Zelfs een C20XE is nou ook weer niet zo dik dat je je chassis hoeft aan te passen, hooguit voorste veerpoten. Remmen zou ik wel doen, en hou je het bij een achtklepper gaat dat nog prima met de trommels achter. Bij een 16 klepper hoort naar mijn mening wel schijven achter, en kun je van de Astra F complete achteras nemen, of Saab 9-3. Dan 256x24mm geventileerd voor met FN52 klauwen, en minstens 22mm hoofdremcylinder. En uiteraard de juiste remdrukbegrenzers naar achter. Op ebay duitsland staan die voor de Peugeot 205gti, deze zijn nog betaalbaar en goed, die van opel zijn haast niet te verkrijgen en/of nog stukke duurder.
Verder moet je benzine aan/afvoer in orde maken, goede pomp monteren, leidingwerk, tank (aanpassen of vervangen)
Eerst maar eens de motorkeuze?
Verder is het goed te doen, kostte mij de laatste keer een volle dag in mn eentje, inclusief alles opfrissen aan de motor, keerringen, pakkingen, riem, oliepomp, waterpomp enz.