MM lampje brand

Forumindex Forums Modellen Astra MM lampje brand

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240003
    TerryB
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 January 2012

      Beste,

      Ik heb een probleem namelijk:

      Sinds vanavond is spontaan mijn motorlampje gaan branden :(.
      Eigenlijk is er voor de rest niks veranderd alleen hij stottert en schud af en toe tijdens het optrekken, zo erg dat hij bijna lijkt uit te vallen. Als ik het gas pedaal goed in trap tijdens het optrekken heb ik nergens last van! Zelf denk ik aan het aanzuigen van valse lucht? Hij heeft ook nog ff geknipperd.
      Ik weet dat het ook gokken voor jullie is, maar is er nog een manier om zelf de boel uit te lezen zonder dat ik een stekker moet aanschaffen?
      Heb namelijk nog een maand garantie, Ik moet alsnog terug naar de dealer waar ik hem aangeschaft heb vanwege een storing in mijn passagiers ruit maar de dealer ligt niet zo om de hoek (krimpen aan de ijssel, ik ben van Purmerend) maar ben bang dat ik de boel naar de klote draai dadelijk?

      Ik zal donderdag de buizen en slangen ff checken op eventuele gaatjes/scheurtjes.

      Het gaat hier om een Astra coupe met een Z1.8XE blok.

      Gtz Terry

      #17904387
      DarkNL08
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 March 2010

        Toch even uitlezen, dan krijg je concrete foutcodes (als het goed is)
        Dan kan je ook gerichter gaan zoeken naar een oplossing.

        #17904388
        Botho
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 May 2009

          Volgens mij loopt hij gewoon in de noodloop…..Brand je lampje nog steeds?

          #17904389
          StinG
            Lid sinds:
            27 May 2011

            al proberen uit te lezen met gas en rempedaal methode ?
            daar kun je al een stap mee verder komen

            #17904390
            Dolby
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 May 2008

              Met een astra G uitlezen met gas en rempendaal methode? vertel me eens a.u.b weet namelijk niet hoe dat werkt bij een astra G?

              #17904391
              StinG
                Lid sinds:
                27 May 2011

                Sorry over mijn snelle uitspraak Dolby, weet idd het bouwjaar van de astra niet :wors my bad

                maar zover ik weet:

                rem en gaspedaal inhouden
                hierna op contact zetten > niet starten
                hierna gaat lampje met het sleuteltje knipperen ( 10=0 / 1=1 etc )

                Staat meermaals alhier op het forum omschreven.
                Ik moest dit ook ooit weten en heb dat toen via de search gevonden en geprobeerd
                dit alvorens hier een vraag over te stellen, vond dit toch wel een super oplossing toen ik nog geen opcom had

                Is zelfs een filmpje van:
                [youtube:u894fjjl]http://www.youtube.com/watch?v=zyCanc7BheU&feature=player_embedded[/youtube:u894fjjl]

                #17904392
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Dit werkt niet bij de meeste 1998 t/m 2000 modellen!!!

                  Je moet wel zo’n Service lampje hebben namelijk… en die hebben de X16SZR X16XEL X18XE1 X20XEV X20XER motoren niet, daarbij kan deze methode dus niet gebruikt worden.

                  Willem

                  #17904393
                  TerryB
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 January 2012

                    Een afspraak is gemaakt voor dinsdag, ik hoop dat de auto het tot zo lang vol houd, maar dat zal wel goed komen hoop ik!

                    #17904394
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      En eeh anders stekker van de luchtmassameter loshalen en kijken of het beter is. Als die dan niet meer stottert luchtmassameter laten vervangen.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.