Mogelijke aanschaf vectra

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Mogelijke aanschaf vectra

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226759
    Marcel28
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 April 2007

      Hallo allemaal,

      Ben momenteel aan het overwegen om een opel vectra station 3.0 CDTI automaat aan te gaan schaffen
      Bouwjaar is begin 2006 km stand 135000

      Mijn vragen zijn:
      Hoe lang kan zo’n auto mee kwa km stand
      Heeft deze een riem of ketting
      Waar moet ik op letten als we gaan kijken?

      Welke auto het is? zie onderstaande link

      http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Opel/Vectra/3545E/algemeen.htm?sortering=DEFAULT&merken=Opel&modellen=Vectra&totPrijs=17500&vanBouwjaar=2005&carrosserieAuto=STATIONWAGON&brandstof=DIESEL&transmissie=AUTOMAAT&dealerTypes=AUTOBEDRIJF&dealerTypes=BOVAG_ABA&dealerTypes=BOVAG_NDA&dealerTypes=MERKDEALER&dealerTypes=PARTICULIER&dealerTypes=ZAKELIJKPARTICULIER&paginaNummer=2&total=35&pos=24

      Mvrg

      Marcel

      #17738827
      Henk042
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 June 2008

        Mooie wagen:thumbup
        Zou ik ook verliefd op worden.:D

        #17738828
        twistam
          Lid sinds:
          18 June 2007

          Dat ziet er uit als een heerlijke reiswagen!
          Volgens mij heeft de V6-CDTI een distributie riem. Maar dat kan ik mis hebben…
          Dus daar moet je naar kijken, of deze al vervangen is.
          Tevens alles controleren wat je normaal ook doet, bandjes, remmen alle elektronica testen.
          Ook kijken hoe de hele auto overkomt, als hij er erg netjes uit ziet zegt het vaak wel iets over de vorige eigenaar, en hoe hij met de auto is omgegaan.
          Daarnaast een flinke proefrit maken, en omdat het een automaat is deze ook goed uitproberen. Dus; kick-down een aantal keren aanspreken en kijken hoe de auto daarop reageert, en zorgen dat de automaat veel moet schakelen. Zo kan je sneller een evt. gebrek signaleren.
          Als laatste puntje, rijdt met de radio UIT! Probeer die maar op de parkeerplaats, als je de radio aan hebt hoor je minder snel afwijkende geluiden.

          En verder, ik weet zo geen controle punten v/d Vectra-C.

          #17738829
          speaker
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 March 2007

            en neem er garantie bij….. voor het geval dat!

            #17738830
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Deze motor heeft een riem, die 150.000km mee zou moeten kunnen.

              Willem

              #17738831
              Droeftoeter
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 August 2010

                :wub mooi…. Heb alleen geen ervaring met diesels, daar rijdt ik te weinig voor.

                #17738832
                Marcel28
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 April 2007

                  Oke duidelijk,

                  Nu eerst de astra proberen te verkopen, lukt dit niet dan wordt het inruil

                  Moet zeggen loopt wel erg mooi hoor zo’n 6 cilinder. Verbruik valt me ook niet tegen, is zuiniger dan m’n eigen vec 2.2 automaat

                  #17738833
                  jraaf
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 January 2008

                    Zeker de garantie goed regelen. Die knaap wil nog wel eens last krijgen van de brandstofpomp. Een nieuwe kost je een halve auto.

                    Safe driving Jurgen

                    #17738834
                    Erwin
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Mooie wagen, maar een 6 cilinder is duur en verbruikt nogal wat. Overweeg eens een 150 pk 1.9 CDTI. Deze is 200 kilo lichter en levert na chippen meer vermogen en is voordeliger in wegenbelasting.

                      #17738835
                      janneman vectra c
                        Lid sinds:
                        19 October 2008

                        origineel gepost door Erwin
                        Mooie wagen, maar een 6 cilinder is duur en verbruikt nogal wat. Overweeg eens een 150 pk 1.9 CDTI. Deze is 200 kilo lichter en levert na chippen meer vermogen en is voordeliger in wegenbelasting.

                        Mee eens Erwin:thumbup al heb ik nooit ervaren hoe het is om met een 3.0 V6 diesel te rijden.

                        Jan

                        #17738836
                        eddie V6 CDTI
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 May 2008

                          Ik heb dezelfde Vectra maar dan van 2005.
                          Het enige probleem wat ik tot nu toe heb gehad is geklapper of gebonk aan de achterkant, heeft iets met stabilisatorrubbers te maken.
                          Motor is geen probleem heeft nu 185000 km gedraaid.
                          Loopt gemiddeld 8.0 l/100km volgens de boordcomputer over 23000 km.
                          Ik betaal €139.- per maand aan wegenbelasting en de auto weegt 1605 Kg.
                          Nieuwe achterdempers uitlaat kosten ongeveer €750.- heb ik gewoon eens opgezocht maar is verder niet nodig geweest.(beetje extra info)

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.