Motor loopt warmer dan normaal

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Motor loopt warmer dan normaal

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258479
    Tusk
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 January 2009

      Sinds kort loopt mijn auto warmer als normaal. Ik heb bijna altijd het ‘geheime’ scherm open staan met de temperatuur. Meestals zit ik op 85 graden max. Na flink trappen op 90 en na flink trappen in de hete zomer 95. Maar sinds kort zit ik altijd boven de 85 tot 95 graden. Ongeacht de buitentemperatuur. Rij ik rustig door een dorp, of 80 in z’n 6. Of jaag ik hem in het rood in z’n 3. Ik kan er geen echte oorzaak in vinden. Hij blijft maar schommelen ik denk dat hij er 5 minuten over doet om van 85 naar 95 te gaan en weer terug. In het begin schommelt hij nog tegen de 90, maar na een kwartier gaat ie daar al overheen. Net bij thuiskomst even stationair laten draaien. Stapte uit en keek direct of de ventilator draaide, wat het geval was. En hij leek toen te stabiliseren op 86.

      Kortom enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Koelvloeistof lijkt op pijl, maar de dealer had er pas wel een halve centimeter bij gedaan. Olie is prima op pijl.
      Half jaar geleden nieuwe turbo en kleppendekselpakking erin laten zetten, misschien dat dat er nog iets mee te maken kan hebben. Ik kan verder ook niet echt lekkages vinden. De motor is altijd wat vettig geweest op bepaalde plekken. Voor oude mankementen; zie dit topic: viewtopic.php?f=5&t=161014

      Zit een Z20LEL in trouwens :)

      #18151704
      Tusk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 January 2009

        vandaag een minuut lang op 5000 toeren gereden, maar hierdoor veranderde het temperatuur gedrag niet echt. Tijdens het rijden 89 en daarna tijdens normaal rijden even naar de 94 en weer terug naar 89 en weer naar 92 etc…

        #18151705
        Mr. Bone
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 September 2009

          Zo te horen mankeert er niks aan. Als er een probleem zou zijn, zou die allang TE warm worden. En zeker als je hem tijdelijk op 5000 rpm houdt. Dan krijg die het snel warm hoor, helemaal als je stil staat en dit onbelast doet.

          Grt Leroy

          #18151706
          Tusk
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 January 2009

            nee reed 120 in z’n 3. Maar het is toch raar dat ie nu ineens anders loopt als de afgelopen 2,5 jaar…

            #18151707
            johanhummer9
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 May 2011

              Ik lees een max temp van 95c , waarom denk je dat dat mis is , lijkt mij prima

              #18151708
              Mr. Bone
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 September 2009

                Misschien is je thermostaat iets slechter geworden in de afgelopen 2,5 jaar. ;)

                Vervang hem maar, zal je zien dat het weer perfect werkt, ondanks er eigenlijk nu niets aan de hand is. Want dicht blijven doet die niet, want dan had je allang problemen.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.