Motor probleem astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Motor probleem astra G

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212995
    Jo_L.
      Lid sinds:
      12 October 2009

      Hoi allemaal,

      Ik heb een probleempje met mijn opel astra G.
      Het is een astra G van 2000, een 1700 diesel (55kw) hij heeft ruim 160000 km op de teller. Ik heb hem ongeveer 4 maanden terug tweedehands aangekocht (toen was er echter nog niets aan de hand.)

      Nu dit is het probleem :
      Als ik de motor start en vertrek, trekt hij helemaal niet op en duurt het lang voor ik in hoge toeren zit. Na ongeveer 5 seconden gaat het indicatielampje van motor problemen aan (het oranje motor lampje op je dashbord) en trekt hij weer als normaal op. Maakt niet uit hoe lang ik dan nog verder rijdt, het lapje blijft aan en hij blijft goed optrekken. Zet ik de motor uit en weer aan, is het lampje weer uit maar trekt hij weer niet op. Weer na 5 seconden gaat het lampje branden en trekt hij weer op…

      Ik ken dus zelf maar weinig van motoren af en hoop op deze manier wat wijzer te worden van dit probleem.. (vooraleer ik naar de garage moet en waarschijnlijk een bom geld moet geven..)

      Alvast bedankt voor de reacties en de hulp!

      #17535598
      kenny_whitlau
        Lid sinds:
        26 June 2009

        Stel je ook even voor dan weten wij ook met wie wij te maken hebben.

        Dit kan je luchtmassameter zijn. Mijn vader heeft met zijn auto de zelfde problemen gehad.

        Het beste is om de auto te laten uitlezen bij de dealer. Kost ongeveer 20,-. Vraag dan aan de dealer wat de fout code is en vermeld dat hier op de forum. Dan weten wij precies wat het probleem is.

        #17535599
        wesley015
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 June 2009

          Het kan ook je Lambda sonde zijn die kapot is.

          #17535600
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            origineel gepost door wesley015
            Het kan ook je Lambda sonde zijn die kapot is.

            tis een diesel!!

            Uitlezen is de beste remedie

            Willem

            #17535601
            wesley015
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 June 2009

              origineel gepost door wim-v6

              origineel gepost door wesley015
              Het kan ook je Lambda sonde zijn die kapot is.

              tis een diesel!!

              Uitlezen is de beste remedie

              Willem

              Dan gaat het wel moeilijk passen inderdaad. Volgende keer zal ik ff eerst goed door lezen.

              #17535602
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Modernere diesels hebben wel lambda meting, maar deze niet.

                Dit is een Astra 1.7DTi 16V (ivm 55kw)

                willem

                #17535603
                Jo_L.
                  Lid sinds:
                  12 October 2009

                  origineel gepost door kenny_whitlau
                  Stel je ook even voor dan weten wij ook met wie wij te maken hebben.

                  Was dit even vergeten, sorry daarvoor ;). Nu ik ben nieuw op dit forum. Jo is de naam. Ik ben bijna 21 en woor in België (hadden jullie mss al aan mijn schrijfaccent kunnen zien.)
                  Nu ikzelf ken niet zo heel veel van auto’s. Nuja, ik kan wel olie verversen, filters enz.. (basics eigenlijk) maar over de motor weet ik zo goed als niets.
                  Ik ben nog student enja als student ben je extra kosten natuurlijk arm dan rijk.. Dus daarom dat ik eigenlijk eerst liever wat kenners op een forum om raad vraag dan dadelijk naar de garage te gaan.

                  Alvast voor de reacties! Nu, ik ga dan waarschijnlijk in de loop van de week eens naar de garage om hem te laten uitlezen.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.