Motor te warm met airco aan

Forumindex Forums Modellen Astra Motor te warm met airco aan

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18428598
    kupers38@gmail.com
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 June 2020

      Beste leden,

      Het is weer wat warmer buiten en zo nu en dan zet ik de airco (geen climate control) aan om het wat dragelijker te maken.
      Wanneer ik dan langzaam rij of stil kom te staan bij bijvoorbeeld het stoplicht loopt de temperatuur van het koelwater op, zo ver dat ik er een melding van krijg op mijn dashboard (het radiateur logotje met het sneeuwvlokje). Ik begrijp dat de aircocondensor erg warm wordt wanneer je de airco laat draaien en dat de radiateur dan zijn warmte minder makkelijk kwijt kan.

      Na wat rondzoeken op het internet lees ik uiteenlopende dingen van thermostaat tot een verstopte radiateur.

      Waar moet ik beginnen met uitsluiten?

      Groet René

      #18428620
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        99% van astra g heeft problemen met koelven weerstandblok. Dus ventilator werkt niet op stap 1, 2 en 3.

        #18429043
        kupers38@gmail.com
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 June 2020

          aah okee! kan ik dat doormeten of testen bijvoorbeeld met de motor en airco aan terwijl ik stil sta? als ik dit wil vervangen, welk onderdeel heb ik dan nodig?

           

          Groet

          #18429293
          opel-mark
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2011

            in dit geval wordt je koelvloeistof te warm, dit komt omdat de radiateur van de airco voor die van de gewone koelvloeistof zit, zonder airco kan hij het blijkbaar nog net aan maar met airco aan wordt het te warm, ik vermoed dat een van de ventilatoren bij de radiateur niet aanslaat, daar zou ik als eerste gaan zoeken.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.