Motor af laten slaan > start heel moeilijk

Forumindex Forums Modellen Astra Motor af laten slaan > start heel moeilijk

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263903
    gose91
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 November 2013

      Beste mensen,

      Tijdens een prachtige verkeersinfarct in mn stadje liet ik tijdens het filerijden wat enthousiast de koppeling opkomen met als gevolg dat de motor afsloeg. Ik heb hem gelijk geprobeerd te starten, maar dat ging me een partij moeizaam! De startmotor deed er bijna een seconde over om een keer rond te gaan. Na het snel uit en aanzetten van het contact startte de motor direct. Is er een sensor aan het overlijden? Is het normaal dat een flink warme motor (want filerijden) moeite kan hebben met starten? Is dit een “kwaal” van mijn type motor?

      Het gaat om een x16sz uit 1995, die bij elke temperatuur en ongeacht hoe lang hij heeft stilgestaan binnen een seconde loopt.

      Groeten

      #18215731
      black_astra
        Lid sinds:
        30 November 2010

        @gose91 wrote:

        Beste mensen,

        Tijdens een prachtige verkeersinfarct in mn stadje liet ik tijdens het filerijden wat enthousiast de koppeling opkomen met als gevolg dat de motor afsloeg. Ik heb hem gelijk geprobeerd te starten, maar dat ging me een partij moeizaam! De startmotor deed er bijna een seconde over om een keer rond te gaan. Na het snel uit en aanzetten van het contact startte de motor direct. Is er een sensor aan het overlijden? Is het normaal dat een flink warme motor (want filerijden) moeite kan hebben met starten? Is dit een “kwaal” van mijn type motor?

        Het gaat om een x16sz uit 1995, die bij elke temperatuur en ongeacht hoe lang hij heeft stilgestaan binnen een seconde loopt.

        Groeten

        Heel soms doet mijnes ook wel eens een beetje gek maar start altijd wel

        #18215732
        kaneelschep
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2004

          Misschien had de accu even een dipje omdat je auto en je dynamo in de file al een tijdje niet zo veel toeren maakten en er tegelijk wat veel verbruikers aanstonden? zoals kachel/lichten/radio/etc?
          Ik gooi maar wat op. ;)
          Ik weet wel dat mijn golf 2 gti precies ditzelfde had.. :D En na iets van 5 seconden altijd weer starten als een malle.

          #18215733
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Denk eerder een Terugslag van de motor, dat hebben deze motortjes wel vaker als ze knap heet zijn…

            Willem

            #18215734
            gose91
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 November 2013

              Met terugslag wordt bedoeld dat de motor de gecomprimeerde gassen in de cilinders door de inlaat eruit wil persen?
              Wat ik kan vinden over terugslag is dat het optreedt als de timing niet goed staat, maar dan zou ik er altijd last van moeten hebben lijkt mij.

              #18215735
              theunm
                Lid sinds:
                29 June 2004

                en hoe vaak is dit al gebeurt ?

                #18215736
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Nee door de warmte krijg je een te vroege ontsteking, zoals ik al zei, komt vaker voor

                  Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

                  #18215737
                  gose91
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 November 2013

                    @theunm wrote:

                    en hoe vaak is dit al gebeurt ?

                    Laten afslaan hooguit derde keer sinds ik de auto heb (april 2013). Dat de herstart de eerste keer niet lukt was voor het eerst. Ik hou het dus op wat Willem suggereerde.

                    @wim-v6 wrote:

                    Nee door de warmte krijg je een te vroege ontsteking, zoals ik al zei, komt vaker voor

                    De motor was flink warm deze keer, want ik had ruzie met de recent ingebouwde cruise control kabel. De plastic bevestiging op de CC-unit zelf klikte los en trok de gashevel aan. Voordat ik een rustig plekkie had gevonden was het tien minuten verder met een motor die 2.000 toeren stationair draaide. Gelukkig wel met af en toe doorrijden tussendoor…

                    #18215738
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Motor mag niet warmer worden van 2000 toeren….
                      100graden is 100graden, of dat nu op 900 of 2000 toeren is, sterker nog, je koelvloeistof stroom vlotter op 2000 toeren.

                      Willem

                      #18215739
                      gose91
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 November 2013

                        @wim-v6 wrote:

                        Motor mag niet warmer worden van 2000 toeren….
                        100graden is 100graden, of dat nu op 900 of 2000 toeren is, sterker nog, je koelvloeistof stroom vlotter op 2000 toeren.

                        Willem

                        Niet boven de 92 geweest, dus wat dat betreft geen probleem. Dat koelvloeistof sneller stroomt als je in de file staat met een gassende motor maakt niet echt veel verschil als er toch nauwelijks lucht door de radiator gaat, lijkt mij.

                        Maar goed, dat is een andere discussie. Dank voor de antwoorden. Weer wat geleerd over terugslag

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.