Mokka Flexfix ombouw naar trekhaak met 13-polig

Forumindex Forums Modellen Mokka Mokka Flexfix ombouw naar trekhaak met 13-polig

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18416418
    Ron met Mokka
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 April 2021

      Hallo,

      pas mn flexfix vervangen door een trekhaak met 13-polig jaeger.

      Er rest nog een goede elektrische aansluiting. De Flexfix bedrading is te dun, niet bruikbaar.

      Ik overweeg nu:

      A/aftakken achterlichten via een 12V relais, trekt plm 200mA, of

      B/ complete canbus 13-polig set, plm 130,–.

       

      Vraag bij A: ‘accepteert’de boordcomputer een extra last bij iedere gloeilamp (5W, 15W/21W) van 2Watt per relais?

      Vraag bij B: is er een voorbereide aansluiting voor een canbus/trekhaakset of is de aansluiting van de flexfix te gebruiken?

      Heeft iemand hier ervaring mee, of kennis van, dan hoor ik dat graag :)

      #18416820
      Supermotard
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 April 2011

        Hoi Ron, ik heb waarschijnlijk geen antwoord op je vraag. Maar wat jij reeds hebt uitgevoerd had ik ook eens als plan. (bij een Zafira Tourer). Toch een gekocht zonder Flexfix en trekhaak.  Ik kies zelf altijd voor een 13 polige ECS bedradingsset. Kijk op de site daar zit meestal een duidelijk installatie beschrijving bij. Ga ervan uit dat het bij de Mokka niet heel anders is.

         

        #18416827
        Ron met Mokka
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 April 2021

          Hai, alvast bedankt voor het meedenken. Tsja, het is een hele fijne mokka, alles bevalt prima aan deze wagen (4×4, AGR stoelen, 140pk, goed onderhouden, mooie kleur, euro-5, etc). En dan komt er de wens voor een trekhaak ; ) En om dan de hele wagen in te ruilen en weer een tijd te zoeken voor een vergelijkbare uitvoering..

          Het uitbouwen van de Flexfix ging goed, en het inbouwen van de Brink trekhaak was zo gebeurd. Momentsleutel etc.

          ik heb t ecs setje gezien, ook zo iets van Brink. de beschrijving laat wat te wensen over. zo is niet duidelijk welke kabel wat doet etc. En om nu de gok te wagen van 130,– en het werkt dan niet op n flexfixuitvoering, canbus, etc.. Ik rommel nog wat met het flexfix kastje en heb al relais besteld. ’s kijken of dat lukt en dan houdt ik ECS in t achterhoofd als dit te lang duurt. (toch nog geen vakantie-weer, dus trekhaak nog niet snel nodig.)

          #18416831
          Supermotard
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 April 2011

            Daarom, alleen het uitzoeken is al leuk om zelf te doen toch. Succes,  komt wel goed denk ik.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.