Moterblok advies…

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Moterblok advies…

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208591
    joeytribbianie
    • Topics 2
    • Reacties 0
    Lid sinds:
    17 January 2009

    Omdat ik pas sinds kort in het opel wereldje ben beland…een vraag.
    Ik heb nu een opel mata 1.8s automaat uit 85 en ik wil graag wat meer pk’s onder de voet’.
    Ik wil iest wat verglijkbaar is aan een vw 1.8 gti moter uit een golf2.
    wat adviseren jullie me…

    Alvast bedankt.

    #17462243
    2000
    Moderator
    • Topics 80
    • Reacties 4152
    Lid sinds:
    30 June 2004

    ik zou dan denken aan een c20xe, of een c20ne

    #17462244
    robbyrood
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 631
    Lid sinds:
    6 February 2006

    MOTOR.niet moter…
    Maar een C20xe of 20.seh tje met handbak is wel intressant…
    Niet een automaat…:(

    #17462245
    freek corsa
    Bijdrager
    • Topics 38
    • Reacties 4075
    Lid sinds:
    5 December 2004

    Het is ook manta i.p.v. mata, maar wij zijn niet hier op het forum om als spelling controle te dienen :P

    Dus mijn antwoord luidt: Als je iets sneller wilt neem dan een C20NE ( 2 liter 8 klepper ), en als je veel sneller wilt neem dan een C20XE ( 2 liter 16 klepper ).

    En net zoals robbyrood ook al zei, geen automaat gebruiken met deze motoren.

    Als je echt sneller wilt, neem dan een lichtere auto als basis :P

    Corsa A1 C20XE 155pk
    Corsa A1 C20LET 400+pk
    Corsa A1 C20NET 280pk
    Corsa B GSi C20NET 300pk
    Kadett C coupe project
    Golf 4 GTI TDI 200pk

    #17462246
    BelgianAstrag
    Bijdrager
    • Topics 14
    • Reacties 58
    Lid sinds:
    8 June 2007

    Ik heb nog een 20seh liggen (compleet, inlaat,uitlaat, kabelboom,…) heeft wel joint de culasse, maar dat is geen echt probleem. Hij is compleet met f16 versnellingsbak (manuele versnellingsbak) en cardans.
    Heeft 124230km op de teller staan en is zeer snel. Heeft 130 pk.
    Moest je geïnteresseerd zijn, stuur je maar een u2u.

    Mss 1 nadeel, ik woon wel in belgië :-)

    #17462247
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    in jou geval zou ik dan voor de c20xe motor gaan
    2.0 16v

    voordeel van jou auto is dat je al wat onderdelen voor de ombouw hebt

    zoals de motorsteunen en carterpan ,pijlstok van je
    1.8 motortje

    enkel moet je wel opzoek naar een geschikte versnellingsbak
    mooist is ook n bak van een manta 1.8
    en de uitlaat en koppeling
    moet je wat op bedenken zo zijn er nog wel wat dingetjes

    info hieromtrent kun je via de zoek functie wel vinden hiero

    enkel is die motor niet te vergelijken met de 1.8 gti van vw
    want die gti motor presteerd wat minder;)

    chek:

    #17462248
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    Inderdaad een VW 1.8 16 klepper (130pk KR) kan je in een kadett vergelijken qua prestaties aan de 1.8 8klepper of 2.0 8klepper met 115pk.

    dit heeft dan vaak weer te maken met de vermogens en koppelkromme van een motor.

    Pk’s en Koppel zegen in zo’n geval ook niet alles.

    zo kon ik met mijn Corsa-A 101pk 1.6 8 klepper GSi een Golfje II 16V het leven aardig zuur maken.

    maar een corsa A weegt weer 3x niks.

    een manta is een Behoorlijk zware auto en zal je een wat grotere motor nodig hebben.

    De C20XE is een mooi alternatief.

    Willem

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.