Motor van een Opel kadett D vervangen door een motor kadett E gsi

Forumindex Forums Modellen Kadett Motor van een Opel kadett D vervangen door een motor kadett E gsi

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18343642
    iamdakf
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 May 2017

      Motor uit een Opel kadett D halen en hier een zwaardere motor van een Opel kadett E gsl in monteren. Alle nodige aanpassingen uitvoeren. Het chassis en het remsysteem aanpassen om te voldoen aan de nodige veiligheidseisen.
      ik zou graag willen weten hoe ik te werk zou moeten gaan. dit is voor mijn eindwerk.

      #18343917
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        Zelfs een C20XE is nou ook weer niet zo dik dat je je chassis hoeft aan te passen, hooguit voorste veerpoten. Remmen zou ik wel doen, en hou je het bij een achtklepper gaat dat nog prima met de trommels achter. Bij een 16 klepper hoort naar mijn mening wel schijven achter, en kun je van de Astra F complete achteras nemen, of Saab 9-3. Dan 256x24mm geventileerd voor met FN52 klauwen, en minstens 22mm hoofdremcylinder. En uiteraard de juiste remdrukbegrenzers naar achter. Op ebay duitsland staan die voor de Peugeot 205gti, deze zijn nog betaalbaar en goed, die van opel zijn haast niet te verkrijgen en/of nog stukke duurder.

        Verder moet je benzine aan/afvoer in orde maken, goede pomp monteren, leidingwerk, tank (aanpassen of vervangen)

        Eerst maar eens de motorkeuze?

        Verder is het goed te doen, kostte mij de laatste keer een volle dag in mn eentje, inclusief alles opfrissen aan de motor, keerringen, pakkingen, riem, oliepomp, waterpomp enz.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.