mistlampen en instrumentenverlichting werken niet

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen mistlampen en instrumentenverlichting werken niet

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206693
    8cup
      Lid sinds:
      20 February 2008

      ik heb een Astra F Caravan (’98) en het volgende probleem:
      mistachterlichten, verstralers, instrumentverlichting en zoemer doen het niet meer, alles in een klap uitgevallen. alle lampjes en zekeringen ok.
      naar mijn idee zijn het allemaal dingen die het pas moeten doen als de verlichting aan staat. dus een of andere sensor kapot?? ik heb de zoemer (daar zit ook een “inschakelcontrole” in) al vervangen , nada.
      wie kan me een tip geven?? bedankt

      #17392504
      Blue-Dragon
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 July 2006

        Relais kapot??

        gr gerrit,

        #17392505
        Powercorsa
          Lid sinds:
          26 October 2007

          Weet je zeker dat alle zekeringen goed zijn, m’n pa had namelijk een soort gelijk probleem met een Vectra.
          Was alleen maar de zekering kapot.

          #17392506
          8cup
            Lid sinds:
            20 February 2008

            relais, heb ik ook aan gedacht maar welk relais? mistlampen en verstralers zitten allebei op een apart relais. en voor die zoemer en instrumentverlichten kan ik geen relais voor vinden. zit er nog ergens een relaitje dat ik over het hoofd zie?
            alle (?) zekeringen gecheckt: mistlampen (17), mistachterlicht (29), instrumentverl (24?). alle hoofdzekeringen zijn ok. vergeet ik nog een zekering??

            #17392507
            Blue-Dragon
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 July 2006

              Zit het niet ergens bij de lichtschakelaar zelf?
              Heb je daarvoor iets aangesloten?
              Anders ff gaan meten of je wel/niet spanning hebt op de schakelaar.
              En meten is weten…

              gr gerrit,

              #17392508
              8cup
                Lid sinds:
                20 February 2008

                heb ik ook aan zitten denken. heb de lichtschakelaar er al uit gehad maar weet niet waar alle pennetjes voor dienen. kan ook nergens een spec vinden.
                het lampje in de schakelaar doet’t. ik wil wel meten maar weet eigenlijk niet wat..heb je een tip?

                #17392509
                Blue-Dragon
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 July 2006

                  origineel gepost door 8cup
                  heb ik ook aan zitten denken. heb de lichtschakelaar er al uit gehad maar weet niet waar alle pennetjes voor dienen. kan ook nergens een spec vinden.
                  het lampje in de schakelaar doet’t. ik wil wel meten maar weet eigenlijk niet wat..heb je een tip?

                  Je kan meerdere dingen uit proberen..

                  Schakelaar eruit halen dan ff de stekker weer aansluiten zodat je er makkelijker bij kan komen om te meten.

                  Kijk is als je de schakelaar op de mistlichten of het mistachterlicht zet of die dan wel stroom door krijgt.
                  Wel even je stadslicht aan zetten..

                  Als die wel stroom doorgeeft moet er als het goed is nog een contact zijn die dan ook stroom krijgt.Als dit niet het geval is is het de schakelaar.

                  Of je zoekt op de schakelaar de draad van je mistlicht op en zet daar spanning op ff met een stukje draad een overbrugging maken dan zouden je mistlichten moeten gaan branden..

                  Je kan ook ff naar een sloperij toe rijden om een andere ..
                  schakelaar te halen.Dan hoef je niet eerst te gaan meten.

                  succes…

                  gr gerrit,

                  #17392510
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Beste optie:

                    – Schakelaar op de sloop halen.

                    Relais: Geen relais voor:

                    – Stadslicht
                    – Dimlicht
                    – Grootlicht

                    Relais: Wel relais voor:

                    – Mistlampen voor
                    – Mistlampen achter (niet altijd)

                    Licht zoemer zit in zekering kast (is een soort relais met gaatjes in de zijkant om geluid door te laten):

                    deze cwerkt niet omdat er geen stroom op komt omdat er waarschijnlijk een zekering van statdslicht uitligt of lichtschakelaar defect is.

                    Willem

                    #17392511
                    Blue-Dragon
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 July 2006

                      Dank je willem:P

                      gr gerrit,

                      #17392512
                      8cup
                        Lid sinds:
                        20 February 2008

                        gerrit en willem bedankt voor de tips.
                        m’n stadslichten doen het dus dan moet de lichtschakelaar het zijn? aangezien de stads-, dim- en grote lichten het doen is de schakelaar wat dat betreft goed, maar dan moetie ook een signaaltje schakelen om aan te geven aan mistlampen en zoemer dat de lichten aan staan? we gaan er maar een op scharrelen.
                        (die zoemer had ik al vervangen)

                        #17392513
                        8cup
                          Lid sinds:
                          20 February 2008

                          na vervangen schakelaar nog niks!
                          toen maar het verstand op nul gezet en heb alle zekeringen een voor een doorgemeten… blijkt de zekering voor koplampverklikkerlicht dagrijlicht (Skan.) kapot. vervangen en alles deed het weer (wie wil er nog een lichtschakelaar?). had ik toch beter naar Powercorsa moeten luisteren.

                          #17392514
                          Powercorsa
                            Lid sinds:
                            26 October 2007

                            Daarom check ik gewoon alle zekeringen.
                            Welke zekering voor welk onderdeel werk weet ik niet precies, ben maar een newbie op het gebied van auto’s
                            Maar m’n Electronica/Telematica opleideling komt soms handig van pas.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.