milieuzones nederland of buitenland wel of geen goed systeem

Forumindex Forums Overige Auto algemeen milieuzones nederland of buitenland wel of geen goed systeem

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276330
    pjotter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 November 2013

      In Duitsland kun je een milieusticker kopenWij lezen de informatie van uw auto uit en bepalen aan de hand daarvan welke sticker u krijg. Globaal kunt u uitgaan van het volgende:
      Groene sticker:
      Benzine-auto’s toegelaten vanaf 01-01-1993
      Dieselauto’s toegelaten vanaf 01-01-2006
      Gele sticker:
      Dieselauto’s toegelaten vanaf 01-01-2001 tot en met 31-12-2005
      https://milieusticker-duitsland.nl/umweltzonen


      In Nederland zijn er 3 gemeente tot nu toe voor bepaling van de milieuzones voor personenautos
      https://www.milieuzones.nl/

      #18317275
      jethro
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2008

        Geen goed systeem!
        Dit is pesten van de burger in ons land, terwijl de burger in auto`s rijden die volgens de regels gelden en goed zijn.
        De meesten worden elk jaar gekeurd, de rest is jonger en jawel soms schoner.
        Dus waarom dat pesten door die politici en ambtenaren?
        Terwijl men doodleuk die hout/alles branders/kachels maar lustig laat roken en stinken. ;) king: :kewlpics

        Die stekkerbakjes redden de planeet aarde ook niet.

        :jerry :kewlpics :thumb

        #18317276
        TedMechanic
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2007

          Is een wassen neus. Hoe vaak zie je nou nog een auto rijden van voor 1993? Dat is al behoorlijk afgenomen sinds ze de wegenbelastingvrij voor oldtimers hebben opgeschort. Die paar auto’s uit de stad bannen, daar ga je de luchtkwaliteit echt niet mee verbeteren.

          #18317277
          arjontje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 March 2006

            @jethro wrote:

            Geen goed systeem!
            Dit is pesten van de burger in ons land, terwijl de burger in auto`s rijden die volgens de regels gelden en goed zijn.
            De meesten worden elk jaar gekeurd, de rest is jonger en jawel soms schoner.
            Dus waarom dat pesten door die politici en ambtenaren?
            Terwijl men doodleuk die hout/alles branders/kachels maar lustig laat roken en stinken. ;) king: :kewlpics

            Die stekkerbakjes redden de planeet aarde ook niet.

            :jerry :kewlpics :thumb

            Idd ik stook lekker door met mijn openhaard. :afro

            #18317278
            trucker01
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 August 2015

              dit is gewoon weer een manier om de burger/bedrijf geld uit de zak te kloppen en in mijn opinie helpt het echt geen bal zeker niet als de industrie en vliegtuigen nog steeds de grootste vervuilers zijn.

              nu is het nog in een paar steden maar let op zogauw dit uitgebreid word naar de rest van het land ben je de lul als je een oudere diesel of oudere auto rijd . moet je een nieuwere auto kopen of met de trein gaan rijden dus oftewel de auto industrie profiteert of de ns/bus bedrijven en natuurlijk de overheid met al die belastingen.

              en idd al die oudere autos (belastingvrij) kunnen de schroothoop op binnenkort wat dat betreft is het wel goed gevonden van de overheid komen ze gelijk van al die oldtimers af

              #18317279
              jethro
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 February 2008

                De overheid: Hoe kan ik jou tot last zijn.

                :jerry

                #18317280
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  @arjontje wrote:

                  @jethro wrote:

                  Geen goed systeem!
                  Dit is pesten van de burger in ons land, terwijl de burger in auto`s rijden die volgens de regels gelden en goed zijn.
                  De meesten worden elk jaar gekeurd, de rest is jonger en jawel soms schoner.
                  Dus waarom dat pesten door die politici en ambtenaren?
                  Terwijl men doodleuk die hout/alles branders/kachels maar lustig laat roken en stinken. ;) king: :kewlpics

                  Die stekkerbakjes redden de planeet aarde ook niet.

                  :jerry :kewlpics :thumb

                  Idd ik stook lekker door met mijn openhaard. :afro

                  Hier nog een met mijn Allesbrander

                  verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                  #18317281
                  jethro
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 February 2008

                    @TedMechanic wrote:

                    Is een wassen neus. Hoe vaak zie je nou nog een auto rijden van voor 1993? Dat is al behoorlijk afgenomen sinds ze de wegenbelastingvrij voor oldtimers hebben opgeschort. Die paar auto’s uit de stad bannen, daar ga je de luchtkwaliteit echt niet mee verbeteren.

                    Heb het even met rust gelaten……………….
                    Dat wij dat uit uwen mond mogen horen, wat is er wel niet gebeurt in uwen leven?
                    Ga zo door! :thumb

                    #18317282
                    TedMechanic
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2007

                      @jethro wrote:

                      @TedMechanic wrote:

                      Is een wassen neus. Hoe vaak zie je nou nog een auto rijden van voor 1993? Dat is al behoorlijk afgenomen sinds ze de wegenbelastingvrij voor oldtimers hebben opgeschort. Die paar auto’s uit de stad bannen, daar ga je de luchtkwaliteit echt niet mee verbeteren.

                      Heb het even met rust gelaten……………….
                      Dat wij dat uit uwen mond mogen horen, wat is er wel niet gebeurt in uwen leven?
                      Ga zo door! :thumb

                      Dat heb ik in het vorige topic wat hierover ging ook al gezegd. Maar ook heb ik gezegd dat ik ze tweetakt scooters wel mogen verbieden, omdat dat veel grotere vervuilers zijn en daar ging jij vooral op in. Want ja, ik vind 16 jarige gassies op scooters die je rechts inhalen verrekte irritant, die mogen ze van mij allemaal van de weg halen.

                      Verder ben ik ook een voorstander van moderne techniek, daarmee vind ik elektrische auto’s heel interessant. Maar als ik jouw reacties altijd goed begrijp, kun jij elektrische auto’s niet los zien van je hele anti milieu kabouters argumenten. Ik kan dat prima los van elkaar zien. Techniek voor vooruitgang vind ik leuk, dat heeft niks te maken met milieu eisen die worden opgelegd door de overheid, die vind ik net zo irritant als jij.

                      Dus ja, ik vind elektrische auto’s interessant, maar niet vanwege het milieu, gek he?

                      #18317283
                      jethro
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 February 2008

                        Milieuzones is FLAUWEKUL! :vertag

                        http://www.telegraaf.nl/binnenland/25820041/__Milieuzone_in_stad_blijkt_zinloos__.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        Staan die mooi voor L.L die kabouters met geitenwollensokken op sandalen. :vertag :vertag :jerry :jerry

                        Maar de realisten wisten dit al jaaaaaaaaaaaaarren. :thumb :thumb :jerry :jerry :jerry

                        :jerry :jerry :kewlpics :wtf :thumb :agent

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.