Mintex vs brembo

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Mintex vs brembo

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247761
    kiyamizio
      Lid sinds:
      5 February 2010

      Hallo.

      Ik moet andere remmen aan de voorzijde op mijn kadett gsi.

      Nu zat ik op ebay te kijken.
      De set van mtec100 spreek mijn wel aan met mintex sport schijven. Maar hoe remmen de.mintex blokken.

      Brembo schijven kosten meer is het die prijs waard.

      Ik rij nu met gewone schijven.en ebc greenstuff blokken waar ik niet echt over te spreken ben.

      Brembo schijven.met ferodo blokken zal hard remmen kost een.hoop meer in verglijking met mintex.

      Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

      #18007839
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Heb nu 2 auto’s met de sportremmen (geboord + gegroefd + Mintex) sets van MTEC100 erop.
        Vectra B Station V6 (rondom) en een Corsa D (voorzijde).
        Moet zeggen dat het prima remt voor het geld.
        Heb geen klachten, remmen hielden het prima uit, ook in iets extremere omstandigheden (50 km-er afdalen achter een vrachtwagen aan in Val Thorens naar Moutiers met een automaat moet je dan veel remmen ). ;)
        In normaal gebruik zijn ook goed scherp, alleen tov Green Stuff iets meer remstof op je velgen.

        #18007840
        kiyamizio
          Lid sinds:
          5 February 2010

          Dus ik kan met die set van mtec100 wel trackdays doen of zal het spul gaan faden

          Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

          #18007841
          joop1970
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 September 2010

            Heb zelf nu blokjes van ferodo, de 3466 van ebay.co.uk. Moet zeggen, remt als de neten. Hard en geen last van faden.

            #18007842
            Jurgen
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 September 2007

              @joop1970 wrote:

              Heb zelf nu blokjes van ferodo, de 3466 van ebay.co.uk. Moet zeggen, remt als de neten. Hard en geen last van faden.

              Waar heb jij deze vandaan? Ik zie namelijk een verkoper met dat spul op ebay.co.uk maar volgens mij verzend ie niet naar nederland.

              #18007843
              joop1970
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 September 2010

                Van ebay.co.uk, on-lineautosport van 19 pond.

                Ik stuur altijd een mailtje naar de verkoper of hij naar NL wil versturen, de verzendkosten waren 18 pond maar een vriend deed mee dus dan is het allemaal relatief goedkoop.
                Ik heb wel de astra gsi set up op mn corsa, zal wel verschil uitmaken tov de standaard gsi schijven/klauwen.

                #18007844
                kiyamizio
                  Lid sinds:
                  5 February 2010

                  3466 is ds performance toch of is dit de ds2500
                  Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

                  #18007845
                  joop1970
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 September 2010

                    Nee, dit schijnen de voorlopers ervan te zijn. De ds serie gebruik DSxxxx als frictiemateriaal, deze 3466 materiaal. Wat precies het verschil is weet ik niet, ik weet wel dat ze niet heel duur zijn en een verbetering tov de zooi die er bij mij opzat. Dat had er na 1 keer hard remmen geen zin meer in…

                    #18007846
                    Corsa_GSi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      @kiyamizio wrote:

                      Dus ik kan met die set van mtec100 wel trackdays doen of zal het spul gaan faden

                      Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

                      Heb ze niet op een trackday gebruikt, maar wel tijdens “normale” ritten in DLD. En dan van dik 250 in het uur terug naar 70, zonder dat het abs aanging (Vectra B), en dat een paar keer achter elkaar.
                      Zitten er nu 35000 km op en zijn nog steeds goed.

                      #18007847
                      kiyamizio
                        Lid sinds:
                        5 February 2010

                        die schijven van mintex zien er gewoon gaaf uit alleen je krijg over al de pads erbij terwijl ik eigenlijk ferodo ds2500 wil die toch erg prijzig zijn.

                        die schijven van black diamond met predator blokken zijn ook niet duur alleen kan geen reviews vinden over de predator remblokken.

                        iedereen plaats die bd schijven met ferodo of hawk remblokken

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.