Motorman.lampje….vaag?

Forumindex Forums Modellen Corsa Motorman.lampje….vaag?

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222017
    BadMuts
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Reed vandaag op de autobaan, begon bij een snelheid van 120+ het lampje, v/h motormanagement, te branden.
      Dit bleef ca 30 a 60 sec. branden en hij ging weer uit. Soms als ik iets gas af nam, tot onder de 120, dan ging ie weer uit. En soms ging ie sowieso uit zichzelf uit.
      Het lampje bleef niet branden….

      Qua rijgedrag veranderde er niks.

      En dit gebeurde om de zoveel tijd.

      Nou snap ik het wel als jullie zeggen….uitlezen bij de dealer.

      MAAR, misschien is er iemand onder jullie die dit bekend voor komt en zegt “hey, dat had ik ook eens en toen was het dit en dit….” ;)

      Iemand dus? :)

      Grt. Rene

      #17682330
      freek corsa
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 December 2004

        Uitlezen kun je ook zelf doen met de knipper methode, ook wel paper clip methode genoemd.

        Als ik dealer hoor dan denk ik aan euro tekens :P

        #17682331
        BadMuts
          Lid sinds:
          30 June 2004

          origineel gepost door freek corsa
          Uitlezen kun je ook zelf doen met de knipper methode, ook wel paper clip methode genoemd.

          Als ik dealer hoor dan denk ik aan euro tekens :P

          I know, maar wil eerst ff hier informeren voordat ik met paperclippie ga lopen frutten ;)

          #17682332
          freek corsa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 December 2004

            Oke Suc6

            Ik gebruik de knipper methode nu al via een druk knopje die verstopt ligt in de asbak :P

            #17682333
            CorsaB5drsX14XE
              Lid sinds:
              24 January 2010

              Freek, tech4?:thumbup

              Maar idd gewoon ff kutselen met paperclipje.

              Heb zelf storing erin zitten van lambdasonde.
              Die komt ook af en toe, en na een beetje trappen en dan afremmen op de motor de EGR storing.
              Lijkt dus wel een beetje op wat jij hebt.
              Brand heel af en toe, en dan een paar sec, soms helemaal niet.

              Binnenkort weer even paperclippen kijken of het nog die 2 zijn.

              Lambda gaat eerdaags gefikst worden.

              #17682334
              Mirrage
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 March 2010

                Zit hier met hetzelfde, ook de lambdasonde, meestal als ik wat langer dan 10 minuuten rijd wil het lampje wel eens aan springen.
                Na een seconde of 10 (soms langer) gaat hij weer uit. Verder merk ik niets aan mijn corsa.
                Als ik binnenkort tijd heb ga ik ff bij de sloop langs om een 2de hands op te halen, kijken of het dan verholpen is, heeft trouwens geen haast
                want vorige eigenaar reed er ook altijd al mee.

                #17682335
                BadMuts
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Ok, dan ga ik eens ff kijken naar een andere lambda.

                  Moet je er een hebben van hetzelfde motortype? Of zijn ze, van alle Corsa’s, uitwisselbaar?

                  #17682336
                  freek corsa
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 December 2004

                    Even kijken naar het aantal draden. ( meestal 3 of 4 , die met 1 draad zijn uit de mode )

                    Lees hem nou eerst even uit, als het wat anders is dan heb je voor niets je lambda verwisseld.

                    #17682337
                    BadMuts
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      origineel gepost door freek corsa
                      Even kijken naar het aantal draden. ( meestal 3 of 4 , die met 1 draad zijn uit de mode )

                      Lees hem nou eerst even uit, als het wat anders is dan heb je voor niets je lambda verwisseld.

                      boeien, dan heb je er 1 op reserve ;)

                      #17682338
                      Aapje
                        Lid sinds:
                        1 January 2009

                        Gisteren een corsa b gekocht, x12sz. Zelfde gedoe, heb gisteravond een hoop verteerde vacuumslangen gevonden en vervangen. Probleem had ik vanmorgen niet meer kunnen uitlokken op de snelweg… Dus kijk even al je vacuumslangen na misschien heb je ’t zelfde :)

                        #17682339
                        BadMuts
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          origineel gepost door Aapje
                          Gisteren een corsa b gekocht, x12sz. Zelfde gedoe, heb gisteravond een hoop verteerde vacuumslangen gevonden en vervangen. Probleem had ik vanmorgen niet meer kunnen uitlokken op de snelweg… Dus kijk even al je vacuumslangen na misschien heb je ’t zelfde :)

                          Zal dat ook ff meenemen. Wij hebben ook een x12sz ;)

                          #17682340
                          Mirrage
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            15 March 2010

                            origineel gepost door wim-v6
                            Lambda van de:

                            C12NZ – X12SZ – C14NZ – X14SZ – C16NZ – X16SZ – X14XE – X16XE kan je gewoon pakken..

                            dus op de sloop zat te vinden..

                            en daarbij maakt het niet uit of het nu een Kadett Astra Corsa of kadett is.

                            Willem

                            #17682341
                            MichaelBRL
                              Lid sinds:
                              25 November 2009

                              Laatst ook probelemen gehad met motormanagement,, uiteindelijk zijn er iets van 3 sensoren vervangen,, en ik had dezelfde symptonen, lamda sonde, klop sensor, en snelheidssensor.. maar snelheidssensor zal t zoiezo bij jou wel niet zijn (alleen als je km-teller soms niet doet)

                              Voor 80 euro oid heb ik mn corsa uit laten lezen bij de opeldealer (zo gebeurd).

                              EDIT: k had ook wel eens last dat ie bij de 120km per uur oid, met gas los ging wiegen(schokken/schommelen).. Met volgas was dit echter weg.

                              #17682342
                              BadMuts
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                heb bij 2 slangen, die vanaf het nokkenashuis wegliepen richting het luchtfilter (1x) en de ander achter op de inlaat (1x) slangenklemmen gemonteerd. Die zaten er niet op en die slangen zaten ietwat los.

                                FF kijken of dat wat uit maakt als ik morgen weer naar mn werk moet.

                                Vanmiddag gaf ook nog iemand me het advies om een extra massakabel van mn uitlaat (lees; ergens vanaf het spruitstuk ofzo) op de massa van de carrosserie aan te sluiten. Dan zou het euvel met het lampje ook voorbij kunnen zijn…..

                                Iemand die daar ervaring mee heeft?

                                Grt.

                                #17682343
                                SRLandgraaf
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  6 September 2008

                                  ik heb ook het zelfde probleem , als ik op de snelweg bv constant 120 rij gaat ie aan. Laat ik de snelheid terugzakken naar 100 gaat ie uit geef ik gas gaat ie ook uit.

                                  ik heb nou laatst de kat eronderuit gehaald . Nu is hij niet meer aan gegaan.

                                  #17682344
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    origineel gepost door BadMuts
                                    heb bij 2 slangen, die vanaf het nokkenashuis wegliepen richting het luchtfilter (1x) en de ander achter op de inlaat (1x) slangenklemmen gemonteerd. Die zaten er niet op en die slangen zaten ietwat los.

                                    FF kijken of dat wat uit maakt als ik morgen weer naar mn werk moet.

                                    Vanmiddag gaf ook nog iemand me het advies om een extra massakabel van mn uitlaat (lees; ergens vanaf het spruitstuk ofzo) op de massa van de carrosserie aan te sluiten. Dan zou het euvel met het lampje ook voorbij kunnen zijn…..

                                    Iemand die daar ervaring mee heeft?

                                    Grt.

                                    > Slangen vanaf nokkenashuis naar inlaat:

                                    – Zijn Bijde van de Carterventilatie, indien de dunne gewoon op zijn plaats zat, zal het niet veel uithalen.

                                    > Extra massakabel:

                                    – Trek deze van de Carroserie naar een van de versnellingsbak bevestigings bouten,
                                    – en dan nog een van de accu – naar de carroserie.

                                    > Uitlezen met paperclip:
                                    – 10pins stekker: Pin A met B Verbinden
                                    – 16pins stekker: Pin 5 met 6 verbinden
                                    – Contact aan zetten
                                    – Knippercode gaan lezen

                                    — Omschrijving in Vectra gedeelte hier op het forum topic HOW-TO

                                    Willem

                                    #17682345
                                    artronic
                                      Lid sinds:
                                      17 May 2009

                                      origineel gepost door MichaelBRL
                                      Laatst ook probelemen gehad met motormanagement,, uiteindelijk zijn er iets van 3 sensoren vervangen,, en ik had dezelfde symptonen, lamda sonde, klop sensor, en snelheidssensor.. maar snelheidssensor zal t zoiezo bij jou wel niet zijn (alleen als je km-teller soms niet doet)

                                      Voor 80 euro oid heb ik mn corsa uit laten lezen bij de opeldealer (zo gebeurd).

                                      EDIT: k had ook wel eens last dat ie bij de 120km per uur oid, met gas los ging wiegen(schokken/schommelen).. Met volgas was dit echter weg.

                                      Dure dealer 80 euries,heb je 3 opcom interfacen voor;)

                                      #17682346
                                      MichaelBRL
                                        Lid sinds:
                                        25 November 2009

                                        opel dealer hee ;)

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.