Mistlampen doen het niet.

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Mistlampen doen het niet.

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258947
    Red-evil
      Lid sinds:
      16 June 2013

      Hallo, ik zal mezelf eerst voorstellen. Mijn naam is Rob. Ik rijdt een Zafira 2.0 (gechipt)DTh Comfort OPC line. Rood. uit 2001.Er staat inmiddels al bijna 3 ton op de teller maar rijdt geweldig.Foto’s volgen.

      Nu mijn probleem: Ik had eerst dagrijverlichting voor en deze zo aangesloten op het moment dat als ik mijn contact aanzet, ze gingen branden. Nu heb ik deze vervangen door originele mistlampen van de opc. Met H3 lampjes(Nieuw). Aangesloten op dezelfde manier, dus dagrijverlichting weg, mislampen eraan. Maar ze doen het niet. Heb ze afzonderlijk gestest. Dan doen ze het wel. Dus waar gaat het verkeerd???

      #18156593
      PVB
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 April 2006

        Al gemeten met een multimeter of er wel 12V op de draden staat?
        Als je de dagrijverlichting weer aansluit doet die het dan wel?

        #18156594
        Red-evil
          Lid sinds:
          16 June 2013

          Hallo, ik denk ook dat er te weinig stroom geleverd wordt, zal ik dan met een relais moeten gaan werken?

          Om even terug te komen,, voor de DRV heb je niet zoveel stroom nodig dus ik had ook maar hele dunne kabel gebruikt.
          De H3 lampjes vragen veel meer stroom. Ik ga nu met dikkere kabel en een relais en zekeringen werken is iets safer ook.
          ik laat wel weten hoe het eindresultaat is geworden.
          PVB bedankt voor je reactie….. :thumb

          #18156595
          PVB
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 April 2006

            Dat zal het inderdaad kunnen zijn, met dikker draad en relais en eventueel zekering zou het moeten gaan.

            #18156596
            udo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 January 2007

              Kan het zijn dat het in je auto anders geprogrammeerd is ? Je kunt namelijk met dagrijverlichting de verlichting meende ik anders instellen.
              Misschien dat je even moet zoeken hier op het forum, er staat een topic over, hoe de stand is van de schakelaar en wat dan ingeschakeld wordt.

              #18156597
              midnight black
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 December 2011

                Je hebt de mistlampen op dezelfde manier aangesloten als de drv, heb je gekeken of de originele bekabeling voor de mistlampen er ligt?
                Drv trekt inderdaad bijna geen stroom maar afzekeren moet je altijd doen, zeker als je 2x H3 lamp plaats: die trekken tenminste samen 110W: dat is bijna 10A stroom!

                #18156598
                Red-evil
                  Lid sinds:
                  16 June 2013

                  Ja er zit bekabeling voor mistlampen. Maar een monteur zei dat er in de zekeringbox geen relaisaansluiting zat. Ik heb wel een origineel bedieningspaneel( knopje voor mistlamp etc.) Van de sloop gehaald. Ik weet wel dat de stekkers van de kabes niet passen op de OPC mistlampen .

                  #18156599
                  PVB
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 April 2006

                    Lijkt me dat als de bedrading voor de mistlampen aanwezig is er ook een relaisaansluiting is.

                    #18156600
                    midnight black
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 December 2011

                      Er zal hooguit een relais geplaatst moeten worden en als de kabelaansluitingen niet overeenkomen (geen originele Opel mistlampen?) dan zou ik op de sloop originele kabeltjes van de mistlampen afknippen en deze aan de mistlampen maken, dan houdt je je originele kabelboom tenminste heel.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.