Moeilijk starten

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Moeilijk starten

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206255
    Ritishwa
      Lid sinds:
      25 June 2006

      Nu het weer kouder wordt begint mij Corsa (1.5 diesel, 89) weer moeilijk te starten. Het gaat hierbij om de eerste start van de dag, moet ik een aantal keer voorgloeien. Later op de dag start hij gewoon in 1 keer. Ik ben er zelf bijna zeker van dat het gewoon de gooeibougies zijn omdat hij in de zomer gewoon in 1x start, ook bij de eerste start.

      Nu zei iemand dat het ook kan liggen aan klepspelling, dat dat moet bijgesteld worden. Ik vind dit echter vreemd omdat hij in de zomer gewoon in 1x start. Wat denken jullie? Gloeibougies of toch klepspelling of ies heel anders?

      #17368601
      Schuurmanneke
        Lid sinds:
        16 January 2007

        Check de accu maar eens!!!

        #17368602
        gielio
          Lid sinds:
          30 June 2004

          ik denk toch eerder aan de gloeibougies, aangezien ik dit probleem ook al 2x heb meegemaakt. Bij koude temperatuur startte mijn auto (astra G) rot……

          In de garage van mijn werk startte hij meteen….

          En ik had daarnaast ook het auto lampje met moersleutel erin dat ff brandde na het starten…. klein beetje gas en het verdween=> Conclusie: Gloeibougies….. en bij mij waren 2 van de 4 kapot…. ahum en meteen 4 nieuwe erin…..

          #17368603
          gielio
            Lid sinds:
            30 June 2004

            en?

            #17368604
            Ritishwa
              Lid sinds:
              25 June 2006

              De gloeibougies zijn verwisseld, accu is nagenoeg nieuw. Nog steeds hetzelfde probleem. Ik vermoed nu de gloeirelais want tijdens het gloeien krijg ik daar 7.8v binnen terwijl dat tussen de 11 en 12v moet zijn. Ik moet alleen ff zoeken waar deze relais zit, misschien kan hier iemand mij vertellen waar die zit?

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.