Mistlamprooster zafira b verwijderen..

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Mistlamprooster zafira b verwijderen..

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252132
    Family man
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 August 2012

      Wie weet hoe?, ik heb al vanalles gezocht/gegoogled, ook op z’n engels omdat ik voor andere merken in het verleden vaak mooie howto’s tegenkwam.
      Maar helaas nog nix kunnnen vinden, volgens instructieboekje, mistlampen vervangen door dealer…?

      Het mag evt ook het bumperrooster zijn, maar ik verwacht dat dit lastiger is ivm een soort (temp?) sensortje wat ik zie zitten.

      Waarom moet het eruit.

      Bij aankoop al gezien, 2 hele kleine deukjes, die met uitdeuken zonder spuiten eruit gelepeld kunnen worden.
      1 in de achterklep, klein flauw deukje, en 1 klein (trekhaarrondje, niet diep gelukkig in voorbumper die met hitte en duwen eruit gehaald kan worden.)

      Om tijd te winnen (en dus kosten te drukken) haal ik in de achterklep het kunststofdeel met torxsluiting om de klepsluiting er vast uit, en wil ook het rechter mistlamprooster verwijderen (plekje zit precies boven scheiding tussen mistlamprooster en bumperrooster).

      Als deze plekjes eruit zijn is ze weer puntgaaf, alleen nog goed reinigen, en wassen en waxen enzo daarna.

      alvast bedankt voor beschrijving of linkje,

      #18065216
      Juffer1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2006

        Volgens mij moet eerst de mistlamp eruit en kan dan pas het rooster eromheen eruit ?

        #18065217
        Family man
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 August 2012

          @Juffer1, dat lijkt me onlogisch..maar niet onmogelijk overigens ben ook een engelse oldtimer gewend en die heeft ook
          niet altijd even doordachte/eenvoudige constructiemethodes.

          Het kan in ieder geval ook makkelijker is mijn ervaring, maar het is altijd net even weten hoe!
          Ik wacht op iemand die het definitief kan bevestigen..want anders bumper los??, hoe zit het evt. met bumpgrill verwijderen dan als optie?

          thanx already!

          #18065215
          Family man
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 August 2012

            Ben bij 2 bedrijven geweest die UZS (uitdeuken zonder spuiten) doen, de 1e gaf na telefonisch contact aan alleen uzs op plaatwerk te doen, de 2e moest het zien.

            Ik kwam bij de 2e, die zij dit kan ik niet, 3 deukjes er uit lepelen 200 euro, hallo ik hoef geen half dagdeel zei ik nog, bleek hij deed het niet zelf, moest iemand inhuren..

            Zelf gekeken en van binnenuit/via onderzijde gewerkt, met lange vrachtwagenbanijzers, bumperplek (trekhaakrondje) lepelen en masseren met deze ijzers, joehoe bijna weg. volgende dag nadere inspectie, lak gepolijst en gepoest, toch nog niet tevreden en plek warmgeföhnd, en opnieuw met geprobeerd. 99% niet meer te zien (of je moet op je knieen, je moet het weten en in een lamp er bij houden en heeeel goed heen en weer kijken).

            Daarna afspraak met UZS nr 2 (ook in Eindhoven), nou perfect, deukje en vouw in achterklep, butsje in portier en achterscherm alles eruit voor 75 euro!. echt helemaal 100% perfect.
            Ik vertelde van voorbumper en hij zei dat hij dat zelf niet beter had kunnen doen op kunsstof!
            Nu helemaal strak!, helaas nog geen foto’s want auto is nog niet gepoetst..

            Wel uitgebreid schoongespoten in de carwash vorige week, actief schuim, warm water met zeep, gedeminiraliseerd water en wax behandeling.
            De wasstraat(alleen hogedruk) had een storing en je kon onbeperkt gratis wassen alle programma’s!!! laat ik nou net die avond binnenrollen om even de wielen af te spuiten!!
            Dik een uur staan spuiten, wat een zwarte drek/leek wel aarde bleef er onder die roofrail, voorruitrubbers, binnenschermen komen dat heeft al meer als een half uur geduurd voordat er alleen al geen vuil meer uitkwam.
            Daarna nog een keer terug gegaan met de Niksan..die heeft ook een dik uur gebadderd..was zelf ook behoorlijk nat geworden..de volgende dag had de carwash een thermische uitval stond er op de dipslee!

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.