hallo allemaal ik heb een probleem met mijn corsa c 1.4 van okt.2004 .
het motorstoringslampje is voor 3 weken terug spontaan gaan branden [ dit is wel kort na dat hij afgetankt is ] .mijn dochter rijd er het meeste mee en had het idee dat hij moeite had met op snelheid komen , maat van me heeft hem met een kastje uitgelezen gaf de volgende melding : P0170 cilinderrij1 , brandstof berekening systeem ; onjuiste werking .
hij heeft hem gereset de fout en dit ging een week goed , toen ging hij weer aan . de anwb erbij gehad die hebben hem uitgelezen [ en gereset ] en zijden dat het waarschijnlijk de brandstof pomp is , vorige week donderdag brande het lampje weer , ik heb de brandstofpomp vervangen [ 1 van de sloop hebben er daar stroom opgezet en deze loopt mooi , dus geplaatst en weer gereset , echter vandaag gaat hij weer branden .aan de auto en motor valt niks te merken , start en loopt gewoon . niet slecht starten of onregelmatig lopen ofzo trekt ook gewoon . het gaat dus om het oranje motorblok lampje !
iemand idee wat het kan zijn ?
misschien toch iets met de benzine zelf ofzo , injectie reiniger in de tank doen ofzo ?
wie o wie herkend dit probleem .
mvg h.j