motor 1,6t

Forumindex Forums Modellen Insignia motor 1,6t

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252990
    harrymaas
      Lid sinds:
      14 May 2011

      Hallo

      Ik ben ook in het bezit van een Sports Tourer 1.6turbo. Auto heeft nu 20000km gelopen is 1,5 jaar oud. Ben er redelijk over tevreden rij al 30 jaar Opel. Heb nu echter iets waar ik helemaal niet vrolijk van wordt nl TURBO kapot ja je leest het goed. Stang van de waste gate is gewoon van de bedieningszuiger afgebroken lijkt het wel, moet een nieuwe turbo op. Gelukkig nog garantie. Ben een rustige rijder dus onbegrijpelijk. Ook turbo gat climate control en hoog verbruik zijn bij mij de problemen. Het allerergste vindt ik echter dat de dealers doen of dat allemaal maar normaal is. Wir leben auto’s en het beste wat we ooit gemaakt hebben roepen ze bij Opel echter vindt ik dat op de Insignia niet zo van toepassing. Maar mijn Vectra-B met 220.000km op de teller had zo goed als nooit problemen, en ook hier hing een caravan en elke week een paardentrailer achter. Ik geloof nooit dat deze Insignia dat allemaal gaat redden met de problemen die ik nu al heb. Mijn advies pak als je het geld hebt de 2.0 turbo lees ik wat positievere berichten over.

      Gr Harry

      #18076269
      GM-Tuningparts
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 July 2005

        @harrymaas wrote:

        Hallo

        Ik ben ook in het bezit van een Sports Tourer 1.6turbo. Auto heeft nu 20000km gelopen is 1,5 jaar oud. Ben er redelijk over tevreden rij al 30 jaar Opel. Heb nu echter iets waar ik helemaal niet vrolijk van wordt nl TURBO kapot ja je leest het goed. Stang van de waste gate is gewoon van de bedieningszuiger afgebroken lijkt het wel, moet een nieuwe turbo op. Gelukkig nog garantie. Ben een rustige rijder dus onbegrijpelijk. Ook turbo gat climate control en hoog verbruik zijn bij mij de problemen. Het allerergste vindt ik echter dat de dealers doen of dat allemaal maar normaal is. Wir leben auto’s en het beste wat we ooit gemaakt hebben roepen ze bij Opel echter vindt ik dat op de Insignia niet zo van toepassing. Maar mijn Vectra-B met 220.000km op de teller had zo goed als nooit problemen, en ook hier hing een caravan en elke week een paardentrailer achter. Ik geloof nooit dat deze Insignia dat allemaal gaat redden met de problemen die ik nu al heb. Mijn advies pak als je het geld hebt de 2.0 turbo lees ik wat positievere berichten over.

        Gr Harry

        heb ik dus ook gedaan haha
        heb mijn 1.6 om deze problemen van de hand gedaan en een 2.0 turbo terug gekocht.
        man man wat een verschil!!
        inderdaad als je het kunt koop een 2.0!!

        #18076270
        hpp
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2011

          Helemaal mee eens !!!!!!!

          #18076271
          AsconaC20NE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 December 2004

            Ook turbo gat climate control en hoog verbruik zijn bij mij de problemen

            blijft natuurlijk vervelend en er kan altijd natuurlijk iest gebeuren, hoe vervelend het ook is. mbt de turbo, dit is zover ik weet geenbekend insignia probleem. Niet leuk natuurlijk maar het word netjes opgeslot. het ’turbogat’ is geen probleem maar een eigenschap, dit heb ik ervaren bij alle 1.6T blokken.

            Ik weet niet wat er mt de climat control is maar het verbruik staat de 1.6 turbo ook om bekend, eigenlijk geld dit voor elke downsize motor in een grote auto. Kijk eens naar een passat 1.4 TSFI, of een 508 met 1.6 THP motor, staan allemaal bekend om hun relatief hoge verbruik. Maar de dealer ka niets tegen het verbruik doen, ook het turbogat niet. Jou turbo wel en ondanks het heel vervelend is word dit netjes opgelost zo te lezen.

            Maar ik zou ook voor de 2.0T gaan, die los van het hogere vermogen onderin gewoon mooier oppakt :thumbup

            #18076272
            Tallguy
              Lid sinds:
              13 October 2010

              Ik rij sinds november 2010 ook een 1.6T (lease) en rij er met veel plezier in, maar zou deze auto niet van mijn eigen centen willen kopen of kunnen rijden.
              Het brandstofverbruik valt dermate zwaar tegen, dat je een geldboom in je tuin moet hebben staan als je op jaarbasis veel kilometers maakt. Ik weet uit ervaring dat met een BMW 650i ook 1 op 9 / 1 op 10 rijdt, maar dan heb je wel een V8 onder je kont.
              Daarnaast heb ik dat gemiddeld na 12.000 km het oliepijl laag staat en de boordcomputer adviseert dat deze moet worden bijgevuld. Dit lijkt mij niet echt gebruikelijk voor een relatief jonge auto.
              Ik heb gekozen voor een Olympic White kleur, waar ik nog steeds happy mee ben en niet verveeld, maar de kwaliteit van de lak is niet echt bijzonder goed te noemen. Bij de portiergrepen, instaplijsten en kofferbak is de lak al aardig weggesleten.

              Vanochtend heb ik de auto naar de dealer gebracht voor de bandenwissel, maar ook om een probleem van de versnellingsbak te maken. Sinds 3 weken hoor ik een hoog zoemend (zoals een trafo) geluid met het optrekken in zijn 1e en 2e versnelling. Daarnaast maakt de stuurbekrachtiging soms ook dit geluid. Al met al zaken, waar je niet blij van wordt als je het uit eigen zak moet betalen.

              #18076273
              GM-Tuningparts
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 July 2005

                @Tallguy wrote:

                Ik rij sinds november 2010 ook een 1.6T (lease) en rij er met veel plezier in, maar zou deze auto niet van mijn eigen centen willen kopen of kunnen rijden.
                Het brandstofverbruik valt dermate zwaar tegen, dat je een geldboom in je tuin moet hebben staan als je op jaarbasis veel kilometers maakt. Ik weet uit ervaring dat met een BMW 650i ook 1 op 9 / 1 op 10 rijdt, maar dan heb je wel een V8 onder je kont.
                Daarnaast heb ik dat gemiddeld na 12.000 km het oliepijl laag staat en de boordcomputer adviseert dat deze moet worden bijgevuld. Dit lijkt mij niet echt gebruikelijk voor een relatief jonge auto.
                Ik heb gekozen voor een Olympic White kleur, waar ik nog steeds happy mee ben en niet verveeld, maar de kwaliteit van de lak is niet echt bijzonder goed te noemen. Bij de portiergrepen, instaplijsten en kofferbak is de lak al aardig weggesleten.

                Vanochtend heb ik de auto naar de dealer gebracht voor de bandenwissel, maar ook om een probleem van de versnellingsbak te maken. Sinds 3 weken hoor ik een hoog zoemend (zoals een trafo) geluid met het optrekken in zijn 1e en 2e versnelling. Daarnaast maakt de stuurbekrachtiging soms ook dit geluid. Al met al zaken, waar je niet blij van wordt als je het uit eigen zak moet betalen.

                wat de versnellingsbak betreft heb ik al meer gehoord.
                ken er ook al waar ze deze vervangen hebben.
                wat het geluid van de stuurpomp betreft dit had ik ook en zo erg dat het gezoem door mijn stuur
                te voelen was.
                is inmiddels een nieuwe pomp gemonteerd is wel iets beter maar nog niet 100% weg.

                #18076274
                Supermotard
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 April 2011

                  Het valt me wel op dat er veel klachten komen uit de Insigna met deze motor.
                  Oke, de astra is niet zo veel geleverd met deze motor maar bijv de corsa heeft ook de 1.6 T.
                  Mijn auto is twee weken geleden naar de dealer geweest voor en beurt.
                  Of zij een update hebben gedraaid weet ik niet maar het gedrag van de motor is echt veranderd.
                  Rijdt veel soepeler en het verbuik is ook minder, de astra is natuurlijk veel lichter dan een Insignia!
                  Het geluid van de stuurpomp herken ik gelijk, ze gaven eerst de airco de schuld.
                  Nu denk ik ook dat de een wat kieskeuriger is dan de ander, als er iemand mee rijdt dan horen ze meestal niks.
                  Ik heb lang gezocht naar deze motor en ben nog steeds tevreden, vooral ook mede door de caravan aangeschaft.

                  #18076275
                  Tallguy
                    Lid sinds:
                    13 October 2010

                    Inmiddels bericht ontvangen van dealer en probleem met de versnellingsbak is dermate ernstig dat deze moet worden gedemonteerd en wordt opgestuurd voor een revisie. Al met al is de verwachting dat ik de auto een kleine 2 weken kwijt ben.. :swear
                    In principe bizar dat zoiets kan gebeuren en volgens mij zou je als particuliere bezitter net buiten de boot pissen, omdat de 2 jaar garantie is verlopen en jezelf voor dergelijke kosten mag opdraaien.

                    #18076276
                    Keijzer
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 May 2012

                      Bij mij ook de versnellingsbak eronder vandaan geweest en opgestuurd voor revisie.
                      Was dik binnen een week klaar en opgehaald.

                      #18076277
                      Tallguy
                        Lid sinds:
                        13 October 2010

                        @Keijzer wrote:

                        Bij mij ook de versnellingsbak eronder vandaan geweest en opgestuurd voor revisie.
                        Was dik binnen een week klaar en opgehaald.

                        Blijkbaar hebben ze het druk met revisies, want die van mij staat pas voor volgende week donderdag ingepland. Vandaar dat de doorloop tijd bijna twee weken duurt.
                        Als ik het goed begrijp heb jij eenzelfde probleem gehad met de bak.

                        #18076278
                        Keijzer
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 May 2012

                          Ja klopt.
                          De 1e en 2e versnelling met een hoog soort gierend geluid.
                          De andere versnellingen totaal geen last.

                          Bak eronder vandaan en opgestuurd voor revisie, nu helemaal goed !

                          #18076279
                          Tallguy
                            Lid sinds:
                            13 October 2010

                            Gistermiddag een belletje ontvangen van de dealer dat de versnellingsbak was gereviseerd en gemonteerd in de auto :) Erg fijn dat het uiteindelijk een week minder aan tijd in beslag heeft genomen en rijdt weer als nieuw. Overigens goede service van de dealer dat ik een leenauto kon gebruiken, zonder verdere kosten behoudens brandstof. Opvallend is hoe strak het schakelen weer werkt en dat dan toch onopvallend er in mijn optiek aardig wat speling in de versnellingspook zat, voordat de bak werd gereviseerd.

                            #18076280
                            alphox
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              ben vooralsnog erg tevreden over mijn 1.6 turbo, en gelukkig nog geen van deze problemen gehad. hoop het voorlopig ook neit te krijgen eigenlijk ;)
                              staat inmiddels 66.000 km op zonder problemen :)

                              moet over 2 weken voor de eerste grote beurt, ben benieuwd wat het gaat kosten…

                              #18076281
                              Supermotard
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 April 2011

                                3 weken geleden grote beurt (bij 42 dkm) gehad bij de dealer. Kosten €450.00.
                                De meesten zullen het wel weer te duur vinden, maar ik ben zeer tevreden over de dealer.
                                Het ging om Olie, filters, remvloeistof en nog wat kleine dingen.
                                Rij nu 1,5 jaar en heb ongeveer 20 dkm met de auto gereden en ik ben nog steeds tevreden.

                                #18076282
                                Insignia1.6T
                                  Lid sinds:
                                  8 December 2012

                                  Ik rij nu 1 1/2 jaar in een Insignia 1.6 T, ik gebruik de auto als reis auto. ( dus niet als race auto)
                                  Het verbruik op korte afstanden is 1:10, op de lange afstanden 1:12,5, met de caravan van 1350 kg 1:8,5.
                                  Al met al vind ik dit een zeer net verbruik, ik houd mij netjes aan de snelheid.
                                  Tot nu toe probleemloos 27 dkm gereden.(op het beslaan van de ramen na, zie ander topic)

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.