motorblok astra diesel

Forumindex Forums Modellen Astra motorblok astra diesel

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244317
    nick-astra
      Lid sinds:
      28 September 2010

      hallo ik wil een astra 2.0 diesel voor mijn werk gaan kopen maar nu hoor ik mensen zeggen dat de 2.0 blokken van op niet zo best zijn klopt dat of kan ik beter een 1.7 halen iemand ervaring met de 2.0 :hmmz :hmmz

      #17960838
      akonings
        Lid sinds:
        9 November 2004

        Van mijn 20 Di 16 v ( x20DTL, dus de lagedruk turbo met 82 pony’s ) is nu bij de 370.000 km de koppakking aan het lekgeraken maar doet het verders uitstekend.
        Altijd wel wat olieverbruik ( bekend euvel, door te grof hohnen in de fabriek naar het schijnt ), typisch een litertje of 1.5 in de 10.000 km
        Als je veel rijdt moet je ‘m regelmatig ff vullen.
        De brandstofpompen zijn een bekend euvel, dus zie te achterhalen of ‘ie al eens gereviseerd is. Normaal zijn ze bij 1.5 ton stuk.
        Verder blijkt de thermostaat vh koelwater elke ton stuk te gaan. Wordt ie niet meer warm.. erg vervelend in de winter .. . ;)
        In de 1e en 2e versnelling trek je langer door als gemiddelde benzine autootjes, je kunt goed meekomen.

        Voor sportievere rijders die kunnen beter uitkijken naar de 20 DTI 16v ( X20DTH of Y20DTH ? ), die heeft 100 paardjes.
        Verder onlangs de map-sensor stuk gegaan, voor de rest ( ik heb ‘m al vanaf de 2 ton ) nooit geen motorische ellende gehad.
        Goeie synthetische olie d’r in gooien. D’r gaat 5 tot 5.5 liter in dus dat kost eventjes wat .. :)
        Brandstoffiltertje regelmatig vervangen is ook geen schande..

        Check voor roestschade aan het subframe ter hoogte van de bevestigingen van de draagarmen.
        Als ‘ie daar geroest is doet de opel dealer het subframe vervangen ( fabrieks terugroepactie )
        Geroeste carosserie zie je alleen op astra-g tjes die echt verwaarloosd zijn of een zwaar leven achter de rug hebben..

        Verder bekend verhaal, als ie goed onderhouden is heb jij weinig ellende..

        suc6 met zoeken.

        #17960839
        xladage
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2008

          Ik heb zowel in de F als in de G een 1.7 Isuzu blok gereden tot (nog steeds) volle tevredenheid.
          Eerste de TDS in de F en daarna de DTi in de G nog steeds.
          Zeer betrouwbare blokken, maar voor de sportieve rijder niet aan te raden.
          Ben zelf geen protieve rijder, maar ik heb zelf ook soms wel behoefte aan meer paardjes onder de kap

          #17960840
          baboe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 August 2007

            hey ik hep er 350.000 km meegereden nooit problemen gehad

            #17960841
            quatsch
              Lid sinds:
              7 January 2006

              ik rijd nu zo’n 60dkm een 2.0DTL en hij staat nu op 164dkm.
              nog geen grote problemen… retourslangen, thermostaat … maar tjah dat valt allemaal wel wat mee
              brandstofpompen hoor ik ook veel over maar hij draait nog… en ik hoor ook mensen met 270dkm en originele brandstofpomp.

              wel vind ik deze auto moeilijk starten als ie koud is. er zit een grote accu in… maar als ie eenmaal start … draait ie lekker …

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.