost. Het was een kapotte krukas sensor…

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.