Motor uit en inbouwen, hulp.

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Motor uit en inbouwen, hulp.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18369685
    Paul de Bruin
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 June 2017

      Is er iemand in de regio Delft die een motor uit een Zafira B uit 2006 (2.2) kan bouwen en een gereviseerde erin kan zetten. Zoja wat gaat dat dan kosten?

      Probleem met de Zafira is dat de geleiders van de distributie ketting zijn afgebroken, dit zou inhouden nieuwe kettingen, kleppendeksel nakijken nieuwe geleider en spanrollen en wat er allemaal nog meer bij komt kijken. Ik heb me laten vertellen dat dat waarschijnlijk de beste oplossing is?

      Alvast bedankt

      #18369689
      puck87
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 June 2016

        Beste

        Ik zou eerst eens laten controleren of de kleppen krom zijn, zo niet dan is het voldoende om 2 nieuwe kettingset te laten monteren daar hoeft de motor er niet voor uit.

        Mvg Pieter

        #18369690
        Paul de Bruin
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 June 2017

          Hallo Pieter,

           

          Bedankt voor je reactie. De garage heeft mij opgegeven dat de kettingen vervangen moeten worden, de geleiders en de kleppendeksel moet nagekeken worden.

          Ik kreeg een prijs van over de 3000 euro en dat was de minimale prijs.

          Een andere garage gaf mij aan, zoals ik boven al beschreef. IK zelf heb er geen verstand van maar ben opzoek naar iemand die mij hierbij kan helpen. Ik vraag me namelijk af of dat bedrag reëel is en of die zaken allemaal uitgevoerd moeten worden?

          Mvg Paul

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.