motor olie verbruik astra 2.2

Forumindex Forums Modellen Astra motor olie verbruik astra 2.2

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258826
    Martijntwello
      Lid sinds:
      2 July 2004

      ik heb even een vraagje over het olie verbruik van m’n astra 2.2 ecotech
      ik weet dat de blokjes bekent staan om olie verbruik,
      de mijne doet nu zo’n 650 / 700 km op een ltr olie.. dat vind ik toch aanzienlijk teveel

      ik heb zo’n 15,000 tot 20.000 km geleden eens “slick 50” geprobeerd met tijdelijk goed resultaat.

      gezien ik weinig zin heb om er nog zo’n fles in te gooien a50 euro + 5 ltr nieuwe olie,
      vraag ik me af of ik er niet beter wat dikkere olie in kan doen..

      ik rij nu op 5 w30 (aangeschreven voor deze motor)
      welke olie kan ik er het beste indoen ?

      #18155176
      tim106gti
        Lid sinds:
        16 September 2005

        Ik heb de Z22SE. Inmiddels bijna 8 jaar en dik tevreden! Het blok verbruikt inderdaad wel iets olie. Met name na een aantal korte ritten en daarna een lange, waarin de condens wordt verbrand, merk ik dat het peil is gezakt. Vul ik daarna echter bij en blijf ik lange ritten doen dan is het verbruik een stuk minder. Ik vind 1 liter op 700 km wel heel veel. Dat haal ik gelukkig niet. Ik peil wel regelmatig en zorg dat het peil op de max blijft staan om zo eventuele schade aan de distributieketting te voorkomen.

        Ik gebruik zelf Comma Syner-G 5W40. Ik vind een dunnere olie bij de koude start toch een prettiger gevoel dan een dikkere die dan minder smeert. Bij de jaarlijkse oliewissel (12.000 km) gebruik ik ook Forte Motor Flush om de motor schoon te spoelen. Wellicht is jouw motor ook vervuild en levert dit een hoger verbruik op. Persoonlijk gooi ik er liever zo nu en dan voor een paar tientjes olie bij. Dat staat in geen verhouding tot wat een volle tank benzine kost.

        #18155177
        Martijntwello
          Lid sinds:
          2 July 2004

          oke, bedankt tim die Forte Motor Flush kan ik idd wel een keertje proberen,

          en dan toch eens andere olie erin..

          dat met die korte en lange ritjes merk ik niet, ik draai veelal snelweg kilometers, ene keer meer km als de andere keer,

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.