Motor word warm

Forumindex Forums Modellen Corsa Motor word warm

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237426
    NL_Yankee
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 May 2011

      Goedendag,

      Ik heb een opel Corsa uit ’94, Motorcode C14NZ.

      Nu heb ik 4 weken geleden de waterpomp, D-riem, Spanrol en thermostaat vervangen.
      Sindsdien koelt de auto niet meer goed je ziet duidelijk wanneer de thermostaat open gaat de temp. loopt dan terug tot ongeveer 95 graden,
      maar daar blijft het ook bij als ik 80 rij en het is 17 graden buiten blijft de temp. 95 graden en loopt niet terug.( dit heeft ie wel altijd gedaan )
      Als ik dan op de snelweg ga, netjes 120 rijden word de motor 98 graden ga ik hierna weer 80 rijden blijft hij daar hangen en koelt de motor niet meer af.

      Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn ??

      #17876328
      DeMeistah
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 December 2010

        Welkom!

        #17876329
        rinus de boer
          Lid sinds:
          2 July 2004

          Is het koelvloeistofsysteem toen goed ontlucht? Want nog eventueel aanwezige luchtbellen kunnen rare fenomenen veroorzaken .

          #17876330
          NL_Yankee
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 May 2011

            Heb de motor warm laten lopen( tot de ventilator aanging ), daarna laten afkoelen en bijgevuld.
            Nu moet ik eerlijk zeggen dat het pijl wel weer is gezakt in deze paar weken.

            Zijn er nog andere manieren voor ontluchten ?

            #17876327
            NL_Yankee
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 May 2011

              *** Update

              Heb de auto nog een keer ontlucht maar er veranderd niks.

              Misschien dat ik een andere thermostaat moet proberen die bv bij 83 graden al open gaat, zou dit het
              probleem kunnen oplossen omdat de klep dan al eerder opengaat en de vloeistof dus eerder gekoeld word.

              #17876331
              rinus de boer
                Lid sinds:
                2 July 2004

                Je koelvloeistof gaat dan al eerder gekoeld door het blok lopen, dus het zal zeker effect hebben. Volgens mij heb ik ook z’n thermostaat erin zitten die vroeg open gaat, want bij normaal rijden staat de temp. meter altijd net onder de 90 graden.

                #17876332
                NL_Yankee
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 May 2011

                  *** Update

                  Sorry voor de late reactie,, heb het nogal druk met school.

                  Heb de Thermostaat vervangen voor een 87 graden thermostaat, de motor word nu eerder gekoeld word ook niet
                  meer zo warm maar de gemiddelde temperatuur ligt nog bij de 93 graden ( ook als het buiten 14 graden is )
                  Maar wat ik wel raar blijf vinden is dat volgens mijn temperatuurmeter de thermostaat pas bij 95 graden opengaat, terwijl er toch echt een
                  83 graden thermostaat inzit ??
                  Heb alles goed ontlucht en voor de zekerheid ook nog de temperatuur meter los gedraaid motor laten lopen en gewacht tot er koelvloeistof uitkwam.

                  #17876333
                  maarten47
                    Lid sinds:
                    26 June 2011

                    hoe ontlucht ik het koelsysteem van een corso 1.4 sport v16 (90pk) van 96
                    voorbaat dank

                    #17876334
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      zelf ontluchtend, warm laten worden, af laten koelen en bijvullen indien nodig, thats it.

                      en ja een temp meter kan afwijken!!!

                      willem

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.