motorkeuze Rekord E1???

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD motorkeuze Rekord E1???

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247633
    Peter_N14GTI
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 April 2011

      Kunnen jullie me adviseren in het volgende:

      Ik ben ik het bezit van een e1 rekord met een 2.0s motor op lpg.
      Het motortje geeft het nu langzamerhand op en wil deze vervangen.
      Nu heb ik al even rond gekeken maar stuit op de volgende punten:

      Bijna alles heeft een injectiemotor maar hiervoor dient een andere kabelboom aangelegd te worden evenals een tank met retour.

      Als we dit doen komt een 2.2i of een 2.4i motor uit een omega in aanmerking aangezien deze sterk zijn (ook als trekpaard en op lpg) en zuinig zijn tov een 2.0s maar passen deze 1 op 1 in dezelfde motorsteunen?
      Ik heb namelijk geen zin in laswerk.

      Hebben jullie ervaringen/ adviezen omtrent de mogelijkheden?
      Een standaard 2.0s motortje wordt nergens aangeboden voor een leuk prijsje (of ik zoek verkeerd natuurlijk)

      Graag verneem ik jullie gedachtes…..

      #18006603
      Ghanz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2005

        een 2.2 of 2.4 kun je zo over zetten.
        is qua pasvorm gelijk aan de 2.0
        enkel de bouten voor het vliegwiel verschillen van draad bij een 2.4
        dus houd daar rekening mee.

        #18006604
        Peter_N14GTI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 April 2011

          Sorry voor de late reactie,

          Maar als je het orginele 2.2/2.4 vliegwiel erop laat past ie dan niet meer in de bak?
          Hoe zit dit met aansluiten van de benzineretour, injectiekabelboom enz.

          Wat komt hier bij kijken of kan je de retour weer direct terug laten komen bij de aanvoer?
          Is de injectiekabelboom apart waardoor je deze opzichzelf kan laten icm de computer of dien je dit weer op de bestaande kabelboom (wat nu niks voorsteld) door te lussen?

          Alvast bedankt

          #18006605
          fluks
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 October 2005

            kabelboom is los van de rest van de auto zit met 3 of 4 kabeltjes in de rest van de auto
            retour kun je prima maken met een t stuk tussen de aanvoer van de pomp

            #18006606
            dqp-sammy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 March 2009

              Heb nog en 2.0 S Motor hier voor 300 €.
              Maar je kan ook op en 2.2 en en 2.4 en 2 Literkop met carburateur bouwen en dat loopt niet slecht.
              Hebben kort geleden en 2.2 met 2 Literkop gebouwd liep bijna nog beter dan met injectie.
              Dan hoef je ook de kabelboom , de tank en het mixstuk niet te vervangen.
              Gr. Peter

              #18006607
              Peter_N14GTI
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 April 2011

                Even voor de goede orde, passen alle 2.0 motoren 1 op 1, dit aangezien ik aan een omega 2.0 16v kan komen.
                Of geldt dit alleen voor enkele nokkers?

                Alvast bedankt,

                Peter

                #18006608
                mugenpower
                  Lid sinds:
                  31 May 2005

                  Nee dat gaat niet (makkelijk) passen. Enkel de cih types zijn ‘plug&play’

                  #18006609
                  Peter_N14GTI
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 April 2011

                    Okay, das minder.

                    Het gedeelte waar het om hangt is de factor vermogen – brandstofverbruik
                    De motor die er nu inhangt haalt met moeite de 120 en verbruikt 1 op 7.
                    Beide prestaties vindt ik onder de maat. Het is de bedoeling dat hij makkelijk 140 rijdt, een aanhanger voort kan trekken en toch wel een stuk zuiniger loopt (haalde met een 3.5 ltr bmw makkelijk 1 op 8, ook op gas)
                    Mij is verteld dat als ik een injectiemotor neem dat deze beduidend zuiniger rijdt ( 1 op 10 op gas) maar snap nog niet zozeer hoe injectie zuiniger is want ik rij op gas…… (en geen G3)

                    Kan iemand me helpen, ik ben gewoon naar een goede motor voor op lpg welke goede prestaties levert…….

                    #18006610
                    Freestyler
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 January 2006

                      Wil je zuinig ruiden… aygo kopen.

                      Een verbruik van 1:7 is vrij normaal voor een 2.0S CIH motor (1:6 op lpg)
                      Een 2.0E is iets zuiniger door de iets hogere compressie (en injectie welke betere mengverhouding creeert)
                      Op LPG is enkel de hogere compressie van toepassing (en betere flow door het spruitstuk)

                      Wil je een motor die makkelijk hoge snelheden haalt, kun je beter door sparen voor een moderne motorombouw (kan goed in de centen lopen) of gewoon een modernere auto kopen.

                      Heb een 2.0E gehad, liep op lpg 1:8 (op benz 1:10), heb nu een 2.5 en loopt 1:6 op lpg. Dit zijn waardes waar je vrede mee zal moeten hebben.

                      Wil je meer vermogen en toch 4 cilinders, kom je haast niet onder een bewerkte motor uit (andere nokkenas, gevlakte kop, grotere kleppen). wil je standaard houden, ga dan voor de 1.9 of 2.2 (of 1.9 onderblok met 2.2 kop)

                      #18006611
                      Stender
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        5 April 2009

                        Mijn Rekord E2 loopt 1:8/9 en op lange stukken 1:10, dat is een 2.0e op gas met een 5-bak erachter. Als je zuiniger wilt rijden moet je moderner gaan rijden. Maar vergeet niet; met de huidige benzineprijzen moet je bijna 1:20 halen om financieel goedkoper te rijden dan 1:9 met lpg.

                        #18006612
                        Peter_N14GTI
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 April 2011

                          Ik snap inderdaad wel dat 1 op 8/ 1 op 9 mooie verbruikscijfers zijn maar dan wel bij een motor welke op de snelweg harder gaat dan een 110 – 120 met moeite.

                          Even terugkomend op de 16v blokken, zit het meer werk in de electronica welke uitgebreider is of is het onderblok al zo anders dat ie ook niet in de bestaande motorsteunen past waardoor er ook nog laswerk bij komt kijken?

                          #18006613
                          Freestyler
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 January 2006

                            @Peter_N14GTI wrote:

                            Ik snap inderdaad wel dat 1 op 8/ 1 op 9 mooie verbruikscijfers zijn maar dan wel bij een motor welke op de snelweg harder gaat dan een 110 – 120 met moeite.

                            Even terugkomend op de 16v blokken, zit het meer werk in de electronica welke uitgebreider is of is het onderblok al zo anders dat ie ook niet in de bestaande motorsteunen past waardoor er ook nog laswerk bij komt kijken?

                            Onderblok is anders, waardoor de standaard bak niet past.
                            Je zult dan alles van omega mee over moeten nemen.
                            Motorsteunen zijn anders, carter kan anders zijn, aandrijfas moet aangepast worden, uitlaat moet aangepast worden, plus een hoop klein spul dat aangepast moet worden.

                            Elektronica is dan wel het minste probleem, daar is nog goed over heen te komen ;)

                            #18006614
                            Peter_N14GTI
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 April 2011

                              Kijk dat is de info waar ik naar op zoek ben, zodra de steunen en aandrijfas aangepasd moet worden wordt het gelijk een project van een andere afmeting….
                              Maargoed, een ander vraagje: als je bij een injectiemotor deze op lpg laat rijden moet je niet alleen de brandstofpomp uitschakelen maar ook de injectoren onderbreken maar waar doe je dit het makkelijkste en hoe?

                              Alvast bedankt voor jullie raad en meedenken!

                              #18006615
                              Freestyler
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 January 2006

                                heb op mijn senator een kastje zitten dat op de stekkers van de injectoren komt, en vervolgens zelf stekkers heeft die op de kabelboom gestekkerd wordt. Deze onderbreekt dan het signaal naar de injectoren.

                                Pytagoras of zoiets heet dat ding. werkt super. Pomp blijft hier wel gewoon door lopen. ideaal bij overschakelen op benzine, dan issie gelijk nog op druk.

                                Heb je het 2.0E systeem met de gele injectoren, wordt het makkelijk. Dan hoef je enkel de groene kabel bij de computer te onderbreken en het hele systeem valt stil (pomp uit en injectoren uit), maar blijft wel gewoon lopen op lpg.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.