Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Mijn SEH. Eindelijk ingebouwd, en loopt goed.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 maart 2008 om 20:16 #17206778
eindelijk dan de foto’s, vind het plaatsen van foto’s zo’n vermoeiend kwarwei, dus dan maar meteen alles in 1 keer…..
alle spullen binnen
onderblok schuren met een dremel
mooi kleurtje erop :)
onderblok in elkaar zetten
dan de kop
kleppen gepolijst en ingeslepen
custom tang :P
hydr stoters waren vuil van binnen, ook maar schoongemaakt
en hier zo goed als klaar
aangepaste brandstofrail
nu de bak en achteras nog klaarmaken en dan overbouwen, wil deze zomer nog wel kunnen rijden, maar doe het wel rustig aan.
8 maart 2008 om 20:40 #17394945:kewlpics
8 maart 2008 om 20:45 #17394946zeker :kewlpics erg leuk om te zien zo
8 maart 2008 om 20:52 #17394947Prachtwerk!
Hoe heb je dat aluminium zo mooi schoon gekregen en alles ontkoold?
Timing nou goed?
12 maart 2008 om 15:20 #17394948netjes hoor, ziet er weer als nieuw uit:jerry:jerry
veel succes verders
mvg nick
12 maart 2008 om 17:37 #17394949netjes hoor, zouden meer mensen meoten doen :D
13 maart 2008 om 07:10 #17394950weer een mooi 8v op straat :thumbup
15 maart 2008 om 11:25 #17394951heb al het aluminium geborsteld, gaat erg makkelijk…. bij de praxis een setje borstels gehaald, was 10 euro voor 6 verschillende zacht stalen borstels (goudkleurig), en die zet je dan in de kolomboormachine op 1000toeren of meer, en dan maar borstelen :) gaat echt prima.
En stukken waar je niet bij kan heb ik met een boormachine en dremel gedaan.Heb er alleen geen blanke lak op gedaan, hoe snel zou alles weer dof zijn?
1 mei 2008 om 13:24 #17394952+1 voor die tang
Ziet er mooi uit:)Sjupke`
1 mei 2008 om 15:08 #17394953netjes opgebouwd, alles weer fris en nieuw..
Van deze motor kun je straks nog lang genieten..Super hoor :thumbup
9 mei 2008 om 19:56 #17394954wow, ziet er echt dik uit idd :wors
waarmee heb je alles gespoten? met een speciaal soort verf/spuitbus/iets?
ben benieuwd naar het eindresultaat :) :thumbup
16 december 2008 om 17:51 #17394955het heeft allemaal even geduurd, maar de seh zit in de kadett :)
te zien onder mijn topic c1 sedan onder restauratie.
Ik ben nu op zoek naar een schema van de seh motor, zodat ik de motorboom kan verbinden met de rest van de auto, contact, pomp enz enz
Groeten!
17 december 2008 om 22:16 #17394956Kijk in de Kadett E vraagbaak, staan alle schema’s in.
Is redeljk te doen.
Heb je al 2 dikke brandstof leidingen??19 december 2008 om 13:54 #17394957netjes hoor!
19 december 2008 om 19:00 #17394958origineel gepost door robbyrood
Kijk in de Kadett E vraagbaak, staan alle schema’s in.
Is redeljk te doen.
Heb je al 2 dikke brandstof leidingen??heb je die in digitaal formaat? Heb hier wel een cd van ath maar daar staan geen schema’s in.
20 december 2008 om 21:24 #17394959deze ronde stekker bedoel ik, welke draad moet naar het contact en benzine pomp?
21 december 2008 om 13:44 #17394960Blauw rood is voor je benzine pomp contact zover ik weet contact durf ik zo niet te zeggen
13 januari 2009 om 18:47 #17394961Ik had het ook al in mijn kadett topic gepost, maar vraag het hier ook maar.
Ik heb de motor helemaal ingebouwd en aangesloten, maar krijg hem niet lekker aan het lopen :(
Als ik de brandstofpomp loshaal loopt de motor redelijk, loopt wel moeilijk en onrustig stationair, en rookt erg, zodra je iets gas geeft gaat het redelijk, maar loopt niet heel mooi.
Het rare is, zodra je de brandstofpomp aan zet, slaat de motor meteen af, verzuipt, stinkt naar benzine……
En hij is dan alleen aan de praat te krijgen als je de brandstofpomp er weer af haalt, en starten met de gasklep helemaal open.Er zit dus iets niet goed, heb een vonk op alle bougies, timing goed, injectoren gereinigd/getest, heb een druk meter op de toevoer leiding gezet en heb een brandstofdruk van 40psi ofwel 2.75 bar, dat moet mooi zijn.
De timing van inspuiting en ontsteking haalt de computer toch van de krukassensor?
Toevoer en retour verkeerd om misschien? Retour is toch de leiding na de drukregelaar, en die gaat drukloos terug de tank in.Ik snap niet wat het kan zijn, hoop dat iemand me verder kan helpen…….
13 januari 2009 om 23:06 #17394962Temp sensor van het koelwater vervangen?
andere lhm al geprobeerd?
En kun je de onsteking met een lamp controleren?
gr14 januari 2009 om 07:50 #17394963kijk eens of de injectoren niet open blijven staan
14 januari 2009 om 11:25 #17394964ja worden zonder lopen al open gestuurd, hoe kan dat dan?
14 januari 2009 om 11:50 #17394965ja dat is niet goed die moeten bij het lopen open en dicht gaan en
ZEKER NIET als je contact aan zet
als je de motor met de hand ronddraait dan moeten ze open en dicht gaan
kabeltje verkeerd geen goede massaff zoeken
14 januari 2009 om 13:58 #17394966Snap er niks van, heb de bedrading gecontroleerd, en klopt allemaal volgens schema. De injectoren zijn massa geschakeld? Als ik hem op contact zet krijg ik 12v op de injectoren, en dus ook een massa. Beide komen direct van de stuurunit af.
De stationair regeling schakeld ook al als ik hem op contact zet.Hier stukje schema:
14 januari 2009 om 14:33 #17394967Massa controleren van carrosserie naar bak/blok.
Zwart is de geschakelde plus van je contact
groen is de toerenteller draad van je bobine naar je dashboard
rood is constante plus
Rood/blauw is de brandstofpomp14 januari 2009 om 14:44 #17394968Blok heeft een goede massa, die draden die jij opnoemt zijn al aangesloten mbv een schema.
Het probleem nu zijn de injectoren die open blijven, en waardoor dat kan komen. Heb alleen aan de bedrading van het stuurrelais gezeten, de rest van de boom is orgineel.
Hoe wordt normaal bepaald wanneer de injectoren open moeten? Krukas sensor?
De ontsteking werkt trouwens wel goed, de motor loopt wel (slecht) als ik de brandstofpomp uit laat, maar dat is niet echt de bedoeling
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.