Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Motorman.lampje….vaag?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juni 2010 om 21:50 #17222017
Reed vandaag op de autobaan, begon bij een snelheid van 120+ het lampje, v/h motormanagement, te branden.
Dit bleef ca 30 a 60 sec. branden en hij ging weer uit. Soms als ik iets gas af nam, tot onder de 120, dan ging ie weer uit. En soms ging ie sowieso uit zichzelf uit.
Het lampje bleef niet branden….Qua rijgedrag veranderde er niks.
En dit gebeurde om de zoveel tijd.
Nou snap ik het wel als jullie zeggen….uitlezen bij de dealer.
MAAR, misschien is er iemand onder jullie die dit bekend voor komt en zegt “hey, dat had ik ook eens en toen was het dit en dit….” ;)
Iemand dus? :)
Grt. Rene
2 juni 2010 om 22:00 #17682330Uitlezen kun je ook zelf doen met de knipper methode, ook wel paper clip methode genoemd.
Als ik dealer hoor dan denk ik aan euro tekens :P
2 juni 2010 om 22:14 #17682331origineel gepost door freek corsa
Uitlezen kun je ook zelf doen met de knipper methode, ook wel paper clip methode genoemd.Als ik dealer hoor dan denk ik aan euro tekens :P
I know, maar wil eerst ff hier informeren voordat ik met paperclippie ga lopen frutten ;)
2 juni 2010 om 22:16 #17682332Oke Suc6
Ik gebruik de knipper methode nu al via een druk knopje die verstopt ligt in de asbak :P
2 juni 2010 om 22:37 #17682333Freek, tech4?:thumbup
Maar idd gewoon ff kutselen met paperclipje.
Heb zelf storing erin zitten van lambdasonde.
Die komt ook af en toe, en na een beetje trappen en dan afremmen op de motor de EGR storing.
Lijkt dus wel een beetje op wat jij hebt.
Brand heel af en toe, en dan een paar sec, soms helemaal niet.Binnenkort weer even paperclippen kijken of het nog die 2 zijn.
Lambda gaat eerdaags gefikst worden.
3 juni 2010 om 06:11 #17682334Zit hier met hetzelfde, ook de lambdasonde, meestal als ik wat langer dan 10 minuuten rijd wil het lampje wel eens aan springen.
Na een seconde of 10 (soms langer) gaat hij weer uit. Verder merk ik niets aan mijn corsa.
Als ik binnenkort tijd heb ga ik ff bij de sloop langs om een 2de hands op te halen, kijken of het dan verholpen is, heeft trouwens geen haast
want vorige eigenaar reed er ook altijd al mee.3 juni 2010 om 07:42 #17682335Ok, dan ga ik eens ff kijken naar een andere lambda.
Moet je er een hebben van hetzelfde motortype? Of zijn ze, van alle Corsa’s, uitwisselbaar?
3 juni 2010 om 07:48 #17682336Even kijken naar het aantal draden. ( meestal 3 of 4 , die met 1 draad zijn uit de mode )
Lees hem nou eerst even uit, als het wat anders is dan heb je voor niets je lambda verwisseld.
3 juni 2010 om 07:55 #17682337origineel gepost door freek corsa
Even kijken naar het aantal draden. ( meestal 3 of 4 , die met 1 draad zijn uit de mode )Lees hem nou eerst even uit, als het wat anders is dan heb je voor niets je lambda verwisseld.
boeien, dan heb je er 1 op reserve ;)
3 juni 2010 om 08:14 #17682338Gisteren een corsa b gekocht, x12sz. Zelfde gedoe, heb gisteravond een hoop verteerde vacuumslangen gevonden en vervangen. Probleem had ik vanmorgen niet meer kunnen uitlokken op de snelweg… Dus kijk even al je vacuumslangen na misschien heb je ‘t zelfde :)
3 juni 2010 om 08:30 #17682339origineel gepost door Aapje
Gisteren een corsa b gekocht, x12sz. Zelfde gedoe, heb gisteravond een hoop verteerde vacuumslangen gevonden en vervangen. Probleem had ik vanmorgen niet meer kunnen uitlokken op de snelweg… Dus kijk even al je vacuumslangen na misschien heb je ‘t zelfde :)Zal dat ook ff meenemen. Wij hebben ook een x12sz ;)
3 juni 2010 om 09:47 #17682340origineel gepost door wim-v6
Lambda van de:C12NZ – X12SZ – C14NZ – X14SZ – C16NZ – X16SZ – X14XE – X16XE kan je gewoon pakken..
dus op de sloop zat te vinden..
en daarbij maakt het niet uit of het nu een Kadett Astra Corsa of kadett is.
Willem
3 juni 2010 om 11:22 #17682341Laatst ook probelemen gehad met motormanagement,, uiteindelijk zijn er iets van 3 sensoren vervangen,, en ik had dezelfde symptonen, lamda sonde, klop sensor, en snelheidssensor.. maar snelheidssensor zal t zoiezo bij jou wel niet zijn (alleen als je km-teller soms niet doet)
Voor 80 euro oid heb ik mn corsa uit laten lezen bij de opeldealer (zo gebeurd).
EDIT: k had ook wel eens last dat ie bij de 120km per uur oid, met gas los ging wiegen(schokken/schommelen).. Met volgas was dit echter weg.
5 juni 2010 om 13:11 #17682342heb bij 2 slangen, die vanaf het nokkenashuis wegliepen richting het luchtfilter (1x) en de ander achter op de inlaat (1x) slangenklemmen gemonteerd. Die zaten er niet op en die slangen zaten ietwat los.
FF kijken of dat wat uit maakt als ik morgen weer naar mn werk moet.
Vanmiddag gaf ook nog iemand me het advies om een extra massakabel van mn uitlaat (lees; ergens vanaf het spruitstuk ofzo) op de massa van de carrosserie aan te sluiten. Dan zou het euvel met het lampje ook voorbij kunnen zijn…..
Iemand die daar ervaring mee heeft?
Grt.
5 juni 2010 om 15:51 #17682343ik heb ook het zelfde probleem , als ik op de snelweg bv constant 120 rij gaat ie aan. Laat ik de snelheid terugzakken naar 100 gaat ie uit geef ik gas gaat ie ook uit.
ik heb nou laatst de kat eronderuit gehaald . Nu is hij niet meer aan gegaan.
6 juni 2010 om 05:58 #17682344origineel gepost door BadMuts
heb bij 2 slangen, die vanaf het nokkenashuis wegliepen richting het luchtfilter (1x) en de ander achter op de inlaat (1x) slangenklemmen gemonteerd. Die zaten er niet op en die slangen zaten ietwat los.FF kijken of dat wat uit maakt als ik morgen weer naar mn werk moet.
Vanmiddag gaf ook nog iemand me het advies om een extra massakabel van mn uitlaat (lees; ergens vanaf het spruitstuk ofzo) op de massa van de carrosserie aan te sluiten. Dan zou het euvel met het lampje ook voorbij kunnen zijn…..
Iemand die daar ervaring mee heeft?
Grt.
> Slangen vanaf nokkenashuis naar inlaat:
– Zijn Bijde van de Carterventilatie, indien de dunne gewoon op zijn plaats zat, zal het niet veel uithalen.
> Extra massakabel:
– Trek deze van de Carroserie naar een van de versnellingsbak bevestigings bouten,
– en dan nog een van de accu – naar de carroserie.> Uitlezen met paperclip:
– 10pins stekker: Pin A met B Verbinden
– 16pins stekker: Pin 5 met 6 verbinden
– Contact aan zetten
– Knippercode gaan lezen— Omschrijving in Vectra gedeelte hier op het forum topic HOW-TO
Willem
12 juni 2010 om 15:18 #17682345origineel gepost door MichaelBRL
Laatst ook probelemen gehad met motormanagement,, uiteindelijk zijn er iets van 3 sensoren vervangen,, en ik had dezelfde symptonen, lamda sonde, klop sensor, en snelheidssensor.. maar snelheidssensor zal t zoiezo bij jou wel niet zijn (alleen als je km-teller soms niet doet)Voor 80 euro oid heb ik mn corsa uit laten lezen bij de opeldealer (zo gebeurd).
EDIT: k had ook wel eens last dat ie bij de 120km per uur oid, met gas los ging wiegen(schokken/schommelen).. Met volgas was dit echter weg.
Dure dealer 80 euries,heb je 3 opcom interfacen voor;)
14 juni 2010 om 10:00 #17682346opel dealer hee ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.