moeilijk aanslaan van 2.2 diesel

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen moeilijk aanslaan van 2.2 diesel

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211812
    bert.
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 December 2009

      Ik heb al ergens anders gezocht, kan niet zo’n topic hierover vinden. Ik heb ’n Y2.2 DTR, uiteraard OPEL Vectra, bouwjaar 2001. Deze heeft alléén ’s morgens wat langer tijd nodig om aan te slaan, dan wanneer die “warm” is. Ik laat alle lampjes uitgaan en wacht dan nog ffe, start dan en slaat dan aan. Volgens mij: de gloei-spiralen?? Komt óók wel wat rook uit de uitlaat, maar dat komt waarschijnlijk (denk ik) door de hoeveelheid brandstof die niet gelijk word verbruikt.
      Kan iemand van juliie hier iets over vertellen, of heeft iemand ervaring hiermee. Bij mijn vorige Vectra met 2.0 DTH motor, nooit geen probleem mee gehad, in deze tijd v.h. jaar sowieso niet. M.vr.groet, Bert.

      #17518081
      dopke
        Lid sinds:
        14 May 2007

        heb je de retourleidingen al eens gecheckt .
        ik had destijds zoiets ook met mijn omega 2.0 diesel .
        retourleidingen waren lek zodat ie langzaam lucht in het systeem zoog en bij koude motor niet of nauwelijks wilde aanslaan .
        s6 .

        gr ron

        #17518082
        bert.
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 December 2009

          origineel gepost door dopke
          heb je de retourleidingen al eens gecheckt .
          ik had destijds zoiets ook met mijn omega 2.0 diesel .
          retourleidingen waren lek zodat ie langzaam lucht in het systeem zoog en bij koude motor niet of nauwelijks wilde aanslaan .
          s6 .

          gr ron

          Ja Ron, bij de VOD hadden ze het over lucht onder de verstuivers??!! Ik wist niet zo gauw wat ze er mee bedoelden. Maar zou het ’n lekke leiding kunnen zijn?? En is het dan ’n kwestie van leiding vervangen en klaar?
          Enne is dat makkelijk te ontdekken dat de leiding(en) lek is/zijn.M.vr.gr., Bert.

          #17518083
          navreen76
            Lid sinds:
            30 May 2007

            gewoon de retour leidingen vervangen. dan weet je meer….

            #17518084
            bert.
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 December 2009

              origineel gepost door navreen76
              gewoon de retour leidingen vervangen. dan weet je meer….

              Hai, heb jij daar ervaring mee misschien? Is ’t zelf te doen?
              M.vr.groeten, Bert.:o

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.