miskoopje

Forumindex Forums Modellen Omega miskoopje

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217056
    xr1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 January 2006

      Omdat de kachel niet goed werkt en de automaatbak soms in de noodloop gaat,van mijn mv6(1996),ben ik op zoek gegaan naar een andere mv6.Heb er 1 gevonden uit 1998 sinds 2006 op g3,ben wezen kijken proefrit gemaakt en gekocht.Reed perfect op gas en benzine en de kachel werd lekker warm.Op de weg terug na zon 100km ,KOUDE LUCHT uit de kachel ,ik dacht wat krijgen we nou,en een paar kilometer later deed de auto niets meer, gelukkig was dat bij een benzine station ,allemaal stoom onder de motor kap ,totaal geen water meer in het reservoir.Heb de auto daar laten staan,en met de vrouw in haar auto naar huis gereden,thuis de auto ambulance achter de 1996 mv6 gehangen,om mijn miskoopje op tehalen.Ben ik eindelijk op de weg terug krijg ik een klapband met de ambulance,amwb gebeld en die hebben de reserve wiel van de omega onder de kar gedaan en kon ik eidelijk weer verder naar huis.
      Volgende dag naar garage gebracht, hun conclusie warmtewisselaar lek daardoor motor overhit en kop pakking defect.Heb uiteraard de metertjes in de gaten gehouden onder het rijden maar de temperateur meter heeft nooit boven de 90 gestaan ,toen ik stil stond ging hij wel in het rooie.
      Ik weet nog niet wat ik ga doen repareren of slopen,graag jullie advies
      gr berry
      foto;s volgen nog,

      #17604997
      Botho
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 May 2009

        Tja dat ligt aan verschillende factoren natuurlijk, wat heb je ervoor betaald? Hoeveel km heeft hij al weg? Hoe is de verdere staat van de auto? Kan je de kop zelf maken of wordt dat arbeidsloon??? Ik vind het wel erg kl*te voor je!!

        #17604998
        xr1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 January 2006

          Ik heb er niet teveel voor betaald[dat vindt ik]
          Er staat nu 205000 km en loopt sinds 2007 op lpg,de auto is niet in nieuwstaat maar alles werkt wel.Het liefst laat ik hem maken maar het is het arbeidsloon wat het zo duur maakt,koppakkingset en vlakken valt wel mee ,warmtewisselaar had ik nog liggen,ben bij 2 gargage’s geweest en die schatten tussen de 12 -16 uur arbeidsloon.Heb de auto op marktplaats staan,heb ik nog effe de tijd om na tedenken wat ik ga doen
          gr berry

          #17604999
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Als de auto er echt mee gestopt is met rijden, zal er wel meer zijn dan een kapotte koppakking..

            als een auto echt stopt met rijden door over verhitting is meestal het onderblok ook wel kapot.

            Warmte wisselaar gaan vaker kapot. maar na uitlopen van een koppakking kom jij er niet meer achter of de warmte wisselaar kapot was of kapot is gegaan door de druk in het koelsysteem.

            Warmtewisselaar controleren doe je normaal door in je koelvloeistof potje te kijken of er olie in de koelvloeistof zit.

            maar olie komt ook in de koelvloeistof bij een goed kapotte koppakking.

            als de motor oververhit raakt door een lekke warmte wisselaar, dan zou er, OF heel veel olie in de koelvloeistof hebben gezeten, OF te weinig koelvloeistof in het systeem door uitwendige lekkage.

            Laat elke MV6 nou voorzien zijn van Check control had in het laatste geval op zijn minst de melding koelvloeistofpeil in het scherm moeten komen.

            Willem

            #17605000
            xr1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 January 2006

              Ja willem en de control check die deed het nou net niet ,heb voor en na de proefrit koelwater en olie gecontroleerd en dat was goed.
              Ja en hij gestopt onder het rijden ,reservoir was zo goed als leeg en zat vol met olie resten,heb bij het tankstation water bij gevuld en dat liep onder het inlaatspruitstuk weer eruit
              gr berry

              #17605001
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Dan zal het deksel van de Warmtewisselaar doorgerot zijn of de koelwaterburg kapot zijn.

                Maar zou zeker goed kijken voor je deze motor hersteld of het onderblok kapot is.

                meestal zou als de koelvloeistof weg is, door de hete lucht de meter tijdens rijden gauw naar over de 110graden moeten stijgen zonder dat de motor kapot loopt..

                dan gelijk aan de kant zetten en kvs peil kontroleren.

                ik heb meerdere keren met een kapotte waterpomp gestaan (4cilinder opel motoren kwaaltje, door dat de temp sensor lucht pakte schoot deze omhoog het rood in.

                Vind het vreemd dat dat dan niet gebeurt is.

                >> Dit had niemand kunnen voorspellen hoor… deksel gaat vaak ineens lekken. <<

                Willem

                #17605002
                xr1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 January 2006

                  Achja ik heb gewoon pech neem het niemand kwalijk zulke dingen gebeuren nu eenmaal,de temperatuur meter bleef mooi op de 95 staan ,vond het ook gek dat hij niet meer opliep maar volgens de vod klopte dat wel want er was immers geen water meer aanwezig dus kon de sensor ook niets meten [tja]
                  gr b

                  #17605003
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    dan juist meet deze te lucjt temperatuur, en die is in de meeste gevallen flink hoger als de koelvloeistof temperatuur..

                    en ik blijf erbij, meestal als een motor ermee gestopt is door oververhitting kan ie meestal bij het oude ijzer..

                    Willem

                    #17605004
                    hanskadett
                      Lid sinds:
                      18 April 2009

                      heb precies hetzelfde gehad met mijn mv6 tijdens het doortrekken klapte de warmtewisselaar uit elkaar mega stoom zag meteen niks meer godzijdank veilig aan de kant gezet maar blijft kut als je een andere wagen koopt als er wat aan mankeert

                      #17605005
                      xr1
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 January 2006

                        Het probleem is voor mij weer opgelost ,ik heb hem weer verkocht ,dus kan weer opzoek naar een goeie
                        gr berry

                        #17605006
                        sw16v
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 July 2004

                          :D

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.