Mislukte Grandland X

Forumindex Forums Modellen Grandland X Mislukte Grandland X

Ben je tevreden met je Opel Grandland x?

Omdat Opel Nederland laat de eigenaren van een Grandland X in de kou staa

Je moet zijn ingelogd om te kunnen stemmen.
  • #1 ja
  • #2nee
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #18549221
    Sherman
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 January 2024

      Dat de Opel Grandland X een mislukte auto

      is van Opel is geen nieuws maar dat je niet adequaat wordt geholpen bij een Opel garage/dealer omdat deze niet de kennis in huis hebben om de storingen of fouten die ze soms zelf veroorzaakt hebben. Dan zet je je hoop op Opel Nederland maar deze speelt het onder één hoedje met dealers en uiteindelijk worden je e-mails niet meer beantwoord en als je belt wordt je nummer herkent en wordt  niet opgenomen. Voor mij na jaren van Opel rijden is de geflopte Grandland X mijn laatste Opel dankzij aan hoe ze met klanten omgaan.

      #18549237
      jopsa
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 May 2019

        Heel herkenbaar.  Idem ditto in België.

        Reed gisteren mee met de nieuwe mazda van een vriend.   Wat een wagen !   Geen speelgoed zoals de GLX

        #18549318
        XanderV1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 April 2023

          Moest je even je gal kwijt, lid geworden en 1 nutteloze post maken?

          Geen onderbouwing niks, alleen maar gal spugen. Maar gelukkig zit je hier goed want het valt me op dat bepaalde mensen eens in de zoveel tijd weer even hun ei kwijt moeten op dit forum en totaal geen nuttige bijdrage leveren.

          Jopsa hoe kun je in vredesnaam een nieuwe Mazda (sowieso al een andere prijsklasse) vergelijken met een grandland. Ik zie hier ook vergelijkingen met Mercedes en Volvo voorbij komen. Die prijsklasse is totaal niet hetzelfde, hoe kun je dan wel de vergelijking met de auto maken? Daarnaast, misschien heeft die geweldige Mazda over een paar jaar (ook) een enorm mankement en dat weet je nu niet.

          Ik vind ook niet netjes hoe het gelopen is met de distrubutieriem, zeker niet maar dat is niet alleen Opel maar Stellantis breed. Bij mij is deze met 60.000km vervangen en geen probleem maar misschien is dat omdat het een 2020 model is.

          #18549320
          jopsa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 May 2019

            Dank voor uw nuttige bijdrage…..   echter gaat het niet over enkel de distributieriem hoor.  Kga het niet herhalen om niemand voor het hoofd te stoten.

            Andere prijsklasse ?  Vandaar dat daar dan alle opties correct werken.   Was inderdaad wat opel zei.   De opties zijn goedkoop  bij opel dan kan je niet veel verwachten behalve problemen (volgens de dealer toch die ondertussen al een ander merk onder de arm nam)

            En bouwjaar doet er niet toe.  Overal problemen.

            #18549322
            Sherman
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 January 2024

              Blijkbaar moeten mensen hun gal op een forum spuwen omdat je wordt niet gehoord, bv door de garage en de dealer en laat een gemaakte fout erkennen.

              #18549331
              jopsa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 May 2019

                1000 % akkoord met uw standpunt Sherman.  Jammer dat je ook problemen hebt maar blij dat iemand dit ook nog eens eerlijk durft uiten hier.  Dat laatste is hier niet vanzelfsprekend.

                Opel en dealers verzaken aan- en ontlopen hun verantwoordelijkheid, incasseren de aankoopbedragen en dan stopt het.   Fouten oplossen ?  Nee, dan geven ze niet thuis.   Ferme bende ingenieurs daar bij Opel – Stellantis…………

                 

                Ja, en iedereen mag dit weten, MOET dit weten zelfs.  Hopelijk via dit forum.  De zuur verdiende centen investeert men best in een ander merk en groep.

                #18549333
                jopsa
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 May 2019
                  #18549335
                  Sherman
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 January 2024

                    En van Opel Nederland hoef je ook niks te verwachten. Zogenaamd gaan ze onderzoek doen bij de garage en daarna hoor je niks meer, ze reageren niet meer op mails en als je belt blijf je in de wachtrij. Waarschijnlijk staat je telefoonnummer op de zwarte lijst.  Precies wat je zegt, ze geven niet thuis.

                    #18549336
                    jopsa
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 May 2019

                      Klopt wat  betreft die zogenaamde onderzoeken.   Er zou een ingenieur geweest zijn (die geen oplossing vond waarschijnlijk) maar nooit enig verslag van gezien…. laat staan een persoon.

                      Klantendienst België één en al grap.  Mogen die “dienst” gerust opdoeken.  Totaal geen nut.  Noem het eerder “klantentegenwerken”

                      #18549337
                      Hans GLX
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 May 2018

                        Wat de prijsklasse betreft, ontlopen ze elkaar niet zoveel. Afhankelijk wat voor type en opties je kiest. Want dat bepaalt over de eindstreep de totaalprijs. Maar waar het hier in hoofdzaak over gaat is, dat je van een auto van boven de 40K wel goede kwaliteit mag verwachten. Dat heeft niets met gal spuwen te maken, maar met de harde werkelijkheid. Het is gewoon beschamend voor een merk als Opel, (helaas onder de vlag van Stellantis) dat er zulke slechte kwaliteit geleverd word. En dat er bij eventuele productie fouten, in veel gevallen niet thuis gegeven word door Opel. Dat is pas echt droevig. En heb je als klant niet het gevoel, dat de importeur (Opel Nederland) er alles aan doet, om jouw uit de problemen te helpen, dan verlies je in dat merk je vertrouwen. Sterker nog, dan jaag je als Opel, je klanten letterlijk weg! Daar gaat het hier om. Ik zou zelf nooit voor een Mazda CX5 kiezen, maar dat terzijde.

                        #18549338
                        Hans GLX
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 May 2018

                          Bovendien als je vergelijkt, liggen een goed aangeklede Grandland Ultimate automaat, en een Mazda CX5 Sky Active, allebei tegen de € 46K ;-)

                          #18549339
                          jopsa
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 May 2019

                            idd

                            #18549348
                            Sherman
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 January 2024

                              Dank voor je link, had dit allemaal voor aanschaf van de auto. Mijn vertrouwen in Opel is geschaad, voor mij nooit meer een Opel.

                              #18549349
                              jopsa
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 May 2019

                                voor mij ook  niet tenzij de rechter zal bepalen dat ze me een nieuwe moeten bezorgen of een inruil tegen een “betere” tweedehandse, waar ik niet in geloof.   Maar zelf een Stellantis-ramp kopen ?? Nooit meer.

                                Terzijde voor de non-believers en probleem-ontkenners…..   er zit veel schot in de rechtszaak….    Opel en de dealer (hun advocaten) verzaakten om eindconclusies in te dienen.  Hilarisch toch dat zootje .    Wel, na aandringen door mij en de advocaat krijgen ze van de rechtbank nog extra tijd tot april/mei 2024.

                                Te gek voor woorden daar ze tegen eind augustus/september 2023 de eindconclusies neergelegd moesten hebben.  Tja, kwestie van respect voor de klant en begaan zijn en interesddse tonen met / in hun eigen product.  In plaats van uit problemen te leren, dezelfde onaangepaste  rotzooi blijven verkopen.

                                Ohja, er werd een pleitdatum vastgelegd.  EINDELIJK !  :yahoo:     Hou je vast…….   oktober 2024 :wacko:       Wat een klucht.   OPEL  en dealer trekken er zich niks van aan, hun advocaten vertragen de boel al jaren en krijgen dan nog extra kansen….   Tegen de pleitdatum is de wagen 5 jaar.     Dan zal hun grote argument zijn…..   tja, je rijdt er toch altijd verder mee…..   Inderdaad, maar ik ga geen tienduizenden geïnvesteerde euro’s in een drama-bak vervangen door andere tienduizenden euro’s.   Het wordt tijd dat OPEL en hun dealers eens tegen de lamp lopen gezien hun lakse, onkundige, arrogante en ongeïnteresseerde houding.   Die multi-nationals worden nogal in de watten gelegd,  ze komen met alles (toch heel wat) weg medunkt.

                                #18549359
                                Hans GLX
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 May 2018

                                  Het is ook niet te geloven hoe ze dit aangetoonde probleem, toch weer steeds weten te rekken. Het is te gek voor woorden. Ze hadden direct je probleemauto in moeten nemen, en je een andere moeten geven. Dat was pas goede service geweest. Op deze manier, jaag je klanten weg!

                                  #18549361
                                  Sherman
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 January 2024

                                    Hoi Hans,

                                    dat is het juist zoals jij het beschrijft. Belachelijk hoe Opel met de klant omgaat in mijn situatie dan maar zo te zien zijn er meerdere. Ja op Opel Nederland hoef je als klant niet te rekenen. Wat ik eerder al gepost heb, op den duur reageren ze nergens op. Juridisch gezien sta je al 2-0 achter.

                                    #18549521
                                    Hans GLX
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      19 May 2018

                                      Dit topic heet: Mislukte Grandland X. Op het oog een prachtige wagen, ook met het nieuwe visor looks front. Opel heeft op basis van de Peugeot 3008, er een geheel eigen draai aan weten te geven. Dus op vele fronten een echte Opel. Maar onderhuids ging het gruwelijk mis. De bejubelde Pure Tech 1.2 turbo, bleek na flink wat kilometers, met een afbrokkelden Distri riem te stranden. Ook bleken er aan de kwaliteit duidelijk wat haken  en ogen te zitten. Een auto met de Franse slag. Niet voldoende in de juiste lak, krakende deurpanelen enz. Maar het meest droevige van dit, is wel de nalatigheid van Opel, op voldoende garantie, voor de gedupeerde Grandland rijders. Kijk, dat een product mankementen vertoont, is tot hier aan toe. Maar zorg er dan als Opel wél voor, dat je vierkant achter je product, én achter je klanten staat. Zo geef je blijk van voldoende inlevingsvermogen, en jaag je de klanten met zoveel problemen niet weg. Maar mislukt, zou ik de Grandland niet willen noemen.

                                      #18549530
                                      Sherman
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        6 January 2024

                                        De reden waarom ik het een mislukte auto vind is omdat Opel weet geen raad mee en laat staan hoe ze de fouten die door een ontwerpfout zijn ontstaan op te gaan lossen, en dan kiezen ze voor de makkelijkste weg

                                        #18549531
                                        Hans GLX
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          19 May 2018

                                          Dat ligt toch iets anders denk ik. Opel =  Stellantis, en daarom is de Grandland voor 50% Peugeot. (motor versnellingsbak, deurpanelen enz.) Hier is echter geen sprake van een ontwerpfout, mits je Peugeot motor bedoelt. Want daar ligt namelijk het probleem. Nog afgezien van de wat ondermaatse afwerking. Maar wanneer in de GLX de vertrouwde 1.4 Turbo 4 cilinder 140 pk Ecotec lag, zoals in mijn vorige Mokka Cosmo automaat, dan was de klachtenlijst in ieder geval een stuk korter, dan nu het geval is. Wat ook nog meespeelt is, dat Opel slechts een onderdeel is van Stellantis. (Peugeot Citroën, Opel, Fiat, enz) Vrij vertaald: Opel heeft veel minder te zeggen binnen het concern. Dus ook wat oplossingen en garantie betreft. Om te zien is de Grandland een prachtige wagen. Maar niet om te hebben voor langere duur. ;-)

                                          #18549535
                                          jopsa
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 May 2019

                                            Er zijn zeker ontwerpfouten…  Kijk maar  naar de losspringende stukjes lak waar de voor- en achterdeur elkaar soms op een bepaald moment weten te raken.  Geen oplossing ook daarvoor.

                                            Mislukt inderdaad, behalve wat de look betreft.

                                            Ik vraag me zelfs af waar de ‘ingenieurs’ en techniekers hun diploma haalden….   Als je niks weet op te lossen zegt dit toch heeeeel veeeel

                                            #18549536
                                            Sherman
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              6 January 2024

                                              En dat Opel Nederland niet ingrijpt of opzoek gaat naar een oplossing. Daar in plaats reageren ze nergens meer op en als je belt wordt niet opgenomen, het lijkt alsof je nummer een label  krijgt want als ik op dezelfde moment belt met een nummer dat onbekend is voor hun nemen ze wel op.
                                              om het al, bagger.

                                              #18549538
                                              Hans GLX
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                19 May 2018

                                                Nee beste @Jopsa, de Grandland heeft nergens ontwerpfouten. Dat deuren soms elkaar raken, of een chroomstrip niet mooi doorloopt, of de auto niet geheel goed gespoten is, heeft niet met het ontwerp, maar met de assemblage te maken. De eindcontrole zou deze auto,s apart moeten zetten op de fabriek, en de manco,s eerst verhelpen, voor ze het terrein verlaten. Het ontwerp(Design) van de Grandland vind ik prachtig. Maar de afwerking en kwaliteit, laat helaas te wensen over. Er zijn heel leuke video,s te zien over hoe ze in Gent auto,s in elkaar zetten. Ook word daar per onderdeel van assemblage, de kwaliteit gecontroleerd. Zoek maar eens via Google op YouTube.

                                                #18549540
                                                jopsa
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 May 2019

                                                  laat de afwerking en kwaliteit nu het belangrijkste zijn…   Wat ben je met een wagen die niet rijdt (een gevaar op de weg betekent) maar wel mooi oogt.

                                                  Deurenprobleem niet op te lossen.  Zelfs bij herstellen blijft het.  Deuren kunnen niet of niet genoeg aangepast worden.  Voila, opgelost voor Opel !

                                                  #18549541
                                                  Anoniem
                                                    Lid sinds:
                                                    1 January 1970

                                                    Het is gewoon een GrandRamp, een Kwaliteit Uitermate Teleurstellende auto, mijn kinderen hebben nog een trauma van de bijna doodservaring door het ernstig falen van deze auto. Er is niet voor niks een verkoopstop geweest naar aanleiding van dit incident, was namelijk helaas niet de eerste met het zelfde probleem ! Startstop systeem bij 130km per uur in werking? ja, dat is gebeurd ! 3 aandrijfassen verrot (1 finaal afgebroken), om de 1500km 2liter olie erbij, ruitenwissers die weigeren tijdens regen, bekleding dat scheurt, lak op waterbasis, 18x in motorstoring en dan schakelt hij turbo uit (oorzaak benzine soort, als je ergens anders tankte dan normaal was het een probleem ),  De auto’s zijn ook nog eens schofterig duur voor het gene wat je krijgt, ik blijf erbij, auto van Stellantis maximaal 30k, hogere kwaliteit is het niet, zouden ze van mij bij wet mogen regelen, alles van Stellantshit max 30k, kansloze fabrikant. Systemen zijn gewoon basis, doet wat moet doen, maar intelligent zijn ze niet, afwerking niveau van de Action. Nee, Stellantshit producten never, never en echt never nooit meer.

                                                    @HansGlx je bent een wijsman, lekker je GrandRamp snel ingeleverd en nu rijdt je voor praktisch gezien zelfde prijs een echte auto!


                                                    @Jopsa
                                                    is het gerecht in Belgie uit hun winterslaap gekomen en je geholpen aan een oplossing?


                                                    @Sherman
                                                    , Opel Nederland bestaat niet meer, ze mogen helemaal niks meer, Franse Arrogantie heet dat, smoelhouden en door…….

                                                    #18549542
                                                    Hans GLX
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      19 May 2018

                                                      @GrandRamp, tjonge, nu ik jouw ervaringen zo lees, schrik ik echt. Dit heb ik in de loop der tijd niet mee gekregen. Want ik was ook een hele tijd afwezig op dit forum. Vandaar. Natuurlijk zijn de problemen van vriend @Jopsa óok niet gering, maar sta jij intussen ongewild op plaats 2. Ook wat je schrijft over het verdwijnen van Opel Nederland, wist ik niet. Naar mijn weten zaten ze toen in Breda. En ja, de Franse arrogantie is me bekend. Daarom verbaast het me nog dagelijks, dat KLM nog bestaat, na de fusie destijds met Air France. Fransen denken door hun arrogantie, dat ze heel de wereld kunnen regeren. En ja, ik heb in de loop der tijd wel gelezen hier over: zwarte dak lak die na volgelpoep losliet, alu velgen die door corrosie aangetast werden. Deuren die elkaar raakten, krakende deurpanelen, ruitenwissers die een eigen leven gingen leiden enz. Toen kwam daar nog de distri riem bij, en het hoge olieverbruik boven de 100K. Dus al met al, moet ik je wél gelijk geven, dat we over een Grand Ramp spreken. Dat ligt niet aan het ontwerp, maar aan de droevige ondermaatse kwaliteit en afwerking. En tja, ik ben in okt 2020 op tijd overgestapt naar een Volvo. En ook daar lees je wel eens van kleine problemen, verdeeld over verschillende types. Want auto,s is en blijft mensen werk. Maar ik rij nu 3½ jaar en 42.000 km met een probleemloze storingsvrije auto. En elke keer opnieuw, stap ik weer met een brede grijns achter het stuur. Dat is een feit.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.