Mistlampen ombouwen naar dagrijverlichting

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Mistlampen ombouwen naar dagrijverlichting

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #18337865
    computerbug
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 April 2011

      Hoi, Jongens

      Tussen de versnellingsbak wissel krijg ik een vraag!, niet van mij zelf, maar mijn interesse ik wel gewekt!
      Kan de Mistlampen van Zafira ombouwen naar dagrijverlichting?
      Ik persoonlijk vindt ik die losse dagrijverlichting ook maar niets, en lijkt mij ombouwen ook wel een oplossing.
      Hoe!, moet ik dan nog even uit dokteren!

      Tuurlijk! kan dat!, maar ik bedoel legaal, of worden deze toch als mistlampen gezien, betreft de wet en cp van apk?
      Ik heb het aan de keurmeester gevraagd, maar kon mij zo vlug geen antwoord geven, en heb RDW gebeld, maar krijg het antwoord!, weet ik niet!! *zucht*

      Ik heb geen zin om met regelmaat aan de kant gezet te worden door mega Toby’s

      #18337912
      computerbug
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 April 2011

        Hoi, Jongens

        Ik heb een topic gevonden waar ik het over heb, zeer interessant.
        http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8428151&hilit=mistlampen

        PS: Deze gebruiken het oude forum nog, kan dus wel!, wat ben ik jaloers op die gasten! *Zucht*

        #18338422
        wv381
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 February 2011

          Hoi,
          Het simpelste is een happy light show te kopen,micro processor in de obd stekker.
          Zoek het maar op,handig ding.
          Gr Willem

          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

          #18338462
          computerbug
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 April 2011

            Hoi, Willem

            Ik heb het op gezocht op Youtube, ik wist niet eens wat het was!
            Je hebt mij overtuigd dat ik dan inderdaad op ga vallen!, maar is niet echt mijn ding!

            #18338466
            wv381
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 February 2011

              Al doe functies hoef je niet te gebruiken,ik heb er een gehad in mijn Vec en bestel er ook weer een voor de Zafira.
              Dageijverlichting,bochtverlichting,auto-lock en coming home verlichting,needle-sweep,meer gebruikte ik ook niet.

              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              #18338467
              computerbug
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 April 2011

                Hoi, Willem

                Aha! op die fiets!, maar dat is niet het probleem!, het probleem is, het moet legaal blijven!, ik bedoel.
                De mistlampen ombouwen is niet het probleem!, maar is het legaal.

                Nu heb ik gelezen, in de link zie boven!, dat je het kan ombouwen!, geen probleem!, maar er staat een nummer op het glas betreft mistlamp!
                Dus als ik hier bijvoorbeeld leds in zou bouwen, ik zeg maar iets, wordt het toch gezien als mistlamp, de mega Toby’s kijken naar het nummer op het glas.

                En dit betekent een bekeuring en een hoop heen en weer gelul!, en aan de kant zetten waar je niets aan hebt!, en daar zit ik niet op te wachten.

                Voor de opel astra H zijn er mooie grilletjes voor, maar voor Zafira niet.

                #18338493
                wv381
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 February 2011

                  Het is legaal,bij inschakelen verlichting functioneren ze weer als mistlamp

                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                  #18338505
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Mistlampen zitten vaak laag, en schijnen naar de zijkant(en) om daar goed zicht te hebben. En ik meen dat als mistlampen op je auto zitten dat het dan een apk onderdeel is.. Lijkt me lastig om het te combineren met dagrijverlichting. Of je moet er dan een draaipaneel, switchpaneel in maken dat je kunt wisselen..

                    Al doe ik stiekem mijn mistlampen ook vaak aan als “dagrij” verlichting.. vooral ’s avonds. Wil goed gezien worden op de weg.

                    #18338647
                    wv381
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 February 2011

                      Bij ingeschakelde verlichting werken de mistlampen weer als mistlampen,en als je t voor de apk niet vertrouwt,haal je het plaatje er even uit

                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                      #18338650
                      TWA
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 June 2010

                        Officieel mag het niet:je lampen hebben niet het juiste keurmerk. Op het glas staat namelijk of de lamp (lees het glas) bedoeld is voor DRL of mistlamp.

                        Formeel zal je niet snel “tegen de lamp” lopen, mits de schakeling idd uit gaat bij inschakelen verlichting. Of de pakkans groot is op dit moment? Ik betwijfel het als ik zo om me heen kijk op de weg.

                        Originele dagrijrelais kan je bij de VOD bestellen, maar was een paar jaar geleden al €55 ex BTW. Mag wat kosten dus.

                        Greetz Emiel

                        #18338671
                        Opeltje17
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 January 2012

                          Happylightshow is er niet voor een zafira A! is er pas voor een B zafira.

                          #18338840
                          Dolby
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 May 2008

                            @Wv381, Helaas werkt dit op een Zafira A niet. Zafira A heeft namelijk geen Can-bus.

                            [quote quote=18338466]Al doe functies hoef je niet te gebruiken,ik heb er een gehad in mijn Vec en bestel er ook weer een voor de Zafira.
                            Dageijverlichting,bochtverlichting,auto-lock en coming home verlichting,needle-sweep,meer gebruikte ik ook niet.

                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                            [/quote]

                            #18338853
                            wv381
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              17 February 2011

                              Klopt…
                              Typeaanduiding niet goed gelezen

                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                              #18339570
                              wv381
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                17 February 2011

                                Ik heb de HappyLightShow erin gezet!
                                Werkt prima ??

                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                #18340311
                                Astraaa
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Vorig jaar mee bezig geweest in mijn opc en het is te doen!?. Wel via een schakelaatje verbonden. Dmv een relais branden ze met contact aan en gaan uit bij inschakelen verlichting. Nog geen problemen gehad mbt de politie. Zelf de mistlamp functie werkt als vanouds.

                                  #18340423
                                  jeffrey1979
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    4 March 2017

                                    [quote quote=18338505]Mistlampen zitten vaak laag, en schijnen naar de zijkant(en) om daar goed zicht te hebben. En ik meen dat als mistlampen op je auto zitten dat het dan een apk onderdeel is.. Lijkt me lastig om het te combineren met dagrijverlichting. Of je moet er dan een draaipaneel, switchpaneel in maken dat je kunt wisselen..

                                    Al doe ik stiekem mijn mistlampen ook vaak aan als “dagrij” verlichting.. vooral ‘s avonds. Wil goed gezien worden op de weg.

                                    [/quote]

                                    mistlampen aan de voor zijde vallen niet onder de verplichte verlichtine en hoeven dus niet gecontroleerd te worden bij een apk zolang ze niet beschadicht zijn,
                                    zit er in een of allebij de lampen een beschadeging(barst) of vocht zit moeten ze tercontroule van de simetrie worden aan gezet.

                                    dus als ze dan gaan gelijk licht beelgeven de lampen er uit en dan is er voor de apk niks aan de hand

                                    op drl in de mistlampen heb ik nog nooit gecontroleerd

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.