motor trekt vacuum

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) motor trekt vacuum

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18402942
    andre.de.gooyert
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 March 2014

      Tis altijd wat. Probleem met de accu opgelost, nu trekt de motor weer vacuum.

      Ik heb sinds een paar dagen dat de motor na sist als je hem uit zet. Ik kon niet direct vinden waar dat aan lag. Maar aangezien mijn olielampje aan ging, wou ik olie bijvullen. Maar ik kreeg de dop er in eerste instantie niet af. Totdat ik de motor uit zette. Toen ging hij er zo af. De motor trekt dus vacuum en dat sissen is het opheffen van het vacuum via de olievuldop. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Ik dacht eerst aan de karterontluchting, maar dan zou er overdruk moeten zijn, of mis ik iets?

      Het gaat om mijn Zafira B 1.8 16V van 2006.

      #18402944
      andre.de.gooyert
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 March 2014

        Na meer research wat gevonden op internet. Het membraam van de carterontluchting in de kleppendeksel is waarschijnlijk het probleem. Deze zal dus vervangen moeten worden. Kans is echter groot dat dat niet lukt zonder dat de kleppendeksel het begeeft. Dus denk ik dat ik maar gelijk het hele kleppendeksel vervang. Gaat weer een lieve duit kosten….. :cry: :cry:

        Ik hou u allen op de hoogte.

         

        #18402975
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Heb je een Z18XE of een Z18XER?

          #18480781
          AndyDenise
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 August 2018

            Ik heb het zelfde volgens mij bij mijn a16xht voor hier zijn de materialen nog slechter te krijgen

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.