Motor tuning

Forumindex Forums Overige Auto algemeen Motor tuning

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18419818
    olleke37
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 June 2016

      Goedenavond allemaal,

      Heeft iemand misschien tips wat ik kan doen om mijn auto een beetje meer trekkracht te geven?

      mijn vriendin heeft een Astra j GTC 1.4 turbo 120pk. We hebben de auto al gechipt, maar heeft niet echt het gewenste resultaat. Hoog in de toeren gaat de auto goed van zijn plek, maar onderin vind ik hem erg lui.
      Is er misschien een manier om eerder je maximaal koppel te krijgen?

      Nu krijg je bij 3000 toeren ongeveer een duw in je rug, en gaat de auto er goed vandoor.
      Heeft iemand nog tips wat we kunnen doen?

      in ieder geval bedankt alvast

      #18419890
      Koffie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 November 2019

        Vreemd, het maximale koppel is al beschikbaar vanaf 1850 toeren met de oorspronkelijke software.
        https://www.automobile-catalog.com/curve/2011/2530445/opel_astra_1_4_turbo_120.html

        Vind je dat de auto beter rijdt nu hij gechipt is? Heeft hij bij lage toerentallen een hoger koppel gekregen?

        Als je graag hard wil optrekken laat je hem gewoon meer toeren maken. Als ik je zo hoor trek je op in een hoge versnelling en draait de motor weinig toeren. Lage toerentallen past bij het nieuwe rijden, maar als je het gaspedaal helemaal in moet trappen om vooruit te komen, je te ver. Vol gas in lage toerentallen is bij een turbo benzine namelijk niet zuinig. Kies een toerental dat past bij het vermogen dat je uit de motor wilt halen.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.