Motor Swap Tigra A

Forumindex Forums Modellen Tigra Motor Swap Tigra A

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18378492
    Nicky-Tigra
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 July 2020

      Hallo ik heb nu al een tijdje mijn Tigra A 1995 1.6i 16v X16XE. Deze motor is in het verleden gereviseerd omdat vorige eigenaar distributie riem kapot heeft gereden. Naar mijn mening is deze revisie gedaan door een beunhaas want het blokje zuipt meer olie dan benzine (ongeveer 1L olie op 500km.) Hier een oplossing voor vinden is de moeite niet meer waard naar mijn mening want dan zal de kop eraf moeten en nieuwe zuigerveren en kleppen etc. Plaatsen. Dan kan ik net zo goed meteen een ander blok erin laten leggen wat ik al een tijdje van plan ben. Wou hem eigenlijk swappen met een 2.0 turbo (C20LET) met versnellingsbak en alle toebehoeren erbij, meteen remmen en wielophanging ook upgraden.

      Ik weet dat het mogenlijk is en dat het ook onder de kap past, maar ik ben eigenlijk opzoek naar iemand die iets weet waar of wie ik dit kan laten doen.

      Want het gaat me echt niet lukken om de swap in me eentje te doen ivm. Werkplek, gereedschap en kennis van de internals van het blok.

      Benieuwd naar antwoorden en info.

      Mvg Nicky

      #18413368
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Op http://www.corsa-novatuning.nl vind je veel informatie over dit soort ombouwtjes.

        Home


        Die doen kunnen zo’n ombouw ook voor je verzorgen.

        Eventueel kan Andre Botter je van dienst zijn bij zo’n ombouw:
        https://nl-nl.facebook.com/acbotter

        Neemt niet weg dat je nog wel een goede C20LET (het liefst gereviseerd en een goede F28 moet vinden.
        En die zijn schaars!!

        Daarnaast is het rijden met een C20XE + F20 goedkoper dan het rijden met een turbo.
        En ook een turbo ombouw is niet goedkoop :no-money: :mail:

        Gezien de voorraad C20LET’s zou ik eerder kijken naar een ombouw naar een Z20LEx met bijbehorende versnellingsbak.
        Een Astra / Zafira OPC als donor koop je nog voor redelijke prijzen, dan heb je ook gelijk de benodigde remmerij voor zo’n ombouw.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.