motormanagement astra k

Forumindex Forums Modellen Astra motormanagement astra k

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18542473
    walterastra
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 August 2023

      hallo

      ik heb een astra K 1.2 turbo van 2022. Vorig jaar tijdens mijn vakantie kreeg ik een foutmelding motormanagement , de garage heeft het logboek gewist en daarmee een reset uitgevoerd. Het hele jaar gereden zonder een enkel probleem. Nu , alsof de duvel ermee speelt, tijdens de vakantie wederom hetzelfde probleem. In duitsland de computer laten resetten en mijn reis zonder probleem kunnen vervolgen.

      Enkele dagen later wederom hetzelfde probleem, ik begin te denken aan een bugg in de software of misschien is het toch iets met de turbo?

      wie herkent dit?

       

      #18542490
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        En de foutcode is ….

        #18542512
        Riesje69
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 March 2012

          <p style=”text-align: center;”>Hoi Walter,</p>
          De 1,2 is een motor die kuren kan hebben. In plat Nederland waarschijnlijk niet maar bij een beetje heuvel/berg komen de storingen zoals ik ze lees vaak naar boven. Vele adviezen gezien om bij een hoger motortoerental te schakelen en de 6 alleen te gebruiken op een vlakke weg met een constante snelheid. Die schakeladvies negeren! Zeker bij berg op. Te laag in zijn toeren kan hij niet tegen, wel beter voor het milieu alhoewel het produceren van een nieuw blok, het vervangen daarvan ook niet echt milieu technisch is. Die motoren staan er langzamerhand om bekend dat er teveel axiale speling op de krukas komt waardoor het hele blok dient te worden vervangen zoals ik vaak heb gelezen. Wel zou dit een verbeterde type krukaslagers hebben. Wat betreft je turbo, daar zijn ook dingen mee helaas. Bij twijfel uit laten lezen door dealer.

          Succes kerel.

          Gr. Ries.

           

           

          #18550247
          Tokolosh
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 February 2024

            Hey, hier precies hetzelfde. Tweemaal in het buitenland op vakantie met een storing in het motormanagement. De laatste keer kon ik hem Duitsland laten staan omdat hij helemaal niets meer deed. Toen is uiteindelijk alleen de accu vervangen en bleek het weer te werken. Nu na een half jaar weer dezelfde storing. Wat hebben ze bij jou er uiteindelijk aan gedaan?

             

             

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.