mijn Sintra 3.0L V6 projectje ***verkocht!!***

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) mijn Sintra 3.0L V6 projectje ***verkocht!!***

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 195)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235959
    vectra208v
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 January 2006

      Ik ben overgestapt naar de Sintra omdat mijn vrouw zwanger is van een tweeling.
      In de vectra B kwam ik 1 zitplaats te kort:( en moest daarom met pijn in mijn hart plaats maken:cry

      Ik moet zeggen dat ik niet verwacht had dat deze zo lekker rijd en ok lekker vlot is (sportstand :D) maar wat wil je met ruim 200pktjes:D.

      Er zit wel wat werk aan zoals schade op de rechter schuifdeur en linker achterscherm/wielrand.

      Ik heb nog maar 1 foto van mijn sintra maar er komen er zeker meer :D

      MIJN SINTRA op de opelmeeting in dronten (enigste:D)

      reparatie topic maak ik nog wel even aan als ik er mee begin

      gr.Paul

      #17859494
      vectra208v
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 January 2006

        Gistere nieuwe foto’s gemaakt na het poetsen en stofzuigen.















        gr.Paul

        #17859495
        stiggel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 November 2010

          Jij durft!
          Een benzineauto met een dergelijk km.stand….
          Hij is goed ingereden zullen we maar zeggen.
          Veel veilige kilometers toegewenst!

          STiGGEL

          #17859492
          Marcel28
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 April 2007

            wel een zeldzaamheid volgens mij! Hoop idd niet dat je veel problemen gaat krijgen met de motor.

            Veel rijplezier!

            Gr
            Marcel

            #17859496
            vectra208v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 January 2006

              motorisch ben ik niet bang voor…Ik heb alle onderhouds en reparatie rekeningen er bij en heeft in Januari een beurt en nieuwe apk gehad.

              Km stand is idd vrij hoog voor een benzine maar zegt niet altijd wat.
              Er zijn benzine auto’s met meer dan 4 ton op de klok en die rijden ook nog steeds.

              een 2e of 3e hands auto is altijd een gok en vaak is het afwachten wat je nu echt gekocht hebt en dan maakt het niet uit of die bij een grage gekocht is of bij particulier.

              Ik ben er iig erg blij mee ern rijd als een zonnetje.

              Ik moet binnenkort alleen de kleppendeksel pakking even vernieuwen omdat die daar wat olie lekt/zweet.
              Kan ik gelijk de kleppendeksel een kleurtje geven (of polijsten :D )
              Hij verbruikt geen olie dus verder geen gevolgen/probleem

              #17859497
              vectra208v
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 January 2006

                @Marcel28 wrote:

                wel een zeldzaamheid volgens mij! Hoop idd niet dat je veel problemen gaat krijgen met de motor.

                Veel rijplezier!

                Gr
                Marcel

                er rijden er idd niet veel meer al vallen ze nu wel op (omdat ik zelf 1 heb denk ik)
                Zag er vanmiddag toevallig nog 1 in Assen rijden en zelfs op TV 1 gespot (weet niet meer welk programma)

                laatst op de meeting in Dronten stond er een kerel bij mij die mij vertelde dat er in Nederland zo’n 10000 stuks zijn geleverd wat ik al best veel vind.

                Hoeveel er nu nog rijden is mij niet bekend

                #17859498
                speaker
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 March 2007

                  Hier in Almere staat ook een 3.0 V6 !
                  Geinige wagen, veel ruimte , alleen zijn de onderdelen wel duur. ( kleine 900 euro voor een nieuwe uitlaat. En nog moeilijk te vervangen ook , omdat hij over de achter-as loopt )

                  Maar mooie , ruime en lekker rijdende auto heb je er aan !!

                  Veel veilige km’s toegewenst !

                  #17859499
                  vectra208v
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 January 2006

                    @speaker wrote:

                    Hier in Almere staat ook een 3.0 V6 !
                    Geinige wagen, veel ruimte , alleen zijn de onderdelen wel duur. ( kleine 900 euro voor een nieuwe uitlaat. En nog moeilijk te vervangen ook , omdat hij over de achter-as loopt )

                    Maar mooie , ruime en lekker rijdende auto heb je er aan !!

                    Veel veilige km’s toegewenst !

                    onderdelen duur??? dat zegt volgens mij iedereen maar als ik naar de onderdelen kijk voor de sintra valt het mij reuze mee :agent.

                    kweet niet waar jullie kijken maar niet waar ik kijk denk ik…

                    #17859501
                    Guido GSI
                      Lid sinds:
                      20 February 2011

                      Er reden er in 2010 nog 1627 van rond. Even ter illustratie: van de Astra nog 268.701 ;)

                      Bron RAI

                      Overig Opel:

                      Opel 818.276
                      w.o./of which
                      Agila 41.392
                      Antara 3.250
                      Ascona 1.387
                      Astra 268.701
                      Calibra 1.959
                      Combo 1.854
                      Commodore 416
                      Corsa 223.369
                      Frontera 3.554
                      GT 774
                      Insignia 7.336
                      Kadett 8.429
                      Manta 1.420
                      Meriva 43.349
                      Monza 199
                      Movano 431
                      Omega 13.587
                      Rekord 1.041
                      Senator 243
                      Signum 2.008
                      Sintra 1.627
                      Speedster 219
                      Tigra 8.444
                      Vectra 84.282
                      Vivaro 1.776
                      Zafira 91.200
                      Overige/Others 6.029

                      #17859502
                      vectra208v
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 January 2006

                        @Guido GSI wrote:

                        Er reden er in 2010 nog 1627 van rond. Even ter illustratie: van de Astra nog 268.701 ;)

                        Bron RAI

                        Overig Opel:

                        Opel 818.276
                        w.o./of which
                        Agila 41.392
                        Antara 3.250
                        Ascona 1.387
                        Astra 268.701
                        Calibra 1.959
                        Combo 1.854
                        Commodore 416
                        Corsa 223.369
                        Frontera 3.554
                        GT 774
                        Insignia 7.336
                        Kadett 8.429
                        Manta 1.420
                        Meriva 43.349
                        Monza 199
                        Movano 431
                        Omega 13.587
                        Rekord 1.041
                        Senator 243
                        Signum 2.008
                        Sintra 1.627
                        Speedster 219
                        Tigra 8.444
                        Vectra 84.282
                        Vivaro 1.776
                        Zafira 91.200
                        Overige/Others 6.029

                        best wel intresant lijstje en ook wel leuk om te weten.

                        #17859504
                        Silver
                          Lid sinds:
                          7 July 2006

                          mooie luxe cruiser hoor.
                          zal wel wat kosten per maand, benzineverbruik en wegenbelasting.

                          #17859506
                          Breeze
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            15 May 2011

                            Super auto Paul en het goede type de 3.0 liter kilometers die deze heeft gedraaid kan er makkelijk nog een ton bij. De 2.2 moter is wat te licht voor het gewicht van deze auto die zie je dan ook veel op de sloop staan maar de 3 liter kom je bijna niet tegen. Veel, heel veel ruimte en een super reiswagen, veel geluk met je bolide.

                            Groet Frans

                            #17859507
                            vectra208v
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              17 January 2006

                              @Silver wrote:

                              mooie luxe cruiser hoor.
                              zal wel wat kosten per maand, benzineverbruik en wegenbelasting.

                              het verbruik vanlt mij reuze mee (1:9 bij normaal gebruik) maar zo’n 3 liter wil je nog wel eens in de verleeding brengen als er een BMW of MERCEDES achter je zit te drukken :D
                              Wegen belasting is wel vrij hoog maarja heb er wel een boel plezier van qua comfort en ruimte.

                              @Breeze wrote:

                              Super auto Paul en het goede type de 3.0 liter kilometers die deze heeft gedraaid kan er makkelijk nog een ton bij. De 2.2 moter is wat te licht voor het gewicht van deze auto die zie je dan ook veel op de sloop staan maar de 3 liter kom je bijna niet tegen. Veel, heel veel ruimte en een super reiswagen, veel geluk met je bolide.

                              Groet Frans

                              Dat is ook de reden dat ik de 3 liter genomen heb.
                              De auto weegt 1684 kg dus is 200pk wel lekker.
                              De 2.2 heeft volgens mij 140pk en heeft dus best wel moeite met de ruim 1600kg.

                              Door de ruimte en luxe is het zeker een ideale reis wagen en kan zeker goed een caravan trekken (mag 1700kg op de haak hebben).
                              Mocht ik toch ruimte te kort komen in de caravan kan er gewoon een 2 persoons luchtbed achterin de sintra :jerry

                              het enige nadeel van de sintra is dat er weinig tuning materiaal te krijgen is maar weer een voordeel dat de onderdelen van een PONTIAC TRANS SPORT of een CHEVROLET TRANS SPORT ook passen qua onderstel,ramen,verlichting enz. enz.

                              gr.Paul

                              #17859508
                              marcooh
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                16 March 2011

                                Mooie wagen hoor!
                                Lekker van genieten! Dikke motor in een veilige gezinsauto!
                                Das het belangrijkste, toch?

                                Groeten, M@rco

                                #17859503
                                vectra208v
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  17 January 2006

                                  @marcooh wrote:

                                  Mooie wagen hoor!
                                  Lekker van genieten! Dikke motor in een veilige gezinsauto!
                                  Das het belangrijkste, toch?

                                  Groeten, M@rco

                                  idd king: al zegt de crash test iets anders over “veilige gezins wagen” maar ik ben niet van plan om hem frontaal op een ander te rijden dus ja….dan is die wel veilig genoeg :D

                                  #17859531
                                  Mcc_807
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    7 January 2012

                                    Heey

                                    Tjsa hiervoor had ik de 2.2 sintra en ik moet zeggen, hij is niet traag ofzo, maar het is zeker geen geweldenaar.
                                    Maarja, mijn omega met een 2.0 is vlotter ja…

                                    Moet zeggen dat ik hier in Limburg best nog veel sintra’s zie rijden, okey kan het niet in getallen uitdrukken maar zekers al 4 gezien, zowel de 2.2 als de 3.0.

                                    De crashtest, ik wil best geloven dat het niet de veiligste gezins auto is/was als men dat zegt, maar zeg zelf, waar heb je liever een aanrijding in, in een smart of een sintra.

                                    Ps mocht het toch zo zijn wordt ik liever dood gevonden in een opel dan een ander merk..

                                    greets
                                    Michel

                                    #17859532
                                    vectra208v
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      17 January 2006

                                      @Mcc_807 wrote:

                                      Heey

                                      Tjsa hiervoor had ik de 2.2 sintra en ik moet zeggen, hij is niet traag ofzo, maar het is zeker geen geweldenaar.
                                      Maarja, mijn omega met een 2.0 is vlotter ja…

                                      Moet zeggen dat ik hier in Limburg best nog veel sintra’s zie rijden, okey kan het niet in getallen uitdrukken maar zekers al 4 gezien, zowel de 2.2 als de 3.0.

                                      De crashtest, ik wil best geloven dat het niet de veiligste gezins auto is/was als men dat zegt, maar zeg zelf, waar heb je liever een aanrijding in, in een smart of een sintra.

                                      Ps mocht het toch zo zijn wordt ik liever dood gevonden in een opel dan een ander merk..

                                      greets
                                      Michel

                                      In Limburg en het westen zie je ze idd meer rijden dan hier in het noorden.
                                      Laatst wel 1 gespot bij het Martini ziekenhuis (bruin.bronze 2.2td),er staan 1 in Marum/Jonkersvaart (groene 2.2).
                                      Verder heb ik er nog geen 1 in het wild gespot.

                                      de crash test is oo niet om naar huis te schrijven maar zeg nou zelf……je koopt toch geen auto om total los te rijden…oke,ongeluk zit in een klein hoekje maar je gaat er niet vanuit.

                                      Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn sintra en ondanks de kosten wil ik hem voor geen goud kwijt.

                                      Morgen nog even een stuurkogel vervangen en de remleidingen schuren en dan kan die er qua APK weer een jaartje tegen.

                                      #17859536
                                      vectra208v
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        17 January 2006

                                        ik heb binnekort (misschien) weer wat nieuws voor de sintra :-D

                                        De broer van mijn kamerraad werk op een sloperij dus krijg regelmatog update van de voorraad wat binnen komt :D

                                        vandaag even weze kijken nadat we eerst een andere achterklep voor mijn maat zijn astra G hebben opgehaald….




                                        zijn gemaakt met de telefoon en het lijkt grijs leer maar is in het echt beige…
                                        Mag het complete interieur voor een prikkie overzetten alleen de achterste zijpanelen passen helaas niet omdat het een verlengde versie is van de chevy trans-sport

                                        Als ik het helemaal goed wil dooen moet hetdashboard en vloerbekleding ook over gezet worden maar weet niet of ik dat ga doen.

                                        als het door gaat post ik na plaatsing zeker een paar foto’s

                                        gr.Paul

                                        #17859516
                                        vectra208v
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          17 January 2006

                                          Vandaag weer even tijd gehad voor de sintra.

                                          Een tijdje geleden had ik het luchtinlaat systeem eraf liggen om de kleppendeksel pakkingen te vervangen.
                                          Heb toen hem toen gelijk een kleurtje gegeven maar achteraf een beetje te besmettelijk WIT.

                                          vandaag dus alles er weer afgehaald en alles voorzien van een andere kleur (inlc. de buis die naar beneden loopt).

                                          zo was het:



                                          en zo ziet hij er nu uit:








                                          morgen weer in elkaar zetten en weer een paar foto’s maken.

                                          Gr. Paul

                                          #17859513
                                          dion87
                                            Lid sinds:
                                            22 August 2011

                                            dat ziet er leuk uit :thumbup

                                            misschien ook leuk om die rubbers er tusse te vervange voor silicone slange :P

                                            #17859511
                                            vectra208v
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              17 January 2006

                                              silicone is opzich een leuke optie maar deze rubbers zijn nog goed dus vind het nog zonde op te vervangen.

                                              wel ga ik de kleine luchtslangetjes blauw maken.
                                              Ik heb nog blauwe slang liggen die precies over de zwarte slangetjes past.

                                              plaats wel foto’s als ik klaar ben vanavond.

                                              #17859493
                                              vectra208v
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                17 January 2006

                                                vandaag alles weer gemonteerd en gelijk wat andere dingen in kleur gezet.
                                                Weet alleen niet of ik de kap over de ruitenwisser motor wel chrome had moeten maken :hmmz








                                                De rode verf was op dus moet de andere buis nog doen.
                                                Verder nog kijken wat ik nog meer in kleur wil hebben (luchtfilterbak,cruice controle unit, luchtinlaat buis).

                                                gr.Paul

                                                #17859515
                                                desiree30
                                                  Lid sinds:
                                                  26 February 2011

                                                  netjes paul,die van ons staat nog steeds stil..de man die hem zou maken is ziek..hebben voor nood een andere auto erbij aangeschaft.
                                                  moeten maar ff wat anders in de buurt zoeken voor de waterpomp,multiriem,en kleppendekselpakking..
                                                  maar komt vast weer goed

                                                  #17859537
                                                  vectra208v
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    17 January 2006

                                                    nog een paar kleine dingetjes maar tot zover ben ik best tevreden over het resultaat..



                                                    gr.Paul

                                                    #17859538
                                                    Silver
                                                      Lid sinds:
                                                      7 July 2006

                                                      hey Paul, netjes hoor.
                                                      maar een nieuwe kentekenplaat aan de voorkant zou het helemaal af maken, ik vindt dit zo armoedig staan.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 195)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.