motor slaat over, ontstekings prolemen

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) motor slaat over, ontstekings prolemen

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207217
    Gupy
    Bijdrager
    • Topics 21
    • Reacties 544
    Lid sinds:
    8 June 2006

    Al een paar maandern heb ik problemen met mijn C20NE in de Vec A.

    Vooral als ie warm is slaat ie regelmatig over. Vooral bij optrekken vanaf stilstand knalt (uitlaat) ie en moppert ie flink.

    Verdelerkap, rotot en kabels zijn 5000 km vervangen. Bougie’s heb ik vorige week nogmaals vervangen. (NGK BP6ES).
    Wat me opviel:

    Bougie’s waren eigenlijk allemaal wel een beetje voorzien van roet. (niet zo als het zou moeten zijn)
    Ik merkte dat de verdelerkap van binnen wat olie had.

    Wou eerst eens kijken om de keering achter de verdeler te vervangen, kijken of het beter wordt.

    Zijn er nog verborgen tricks om de keering van het nokkenashuis te vervangen of is dit piece of cake?

    #17413699
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    euhm ik ben voorstander van orginele bougies…
    ik heb alleen nog maar gezeik gehad met andere bougies…

    eigenlijk kan er niet zo heel veel vreemd doen bij een c20ne..
    maar waar ik wel aan zit te denken is je temp sensor (die voor de ecu)

    keering is wel eenvoudig te vervangen.. voorzichtig eruit wippen, en de nieuwe erin tikken… valt allemaal opzich wel mee

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17413700
    Gupy
    Bijdrager
    • Topics 21
    • Reacties 544
    Lid sinds:
    8 June 2006

    IS dat een viton keering dan? (hitte bestendig) of toch maar origineel Opel nemen?

    #17413701
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    gewoon orgineel GM nemen.
    doe ik ook altijd

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17413702
    Gupy
    Bijdrager
    • Topics 21
    • Reacties 544
    Lid sinds:
    8 June 2006

    Gisteren eindelijk eens tijd gehad om wat te sleutelen.
    Ik heb het gasklephuis schoongemaakt, keering nokkenashuis vervangen, benzinefilter (was wel erg vies) en de temperatuursensor.
    In het begin liep hij weer prima, maar toen ie flink warm was begon het weer.

    Het rare is dat hij dus dat hij niet altijd stottert, sommige ritten wel, sommige niet of veel minder.

    Ik verdenk nu langzaam de ECU of de injectors. Kun je die injecotors wel eens horen tikken?
    ECU kun je die resetten? (hij geeft nog steeds geen storing aan)

    #17413703
    Ronaldo
    • Topics 25
    • Reacties 1483
    Lid sinds:
    30 June 2004

    injectoren mag je wel horen , hoewel ze niet als een slaghamer te keer mogen gaan , heb je al je massa kabels nagezien , veelal vertonen die ook scheiren en andere nalatigheden , trek eens een extra dikke massa tussen je dynamo ( op de bovenste steun ) naar je kop toe. ook de dikke kabel tussen je bak en het chassis kan een slijtageslag hebben.voorts kan je ook voor de zekerheid de stekker en bekabeling van je lmm nazien op gebreken……..zo te horen omdat de auto af en toe stottert denk ik dat je de bedrading eens na moet zien.

    #17413704
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    dar is zeker een goeie wat ronaldo zegt.
    Controleer gewoon alle stekkers en verbindingen…

    ik heb zelf een dikke massa vanaf de achterkant van de motor (bij de startmotor) naar de accu..
    gewoon voor het geval dat..

    En nooit meer geen gezeik gehad met massa problemen wat ik daarvoor elk jaar had..

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17413705
    Gupy
    Bijdrager
    • Topics 21
    • Reacties 544
    Lid sinds:
    8 June 2006

    Door mijn audio heb ik al een 35mm massakabel aan blok liggen.

    Ik zal idd eens de dynamo bekabeling checken.

    #17413706
    Gupy
    Bijdrager
    • Topics 21
    • Reacties 544
    Lid sinds:
    8 June 2006

    Wat me opviel:

    Motor warm en onbelast toeren laten oplopen, dan begint ie bij 3000 toeren te stotteren. Niet echt overslaan, maar net alsof ie te veel benzine krijgt.
    Labdasonde mischien dan toch? Hoe kan ik dat controleren, buiten vernieuwen?

    #17413707
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    lambdasensor moet je meten op de plus draad (bij 1 draads lambda is dat gewoon de zwarte, dan maakt ie massa op de uitlaat)

    met een multimeter moet ie schommelen van 0.1 naar 0.9….als de motor koud is geeft ie 0.45 aan. en als ie warm is schommeld ie dus.
    Eigenlijk moet je dat met een scoop meten, maar die heb je niet zo snel in je schhuur liggen :p

    #17413708
    Miruni
    Bijdrager
    • Topics 3
    • Reacties 249
    Lid sinds:
    12 February 2007

    Lambda sonde eraf gooien en kijken wat hij doet.

    #17413709
    Gupy
    Bijdrager
    • Topics 21
    • Reacties 544
    Lid sinds:
    8 June 2006

    Geprobeerd. Loopt nu nog belabberder en MM lampje is nu ook aan na een 10km rijden.

    #17413710
    Gupy
    Bijdrager
    • Topics 21
    • Reacties 544
    Lid sinds:
    8 June 2006

    Willem heeft gisteren eens een blik geworpen en een testrit gemaat. We vermoeden nu toch de ECU.

    Welke type ECU’s kan ik gebruiken voor te testen? Calibra 8V kan en alle andere C20NE/SEH?

    Ik heb er code GE op staan.

    #17413711
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    op de meeste ecu’s lopen ze wel..
    Alleen die van de astra niet..

    Wel kijken hoeveel rijen je hebt

    alleen ik heb nog nooit een defcte ecu gehad bij de 8v motoren.. :vertag

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17413712
    Gupy
    Bijdrager
    • Topics 21
    • Reacties 544
    Lid sinds:
    8 June 2006

    Je had gelijk, ECU was het idd niet.

    Heb vandaag de bobine vervangen en wederom nieuwe kabels en verdelerkap.
    Probleem opgelost lijkt het. Hij loopt weer als een zonnetje.

    Zal dan wel bobine zijn geweest, kon aan de kabels niks raars meten/zien.

    Iedereen bedankt voor de hulp….en tot weer eens wat is.:D

    #17413713
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Bobine kan idd gaan doorslaan op een gegeven moment..
    Super dat hij nu weer goed loopt.

    heb je het nog geprobeert met de oude kabels, want 5k is niet veel voor bougie kabels

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17413714
    Gupy
    Bijdrager
    • Topics 21
    • Reacties 544
    Lid sinds:
    8 June 2006

    Dat klopt, zeker omdat ik er ook al Beru kabels in had zitten. Maar heb ze niet meer gewisseld. Zal ze nog wel eens doormeten als ik tijd over heb, ik heb ze nog niet weggegooid.

    Bobine was ook nog zo’n ouder type oliebad bobine, nu heb ik die moderne bobnine erin.

    #17413715
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    Mooi dat het opgelost is Frank.

    kan je weer lekker tuffen :D

    Willem

    #17413716
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    Ik heb wel een defecte 8V comp gehad, kan altijd natuurlijk.

    Willem

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.