motor vermogen beperkt, dringend service & ESP

Forumindex Forums Modellen Insignia motor vermogen beperkt, dringend service & ESP

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18373010
    Hendri89
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 March 2020

      Goedendag,

       

      sinds vorig jaar juni ben ik een trotse eigenaar van een Insignia sports tourer 1.6T

      na dat ik deze een paar weken in bezit had kreeg ik de volgende foutmeldingen in het display te staan: motor vermogen beperkt, dringend service & ESP, uitlezen gaf aan dat de MAP sensor verkeerde waardes gaf maar de monteur zei dat ik eerst het gasklephuis eens moest schoonmaken en dit heeft geholpen tot afgelopen februari. vanaf dat moment kreeg ik weer de eerder genoemde meldingen en is het gezeur begonnen.

      onderstaand een storings verloop:

       

      Feb 2020

      1-2  Auto begint zeer slecht te lopen

      Uitgelezen: slechte verbranding 4e cilinder

      Bougie schacht stond vol met olie > kleppendekselpakking vervangen + bougies gecontroleerd/schoongemaakt, probleem opgelost.

      7-2 Auto begint stationair iets onregelmatig te lopen
      Storing motor vermogen beperkt, voertuig dringend service nodig, & esp

      Uit laten lezen: Storing Lambda sensor, gasklep positie sensor & gaspedaal positie sensor.

      Gasklephuis schoongemaakt, probleem opgelost

      11-2 Auto begint weer stationair iets onregelmatig te lopen en valt uit. (start hierna wel weer)
      Storing motor vermogen beperkt, voertuig dringend service nodig, & esp

      Uit laten lezen: Storing Lambda sensor, gasklep positie sensor & gaspedaal positie sensor.

      Bougies normaals gecontroleerd en blijkt de bougie van de 4e cilinder inwendig gebroken.

      Bougies vervangen, probleem opgelost.

      15-2 Auto begint weer slecht te lopen en word steeds erger

      Gezien dat de bougie schacht vol heeft gestaan met olie en dat na het vervangen van de bougies de auto goed liep vermoedelijk ook de bobine een defect dus de bobine brug vervangen. Probleem opgelost, maar na het stopzetten van de auto en opnieuw starten liep de auto weer slecht. Nu is het bij de ene keer starten goed en de andere keer starten loopt die slecht, en geeft die de foutmeldingen motor vermogen beperkt, voertuig dringend service nodig

      Compressie meting uitgevoerd alle vier cilinders gelijk +/- 10bar

       

      Auto lijkt het ene moment ook goed te lopen met normaal vermogen en het andere moment loopt die wel goed maar is inderdaad het motor vermogen beperkt (lijkt alsof de turbo uitgeschakeld wordt).

      17-2 Auto naar Opel garage gebracht.

      Lambda sensor ingeleerd, gasklep positie sensor ingeleerd,

      Auto deed het 1 dag goed daarna weer problemen

       

      19-2 Auto opnieuw naar de Opel garage gebracht.

      omdat de auto storingen op het gasklep bleef geven (na het wissen direct weer terug bij het inschakelen van het contact)

      Gas klephuis vervangen en nieuwe pakkingen gemonteerd, verder alle slangen afgeperst en sensoren getest.

      Auto is nu weer goed.
      Maart 2020

      9-3 Auto begint weer slecht te lopen weer meldingen motor vermogen beperkt, voertuig dringend service nodig, & esp. Dit keer lijkt de motor in de noodloop te draaien (hoog stationeer dit heeft die de vorige keer niet gedaan)

      Heeft iemand hier ervaring mee en enig idee wat iedere keer dit probleem kan veroorzaken want zowel de garage en ik weten het eigenlijk allebei niet meer.

       

      #18377847
      Eelco van der Krabben
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2020

        Hoi Hendri, wat balen dat je  er zoveel al aangedaan hebt en het probleem zich blijft voordoen. Ik heb ook een Opel insignia en heb exact het zelfde probleem?

        ben je er inmiddels almachtige gekomen wat het zou kunnen zijn of heb je nog steeds last van het probleem? Ik zelf heb het gashuisklep laten vervangen maar niet geholpen helaas.

        Elke keer als het mij overkomt moet ik de plus accupool eraf halen en dan verdwijnt de storing ( soort van reset) en kan ik pas weer verder rijden.
        kom er ook niet achter wat de echte oorzaak zou kunnen zijn.
        Gr.  Eelco

        #18377865
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Wat is de km stand van de auto? Ik zou alle vacuum slangen goed controleren. Is de wagen gechipt? Meestal komt dit probleem voor bij een versleten turbo of slecht gechipte auto.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.