(Edit: dubbelpost) Misfire Vectra 1.8 Z18XE alternatieve oorzaken?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum (Edit: dubbelpost) Misfire Vectra 1.8 Z18XE alternatieve oorzaken?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18374175
    vectra1998
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 April 2018

      Beste leden,

      Ruim anderhalf jaar begon mijn auto bij het wegrijden op rotondes enorm te stotteren en gaf het misfires op cilinder 1. De bobinebrug is toen vervangen en 4 bougies. Probleem is opgelost geweest tot vorige week. Het begon weer met oppakken in relatief lage van 2 naar 3. Enorm schokken en bij mijn vriendin tot motormanagement lampje tot gevolg. P301. Ook lichte plofjes uit uitlaat in stationair.

      De bobinebrug en bougies zijn dus vervangen, 4000km geleden. Monteur heeft hem vandaag opengehaald en ziet geen gekke/afwijkende dingen aan de bougies. Voor de zekerheid gekeken of 1 verplaatst naar 3 met verwisselen. Echter komt er nu ook geen melding meer. De ene keer heeft de auto van weinig last en andere keer is die niet te houden.

      Ik heb opdracht gegeven de Bosch bougies voor NGK te laten vervangen om te kijken of dit zou helpen. Auto staat nu nog daar.

      Hebben jullie nog ideeen? Brits Vectra forum wees mij op verstopte katalysator of een vacuumkanaaltje in volgensmij het gasklephuis. Maar dan zou de misfire toch niet alleen enkel op 1 moeten zijn?

      Ik hoor graag van jullie.

      Groeten,

      Laurens

       

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.