moeilijk starten bij koud en nat weer.

Forumindex Forums Modellen Corsa moeilijk starten bij koud en nat weer.

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243462
    henksplinter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 October 2010

      Hallo!

      Sinds kort start mijn Corsa bij koud en nat weer minder goed en stottert deze de eerste honderd meters. Toen ik een blik onder de motorkap wierp en de bougiekabels aanraakte kreeg ik een flinke schok/ stroomstoot. Je bent gelijk wakker :), dat dan weer wel.

      Nu is mijn vraag:

      Bougiekabels mogen toch geen stroom afgeven?
      Kan dit de oorzaak van het startprobleem zijn?

      Mocht iemand hier een antwoord op hebben hoor ik dit heel graag. Alvast bedankt voor de moeite!!!

      Ow ja, de autogegevens:

      Corsa B 1.4i 8v 1997
      KM.stand: ±73.000

      #17944953
      freek corsa
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 December 2004

        Je vermoedens zijn helemaal juist.

        Vervang de kabels maar.

        Als het dan nog niet goed is kun je de bougies/verdeler/rotor bekijken of vervangen.

        #17944954
        2e-c14nz
          Lid sinds:
          5 June 2009

          Je bougiekabels kunnen aan het eind van hun latijn zijn. Bij ons precies het zelfde verhaal, echter krijg ik gelukkig geen schok ervan :) Het kan geen kwaad om ze te vervangen, kun je gelijk de staat van je bougies bekijken.

          #17944955
          henksplinter
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 October 2010

            Bedankt voor de reactie mensen! Ik ga de bougiekabels bestellen. De bougies vervang ik ook gelijk.

            De kabels kunnen originele of van een ander merk zijn:

            origineel: €85,-
            Beru: €50,-

            Mijn voorkeur gaat uit naar origineel, ook al scheelt het een paar tientjes, of maakt het in dit geval niets uit?

            Origineel doen, of is Beru ook goed? Ik ken dat merk namelijk niet.

            #17944956
            Aapje
              Lid sinds:
              1 January 2009

              Prima merk, zelf geen klachten over. Zou wel alleen even kijken of de originele geen siliconen variant zijn. Die willen over ´t algemeen langer mee gaan.

              #17944957
              Klopper
                Lid sinds:
                19 September 2010

                KillaHertz en ik gebruiken ook allebei Beru, geen problemen mee :)

                Btw, 73.000 km is netjes voor zo’n auto :)

                #17944958
                henksplinter
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 October 2010

                  Dan ga ik maar voor Beru, scheelt toch weer een halve tank benzine :).

                  73.000 km is idd niet veel. Heb de auto in maart 2010 gekocht met 27.000 km (origineel) op de teller. Is van een oud vrouwtje geweest (en niet van een ‘oud vrouwtje’). Vanaf 2000 tot 2010 7000 km gelopen en elk jaar groot onderhoud bij de Opel dealer. Dit oud vrouwtje was dus een echte melkkoe (cash-cow) voor Opel.

                  Volgende week staat er groot onderhoud op de planning:

                  4 nieuwe Fulda banden;
                  4 boudgies;
                  bougiekabels;
                  olie;
                  oliefilter en luchtfilter;
                  remschijven;
                  remblokken.

                  (waterpomp, distributieriem en spanrollen vervangen bij 60700 km).

                  Alles is preventief en niet omdat er een mankement is (behalve dan bougiekabels).

                  De APK keurmeester verbaasde zich beide keren na de keuring. Kost je dan ook echt €19,95 bij de Kwik-Fit en geen cent meer :).

                  Volgend jaar rond maart wil ik de auto verkopen, ik denk tot die tijd nog ± 10.000 km te rijden.

                  Geen idee wat de auto dan waard zou zijn. Zal rond de €1400-1500 zijn denk ik, is dat reëel?

                  Eventuele liefhebbers mogen zich altijd melden natuurlijk :).

                  Ik heb nog een auto in de verkoop (de auto van mijn schoonouders):

                  RAV4 2.2 D-4D D-CAT Executive 2007
                  ± 100.000 km
                  Navigatie
                  Lederen interieur
                  Zomer- en winterbanden
                  Altijd onderhoud gehad volgens Toyota
                  Gewoon perfecte auto.

                  Mijn schoonouders zijn geen verkopers en hebben mij gevraagd om te verkopen. Als ondernemer heb ik er bijna geen tijd voor, maar als ik via deze weg iemand kan tippen zou het mooi zijn.

                  De dealer wil € 18.750,- geven (en vervolgens voor € 22.500,- weer te koop zetten. Zijn zijn eigen woorden). Dit is dan ook gelijk de prijs, want ik hoef er zelf niets aan te verdienen.

                  Liefhebbers voor een van deze twee auto’s? Of tips? :)

                  #17944959
                  waltwalt500
                    Lid sinds:
                    26 June 2011

                    ff 5 euro dokken joh en die wagen in de verkooptopic zetten :thumb

                    #17944960
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Toyota:

                      Dat is toch niet zo’n 177pk Motoroliestoker he??? :jerry :jerry

                      Die 177pk D-Cat motoren trapten we op de zaak in 35.000km kaal!!! (en als je eens goed oplet op de snelweg zijn wij niet de enige, rijden zat Blauw walmende D-Cats rond

                      Henk, Dit mag officeel niet, auto’s hier aanbieden, dit bericht kan verwijderd worden door een Moderator..

                      Corsa:

                      Originele Kabels van Opel zijn ook Beru Kabels…

                      Succes met de verkoop / Verhandeling en het repareren van de Corsa

                      Willem

                      #17944961
                      henksplinter
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 October 2010

                        Topic mocht al dicht, was eigenlijk al klaar :)

                        Excuses voor mijn verkapte verkoopadvertentie, dit was niet zo bedoeld.

                        Hier mag een slotje op en mijn vorige post mag verwijderd worden hoor.

                        Bedankt voor de hulp en uitleg!!

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.