Motor Kadett E vervangen?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18345754
    DPE
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 July 2017

      Hallo allemaal,

      Ik zou heel erg geholpen zijn als er iemand mij kan adviseren.
      Ik heb weer (mijn eerste auto) een hele nette Kadett E 1991 met een C14NZ U9 injectie motor.
      Het rijdt super, maar een wens blijft nog steeds wat meer pk’s.
      Ben al een poosje aan het ‘Googelen’ maar kom er zelf niet echt uit. Ook op dit forum kan ik geen pasklaar antwoord vinden.
      Wat ik gezien heb is dat dit blok in meerdere typen Opels zijn gebruikt in die tijd.
      Welke motor (code) kan er in mijn Kadett worden gezet, zonder al te gek veel aanpassingen?
      Zou bv een C18NZ, C16XE, E16SE of een X16XEL passen?
      Bij het ombouwen krijg ik hulp van een automonteur in de VUT. (of beter ik help hem)
      Alvast bedankt.

      #18345762
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Elke Smallblok inclusief ecu en kabelboom kan er zonder al te veel moeite in.
        Degene met het meeste vermogen is dan een C16XE of een X16XE uit een corsa B.
        Je zal dan wel de motor steunen over moeten zetten van je huidige C14NZ.

        Wil je meer vermogen blijft nog over de ombouw van een C20NE, C20XE, of C20LET.
        Maar dan moet je ook je versnellingsbak / aandrijfassen / Remerij en veerpoten wisselen voor die van een GSI.

        #18345764
        DPE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 July 2017

          Heel erg bedankt voor je reactie. De 2 liter motoren vallen dus direct af wat mij betreft.
          Dat idee had ik al een beetje dat daar veel meer bij komt kijken.
          Corsa B is de enige optie of kan een blok uit bv een Astra ook met deze motorcode?
          En de C18NZ? Letters zijn hetzelfde. Is dat dan hetzelfde blok met meer cc’s? Of is deze gedachte te simpel?

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.