motorkeuze: 1.3cdti of Y1.7DTL ??

Forumindex Forums Modellen Corsa motorkeuze: 1.3cdti of Y1.7DTL ??

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218446
    Roelaano
      Lid sinds:
      30 July 2008

      Na mijn astra ben ik op zoek naar een nieuwere Opel Combo. Ik zit al 2 dagen lang allerlei forums en websites af te speuren, en ben uiteindelijk vast gelopen op de keuze van de motor. Aangezien een combo is gebaseerd op de corsa zullen hier wel de mesnen met het meeste versatnd van deze motoren zitten. king:

      Ik twijfel tussen de nieuwere 1.3cdti motor en de wat oudere Y1.7dtl, maar ik vind het lastig om de voor en nadelen van beide motoren duidelijk krijgen.

      De auto zal vooral gebruikt worden voor lange ritten richting de Alpen, waardoor ik ongeveer 40.000 km per jaar rij. Het zou mooi zijn als ik nog een beetje op snelheid over de autobahn kan rijden +-150km/u zou mooi zijn, maar is niet noodzakelijk ;) .

      Een van de kenners op dit forum weet vast wel een aantal voor en nadelen te noemen van beide motoren, waardoor de keus voor mij weer wat makkelijk word.

      Op dit moment heb ik deze occasion op het oog dus als daar nog op en aanmerkingen op zijn dan hoor ik het graag. king:

      Opel Combo Y1.7DTL

      Alvast bedankt voor de moeite!

      Grtz Roel

      #17627592
      Basgsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Ik heb beide motoren in een corsa gereden, en de 1.3cdti ook in een combo. Ik zou voor de 1.3 cdti gaan. Vond deze motor veel mooier lopen over een groter toerenbereik. en ook een stukje zuiniger…..

        #17627593
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          De zuinigste in de combo is de 1.7CDTi 100pk, en gelijk de krachtigste en prettigste motor.

          deze heeft motorcode Z17DTH

          dan heb je ook nog de oudere 1.7DTi 75pk (Y17DT / Y17DTH), welke ook vrij zuinig is, in ieder geval zuiniger als de Y17DTL.

          Willem

          #17627594
          Roelaano
            Lid sinds:
            30 July 2008

            bedankt voor de reacties! Ik zal weer eens verder gaan kijken met dit in mijn achterhoofd. de auto die ik op het oog heb heeft maar 87k gelopen dus dat is wel een erg gunstige kmstand aangezien ik wel een tijdje met deze auto wil rijden.

            #17627595
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              het beste is om gewoon zelf in alle types eens een goede testrit te maken..

              zo kan je zelf bepalen wat je het fijnst vind rijden..

              willem

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.