Mooiste manta verkiezingen??

Forumindex Forums Modellen Manta Mooiste manta verkiezingen??

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 43)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214198
    peerke1987
      Lid sinds:
      28 December 2006

      Beste forumleden,

      Wat vinden jullie van een verkiezing voor de mooiste manta?

      Ik heb dit idee van het Kreidler forum, dit was altijd ontzettend leuk want iedereen probeerde zijn 2wieler op z’n meest nette wijze te showen. Dit zou je dan 4x in het jaar kunnen doen, en zo een winnaar aanwijzen.

      Dit werkt in de vorm van een Poll, ik weet niet hoeveel keuzes er gemaakt kunnen worden. Maar dit weten de administrators wel of dit mogelijk is.

      Update #1
      ==========================================
      Fase 1 :
      Verkiezingen worden aangekondigd, misschien met sub competities of categorien.

      Fase 2 :
      Iedereen is toegestaan zijn of haar bolide met een foto in te sturen, er kan een keuze gemaakt worden met extra beschrijving of niet. Dit zouden we 1 of 2 weken open kunnen laten staan zodat iedereen de kans krijgt om een mooie foto te schieten en voor ons alles netjes op een rijtje te zetten.

      Fase 3 :
      Iedereen post een foto in een topic, met zijn naam erbij. Deze post is tevens je inschrijving. Het is in deze fase alleen toegestaan om in het topic te posten wanneer je mee wilt doen, en natuurlijk met 1 Manta. (hier zul je dan een keuze moeten maken)

      Fase 4 :
      De 2 weken zijn geeindigd, nu kan de poll aangepast worden op de inschrijvingen. Dus wie het eerst gepost heeft, zal poll nummer 1 krijgen, 2e post is poll nummer 2 enz..

      Fase 5 :
      Nu mag men gaan stemmen, het stemmen duurt een periode van 1 of 2 weken. Hier kan er gekozen worden of men reacties toe laat of niet. Dit kan met regels gebeuren natuurlijk, het is natuurlijk leuk om te zeggen waarom je WEL iemand zijn manta gekozen hebt, de reden waarom je de andere niet gekozen hebt zijn we niet benieuwd na.

      Fase 6 :
      Winnaar aanwijzen, wellicht 1e 2e en 3e plaats. Als dit heel goed gaat zou je iets van een beloning kunnen toewijzen. Misschien onder je Avatar (1e prijs verkiezingen 2009) ( Dit is afhankelijk van de moderators en wat de rest van het forum hier van vindt. het is natuurlijk leuk als deze verkiezingen in meerdere modellen voorkomen.
      ==========================================

      Schiet gerust op deze fases, vertel me wat je ervan vind. Mij lijkt het super om het te organiseren.

      Graag stemmen en eventjes vertellen waarom wel waarom niet.

      #17552037
      henk 400rr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Persoonlijk heb ik een enorme pishekel aan dit soort verkiezingen, concours of hoe dat ook maar mag heten. In mijn belevenis haalt het vaak ’t slechte van de mens naar boven, ik heb een aantal concoursen meegemaakt waarin ik ook wel eens een auto neergezet heb voor de fun (want dat kon toen nog) en wat sommigen wel niet doen en zeggen over een ander om zelf maar beter voor de dag te komen….

        Breek me de bek niet open… :mad:

        Maar dat is mijn mening en er zijn volksstammen die dit wel erg leuk vinden dus met of zonder mijn zegen….

        pluim voor het enthousiasme en succes :thumbup

        #17552038
        peerke1987
          Lid sinds:
          28 December 2006

          Henk, ik snap jou reactie helemaal.

          Maar er kunnen regels opgesteld worden, ik denk dat je wel van mening bent wanneer dit leuk verloopt dat het ook een leuk idee kan zijn?

          Ik zou er ook geen zak aan vinden als mensen elkaars auto afkraken, maar dit hoeft helemaal niet want het gaat erom welke JIJ het mooiste vind daar stem je tenslotte op. Wat je van de andere auto’s vind mag je voor je houden.

          #17552039
          henk 400rr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            origineel gepost door peerke1987
            Henk, ik snap jou reactie helemaal.

            Maar er kunnen regels opgesteld worden, ik denk dat je wel van mening bent wanneer dit leuk verloopt dat het ook een leuk idee kan zijn?

            sowiso juich ik een idee als dit toe, ik vind dat in principe elk inititiatief toegejuicht mag worden, vandaar ook de “pluim voor het inititatief” mijn kritische en persoonlijke mening over concoursen moet je meer in het achterhoofd houden, we kunnen niet allemaal bij alles evenveel leuk vinden.

            Ik zou er ook geen zak aan vinden als mensen elkaars auto afkraken, maar dit hoeft helemaal niet want het gaat erom welke JIJ het mooiste vind daar stem je tenslotte op. Wat je van de andere auto’s vind mag je voor je houden.

            Even hierover; Op het rallysportforum waarbij ook veel mensen zitten met een “ik maak van mijn hart geen moordkuil” houding hebben ze een zogenaamde fotocompetitie wat op zich goed zou passen in dit geheel.

            Als erom gevraagd wordt dan kan men tot een bepaalde datum de foto in sturen, deze foto moet in dat geval slaan op een bepaald onderwerp, vervolgens kan men een week na dato stemmen en dat wordt dan tzt weer bekend gemaakt welke foto de meeste stemmen heeft.

            In zo’n geval filter je dus de meningen over een ander z’n foto weg en krijg je alleen de stem op een foto, iets dergelijks zou je ook kunnen doen hier op het forum met “de manta van de maand”en vervolgens per jaar,..etc.

            Zo lang je het open doet op en forum waarbij “post replay” mogelijk is, hou je de meningen van ieder ander.

            #17552040
            Stender
            Moderator
              Lid sinds:
              5 April 2009

              Tja weet je wat het is, er zitten mensen met een budget van €2.000 en mensen met een budget van €20.000…

              Niet echt eerlijk als je het mij vraagt.

              #17552041
              henk 400rr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Het leven is ook niet eerlijk, maar als je 2000 euro te besteden hebt of 20.000, we weten allemaal wel wat mooi is en wat niet.

                #17552042
                Stender
                Moderator
                  Lid sinds:
                  5 April 2009

                  Zo’n foto-competitie is wel lache

                  #17552043
                  peerke1987
                    Lid sinds:
                    28 December 2006

                    @henk,

                    Hoe je het daarboven beschrijft is inderdaad de opzet, zo zou het kunnen gaan:

                    Fase 1 :
                    Verkiezingen worden aangekonigd, misschien met sub competities of categorien.

                    Fase 2 :
                    Iedereen is toegestaan zijn of haar bolide met een foto in te sturen, er kan een keuze gemaakt worden met extra text of niet. Dit zouden we 1 of 2 weken op kunnen laten staan zodat iedereen de kans krijgt om een mooie foto te schieten en voor ons alles netjes op een rijtje te zetten.

                    Fase 3 :
                    Iedereen post een foto in een topic, met zijn naam erbij. Deze post is tevens je inschrijving. Het is in deze fase alleen toegestaan om in het topic te posten wanneer je mee wilt doen, en natuurlijk met 1 Manta. (hier zul je dan een keuze moeten maken)

                    Fase 4 :
                    De 2 weken zijn geeindigd, nu kan de poll aangepast worden op de inschrijvingen. Dus wie het eerst gepost heeft, zal poll nummer 1 krijgen, 2e post is poll nummer 2.

                    Fase 5 :
                    Nu mag men gaan stemmen, het stemmen duurt een periode van 1 of 2 weken. Hier kan er gekozen worden of men reacties toe laat of niet. Dit kan met regels gebeuren natuurlijk, het is natuurlijk leuk om te zeggen waarom je WEL iemand zijn manta gekozen hebt, de reden waarom je de andere niet gekozen hebt zijn we niet benieuwd na.

                    Fase 6 :
                    Winnaar aanwijzen, wellicht 1e 2e en 3e plaats. Als dit heel goed gaat zou je iets van een beloning kunnen toewijzen. Misschien onder je Avatar (1e prijs verkiezingen 2009) ( Dit is afhankelijk van de moderators en wat de rest van het forum hier van vind. het is natuurlijk leuk als deze verkiezingen in meerdere modellen voorkomen.

                    Schiet gerust op deze fases, vertel me wat je ervan vind. Mij lijkt het super om het te organiseren.

                    #17552044
                    henk 400rr
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      Hier nog even de regels van de fotocompetitie van het rallysportforum, misschien dat je er wat mee kan.

                      Onderwerp: Rijder en navigator

                      DEADLINE
                      Foto’s insturen tot zondag 15 november 2009 24:00 uur naar fotocompetitie@live.nl

                      Extra opmerkingen:
                      – Er zal een voorselectie plaats vinden. Hierin zal de organisatie bepalen of de foto werkelijk iets met het thema te maken heeft. Indien een foto niet voldoet aan een van de eisen in het reglement, zal de foto uitgesloten worden van deelname. Indien deelnemers het noodzakelijk vinden een korte uitleg bij te voegen, zal deze alleen meegenomen worden in de 1e selectie. Uitgangspunt blijft dat de foto voor zichzelf moet spreken en de bijtekst zal dan ook niet in het forum geplaatst worden.
                      – Naast het thema moet uiteraard ook de foto iets met rally te maken hebben. Het gaat dus om de combinatie.
                      – Graag extra aandacht op het maximale formaat waarmee de foto ingestuurd wordt. De maximale dimensies zijn 800 x 600 of vice versa.

                      Reglement
                      1. Er is een ronde per evenement dat meetelt voor het Nederlands Rally- en/of Rallysprintkampioenschap
                      2. Per ronde wordt in de week voor het evenement een thema bekend gemaakt. De foto moet hierop aansluiten.
                      3. Iedereen is vrij om aan de competitie deel te nemen. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen professionele en amateur fotografen (voor en achter het lint)
                      4. Elke deelnemer mag maximaal met 1 foto deelnemen.
                      5. De resolutie waarop de foto geplaatst wordt dient 800 bij 600 pixels te zijn.
                      6. Nabewerking is toegestaan, zolang de foto’s maar niet worden gemanipuleerd.
                      7. Op de foto’s mogen geen verwijzingen geplaatst worden naar de fotograaf/site
                      8. Foto’s die niet voldoen aan de gestelde regels, worden uitgesloten van deelname van het betreffende evenement.
                      9. Deelnemende foto’s moeten verstuurd te worden naar fotocompetitie@live.nl. Dit kan en tot zeven dagen na finish van het evenement (tot 24:00 uur).
                      10. Na plaatsing van de foto’s op het forum kan er gestemd worden door alle forumgebruikers van rallysport.nl. Dit dient te gebeuren via een e-mail naar fotocompetitie@live.nl of via een persoonlijk bericht op het forum naar de organisatie. In deze mail/bericht dient een top-3 aangegeven te worden en dient de forum-nickname meegestuurd te worden. Stemmen kan tot 7 dagen nadat de foto’s geplaatst zijn.
                      11. In het topic met de foto’s zal geen voorkeur van forum-gebruikers getolereerd worden, dit om een psychologisch voordeel uit te sluiten en om discussies over meningen/opvattingen uit te sluiten. Het topic zal dan ook gesloten worden en pas bij bekendmaking van de winnaar geopend worden voor dezelfde discussies.
                      12. Om verder enig psychologisch voordeel uit te sluiten is het tevens niet toegestaan om de foto die meedoet in de fotocompetitie op enige andere plaats op het internet te plaatsen totdat de stemmingen voorbij zijn.

                      Ik moet zeggen dat ik dit wel een leuk idee vond van dat forum, het levert vaak wel leuke en verrassende plaatjes op.

                      #17552045
                      Emiel-Manta
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 January 2007

                        ben benieuwd,

                        en wie weet, wanneer het aan slaat,
                        dat wel van elke maand-winnaar uiteindelijk ook een kalender kunnen maken aan ’t eind van het jaar?


                        @stender
                        :
                        daar heb je gelijk in, maar aangezien we allemaal opel-rijders zijn, lijkt het me zo dat het gros niet stikt van het geld, dus uiteindelijk zullen ook de mensen met een ‘iets kleiner budget’ aan bod komen ;)

                        #17552046
                        Black_Commo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          22 October 2009

                          en ik neem aan dat een winnende foto maar 1x mee mag doen waardoor er toch ieder keer een andere winnaar uitkomt.
                          mij lijkt het een leuk idee

                          #17552047
                          peerke1987
                            Lid sinds:
                            28 December 2006

                            origineel gepost door Black_Commo
                            en ik neem aan dat een winnende foto maar 1x mee mag doen waardoor er toch ieder keer een andere winnaar uitkomt.
                            mij lijkt het een leuk idee

                            Jep denk wel dat we zoiets toe moeten passen.

                            #17552048
                            DevilraY
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 January 2005

                              Originally posted by Stender
                              Tja weet je wat het is, er zitten mensen met een budget van €2.000 en mensen met een budget van €20.000…

                              Niet echt eerlijk als je het mij vraagt.

                              Aan de andere kant zijn er ook heel veel mensen die met 2000 euro mooiere dingen doen dan mensen met 20000euro ;)

                              #17552049
                              eddepet007
                                Lid sinds:
                                11 February 2005

                                mischien toch een op zetje maken
                                iemand steld mail adres open en vervolgens kunnen we een week lang foto s mailen deze kunnen bijv in topic gezet worden en dan via poll stemmen ???

                                is dat wat ?
                                wordt het niet wat heb je iig topic met mooie plaatjes

                                #17552050
                                Kermitkiller
                                  Lid sinds:
                                  26 March 2005

                                  origineel gepost door eddepet007
                                  mischien toch een op zetje maken
                                  iemand steld mail adres open en vervolgens kunnen we een week lang foto s mailen deze kunnen bijv in topic gezet worden en dan via poll stemmen ???

                                  is dat wat ?
                                  wordt het niet wat heb je iig topic met mooie plaatjes

                                  zooo ist :jerry:jerry:jerry:jerry:jerry

                                  #17552051
                                  peerke1987
                                    Lid sinds:
                                    28 December 2006

                                    origineel gepost door eddepet007
                                    mischien toch een op zetje maken
                                    iemand steld mail adres open en vervolgens kunnen we een week lang foto s mailen deze kunnen bijv in topic gezet worden en dan via poll stemmen ???

                                    is dat wat ?
                                    wordt het niet wat heb je iig topic met mooie plaatjes

                                    Dat is meer werk dan nodig is, enigste wat nodig is, is een topic. Hierna kun je de Poll er op aanpassen. Het is veel werk als je 100 aanmeldingen krijgt in je inbox en je naam en alles moet kopieren naar het topic. beter doen de leden hetzelf doormiddel van een simpele reactie achter te laten met een foto en hun naam.

                                    #17552052
                                    babyblue
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      11 June 2009

                                      mag mijn kreidler rmc dan ook mee doen aan de verkiezing:jerry

                                      #17552053
                                      TonSR
                                        Lid sinds:
                                        29 October 2007

                                        origineel gepost door babyblue
                                        mag mijn kreidler rmc dan ook mee doen aan de verkiezing:jerry

                                        als dat mag,kan mijn sus,mijn babi puch en de dapp
                                        zo ook mijn dkw tje mee doen toch:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P
                                        vgr tonsr.
                                        ps
                                        ik vergeet mijn oude slijpers wagen model tempo goliat

                                        #17552054
                                        eddepet007
                                          Lid sinds:
                                          11 February 2005

                                          ben alleen bang dat er in een tpic ook veel comentaar komt ipv alleen foto s
                                          mischien dat er modjes iet kunnen betekenen

                                          #17552055
                                          babyblue
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            11 June 2009

                                            nee maar ik vind het wel een goed idee doe ik ook mee als de manta klaar ismaarja je mag maar 1 keer winnen dus is de lol er gauw af voor mij….:jerry

                                            #17552056
                                            peerke1987
                                              Lid sinds:
                                              28 December 2006

                                              Ja de regels zullen we toch eventjes samen op moeten stellen, ach als er elke keer dezelfde winnaar is moeten we gewoon aan de bak om onze manta’s weer NOG mooier te maken!:jerry

                                              Het commentaar moeten we modden, of duidelijke regels opstellen in het geven van commentaar.

                                              #17552057
                                              TonSR
                                                Lid sinds:
                                                29 October 2007

                                                warom nu weer alleen de manta
                                                wat dacht je van bvb de mooiste opel van 1950-1951
                                                1952-1953
                                                enz.lijkt me vele malen leuker en veel meer deelnemers
                                                maar wie ben ik ,probeer het voor iedereen hier
                                                een beetje leuker te maken,en niet voor 1 groep.
                                                was maar idee jongens ,ben niet boos:hmmz:hmmz
                                                vgr tonsr.:wub:wub

                                                #17552058
                                                peerke1987
                                                  Lid sinds:
                                                  28 December 2006

                                                  haha we moeten ergens beginnen he Ton. Het is nu eventjes makkelijk om te peilen op ons vetrouwde manta deel. Als het aanslaat hier zal het gegarandeerd verder gaan in andere topics!

                                                  #17552059
                                                  eddepet007
                                                    Lid sinds:
                                                    11 February 2005

                                                    idd we zitten hier int manta gedeelte dus enkel manta
                                                    heb nog wel ergens leuk plaatsje van mijn manta waar kan ik ze posten ?

                                                    #17552060
                                                    peerke1987
                                                      Lid sinds:
                                                      28 December 2006

                                                      Nou ik had eigenlijk meer response/votes verwacht. Valt op dit moment nog een beetje tegen als je gaat kijken naar de views.

                                                      MODERATOR. Zijn er mogelijkheden om MOD rechten te krijgen op 1 topic?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 43)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.