Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › motor slaat over, ontstekings prolemen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juni 2008 om 19:27 #17207217
Al een paar maandern heb ik problemen met mijn C20NE in de Vec A.
Vooral als ie warm is slaat ie regelmatig over. Vooral bij optrekken vanaf stilstand knalt (uitlaat) ie en moppert ie flink.
Verdelerkap, rotot en kabels zijn 5000 km vervangen. Bougie’s heb ik vorige week nogmaals vervangen. (NGK BP6ES).
Wat me opviel:Bougie’s waren eigenlijk allemaal wel een beetje voorzien van roet. (niet zo als het zou moeten zijn)
Ik merkte dat de verdelerkap van binnen wat olie had.Wou eerst eens kijken om de keering achter de verdeler te vervangen, kijken of het beter wordt.
Zijn er nog verborgen tricks om de keering van het nokkenashuis te vervangen of is dit piece of cake?
23 juni 2008 om 15:55 #17413699euhm ik ben voorstander van orginele bougies…
ik heb alleen nog maar gezeik gehad met andere bougies…eigenlijk kan er niet zo heel veel vreemd doen bij een c20ne..
maar waar ik wel aan zit te denken is je temp sensor (die voor de ecu)keering is wel eenvoudig te vervangen.. voorzichtig eruit wippen, en de nieuwe erin tikken… valt allemaal opzich wel mee
23 juni 2008 om 19:10 #17413700IS dat een viton keering dan? (hitte bestendig) of toch maar origineel Opel nemen?
23 juni 2008 om 19:11 #17413701gewoon orgineel GM nemen.
doe ik ook altijd13 juli 2008 om 06:33 #17413702Gisteren eindelijk eens tijd gehad om wat te sleutelen.
Ik heb het gasklephuis schoongemaakt, keering nokkenashuis vervangen, benzinefilter (was wel erg vies) en de temperatuursensor.
In het begin liep hij weer prima, maar toen ie flink warm was begon het weer.Het rare is dat hij dus dat hij niet altijd stottert, sommige ritten wel, sommige niet of veel minder.
Ik verdenk nu langzaam de ECU of de injectors. Kun je die injecotors wel eens horen tikken?
ECU kun je die resetten? (hij geeft nog steeds geen storing aan)13 juli 2008 om 08:04 #17413703injectoren mag je wel horen , hoewel ze niet als een slaghamer te keer mogen gaan , heb je al je massa kabels nagezien , veelal vertonen die ook scheiren en andere nalatigheden , trek eens een extra dikke massa tussen je dynamo ( op de bovenste steun ) naar je kop toe. ook de dikke kabel tussen je bak en het chassis kan een slijtageslag hebben.voorts kan je ook voor de zekerheid de stekker en bekabeling van je lmm nazien op gebreken……..zo te horen omdat de auto af en toe stottert denk ik dat je de bedrading eens na moet zien.
13 juli 2008 om 08:44 #17413704dar is zeker een goeie wat ronaldo zegt.
Controleer gewoon alle stekkers en verbindingen…ik heb zelf een dikke massa vanaf de achterkant van de motor (bij de startmotor) naar de accu..
gewoon voor het geval dat..En nooit meer geen gezeik gehad met massa problemen wat ik daarvoor elk jaar had..
13 juli 2008 om 09:23 #17413705Door mijn audio heb ik al een 35mm massakabel aan blok liggen.
Ik zal idd eens de dynamo bekabeling checken.
14 juli 2008 om 16:01 #17413706Wat me opviel:
Motor warm en onbelast toeren laten oplopen, dan begint ie bij 3000 toeren te stotteren. Niet echt overslaan, maar net alsof ie te veel benzine krijgt.
Labdasonde mischien dan toch? Hoe kan ik dat controleren, buiten vernieuwen?14 juli 2008 om 16:28 #17413707lambdasensor moet je meten op de plus draad (bij 1 draads lambda is dat gewoon de zwarte, dan maakt ie massa op de uitlaat)
met een multimeter moet ie schommelen van 0.1 naar 0.9….als de motor koud is geeft ie 0.45 aan. en als ie warm is schommeld ie dus.
Eigenlijk moet je dat met een scoop meten, maar die heb je niet zo snel in je schhuur liggen :p15 juli 2008 om 16:27 #17413708Lambda sonde eraf gooien en kijken wat hij doet.
16 juli 2008 om 06:35 #17413709Geprobeerd. Loopt nu nog belabberder en MM lampje is nu ook aan na een 10km rijden.
28 juli 2008 om 07:57 #17413710Willem heeft gisteren eens een blik geworpen en een testrit gemaat. We vermoeden nu toch de ECU.
Welke type ECU’s kan ik gebruiken voor te testen? Calibra 8V kan en alle andere C20NE/SEH?
Ik heb er code GE op staan.
29 juli 2008 om 15:56 #17413711op de meeste ecu’s lopen ze wel..
Alleen die van de astra niet..Wel kijken hoeveel rijen je hebt
alleen ik heb nog nooit een defcte ecu gehad bij de 8v motoren.. :vertag
30 juli 2008 om 17:02 #17413712Je had gelijk, ECU was het idd niet.
Heb vandaag de bobine vervangen en wederom nieuwe kabels en verdelerkap.
Probleem opgelost lijkt het. Hij loopt weer als een zonnetje.Zal dan wel bobine zijn geweest, kon aan de kabels niks raars meten/zien.
Iedereen bedankt voor de hulp….en tot weer eens wat is.:D
31 juli 2008 om 05:03 #17413713Bobine kan idd gaan doorslaan op een gegeven moment..
Super dat hij nu weer goed loopt.heb je het nog geprobeert met de oude kabels, want 5k is niet veel voor bougie kabels
31 juli 2008 om 06:37 #17413714Dat klopt, zeker omdat ik er ook al Beru kabels in had zitten. Maar heb ze niet meer gewisseld. Zal ze nog wel eens doormeten als ik tijd over heb, ik heb ze nog niet weggegooid.
Bobine was ook nog zo’n ouder type oliebad bobine, nu heb ik die moderne bobnine erin.
7 september 2008 om 10:55 #17413715Mooi dat het opgelost is Frank.
kan je weer lekker tuffen :D
Willem
7 september 2008 om 10:56 #17413716Ik heb wel een defecte 8V comp gehad, kan altijd natuurlijk.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.