Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Mijn ontwerp
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juli 2008 om 20:20 #17328962
origineel gepost door mrmonkey
project een stille dood gestorven????? :cryGa nog regelmatig naar de “calibra” kijken, heb er nu alleen
nog ff geen tijd voor.
De garagebox die ik gekocht heb staat al vol met gereedschappen en werktafels.
Ga morgen kijken om een 2e garagebox te kopen, daar zou ik dan eventueel de “calibra”in kunnen zetten en mee verder kunnen gaan.
Stoppen met de “calibra” doe ik nooit!:o:o:o:oEen pauze inlassen wel.:P:P:P:P
17 juli 2008 om 15:50 #17328963Er schijnen in mijn omgeving veel mensen met wat extra (zwart) geld te zitten, want de garagebox waar ik interesse in had is na 1 dag al verkocht voor de vraagprijs.:(:(:(:(
Ze gaan hier als zoete broodjes.
Nou ja, de “calibra” staat wel lekker droog en ik moet gewoon wat geduld hebben.:mad:
Nu maar wachten op een nieuwe gelegenheid:sleeping:sleeping:sleeping:sleeping19 juli 2008 om 22:00 #17328964Heeft iemand enig idee wat er op dieselgebied te koop is
en voor welke prijs?
Zit toch te twijfelen tussen een benzine- of dieselturbo.
Op oude/gebruikte frituurolie rijden klinkt aantrekkelijk.Een 3 liter turbodiesel?
20 juli 2008 om 07:07 #17328965AnoniemLid sinds:
1 January 1970sorry voor m,n opmerking
maar op motor gebiedsla je n beetje door vermoed ik
als je geen gesodemieter met het rdw wilt
blijf dan bij de brandstof wat op je kenteken staateen 3.0 diesel is volgens mij ook al n 6 pitter
en dan nog de motor en aandrijflijn naar achteren brengen????krijg je volgens mij nooit n goedkeur op
in iedergeval niet zonder dure lelystad uren van t rdw
weggedrag enz enz
weet niet wat het nu is een 2.08v of 16v???????
ik zou er dan een 2.0 16v turbo van maken c20let
kun je ook nog redelijk betrouwbaar richting de 300 pk uit krijgen
voor niet al te gek geldwil je meer pk,s dan wordt ook zo,n motor al snel veeeel
duurder;);)20 juli 2008 om 08:02 #17328966Je kan ook eventueel een 2,5 V6 er in steken en dan de turbi van de Saab 2,5 overzetten op je opelblokje.
Die V6 is blijkbaar hetzelfde als die van Saab, enkel de electronica is anders (hebben ze mij eens wijsgemaakt)
Of je kan naar de 3.0 V6 gaan
20 juli 2008 om 11:39 #17328967haha vet:P eerst dacht ik wat gaat die gek allemaal doen. maar tis gelukt om echt iets aparts te krijgen :cool: of hij prahctig is is een 2e….maar respect voor het werk/idee/initiatief
21 juli 2008 om 16:35 #17328968origineel gepost door louwe 16 klepper
sorry voor m,n opmerking
maar op motor gebiedsla je n beetje door vermoed ik
als je geen gesodemieter met het rdw wilt
blijf dan bij de brandstof wat op je kenteken staateen 3.0 diesel is volgens mij ook al n 6 pitter
en dan nog de motor en aandrijflijn naar achteren brengen????krijg je volgens mij nooit n goedkeur op
in iedergeval niet zonder dure lelystad uren van t rdw
weggedrag enz enz
weet niet wat het nu is een 2.08v of 16v???????
ik zou er dan een 2.0 16v turbo van maken c20let
kun je ook nog redelijk betrouwbaar richting de 300 pk uit krijgen
voor niet al te gek geldwil je meer pk,s dan wordt ook zo,n motor al snel veeeel
duurder;);)Je hoeft je voor je opmerking bij mij zeker niet te verontschuldigen! :P
Ik denk vaak hard op of in woorden.
Het is soms ook wel leuk om reakties uit te lokken,
maar echt doorslaan doe ik in mijn ogen niet.Er zit nu een 16v in en wilde in eerste instantie een LET er in hebben, maar zou ook wel weer iets apparts willen.
Misschien dan een let op de achteras plaatsen, is ook wel weer wat anders en dan de hele voorwielaandrijving naar
achteren verplaatsen??????:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz
++++ reakties graag ++++
:o:thumbdown:D:thumbupIk wil zowieso al weer een aantal lijnen/details gaan aanpassen of veranderen.
En een 2e garagebox waar ik in kan en mag klussen.
Raymond
23 juli 2008 om 10:18 #17328969Nou als je met je mooie unieke calibra lleen maar op eigen terrein wil rijden zou ik zeker de motor naar achteren verplaatsen.
Als je een mooie calibra wil die iedereen voorbij ziet rijden zou ik het zo laten :D26 juli 2008 om 07:40 #17328970origineel gepost door opcxtreme
Nou als je met je mooie unieke calibra lleen maar op eigen terrein wil rijden zou ik zeker de motor naar achteren verplaatsen.
Als je een mooie calibra wil die iedereen voorbij ziet rijden zou ik het zo laten :DAls ik m’n op eigen terrein zou willen gaan rijden zou ik niet veel
verder komen dan achteruit inparkeren, dit mbt de oppervlakte van m’n eigen terrein.:mad:26 juli 2008 om 17:29 #17328971origineel gepost door RAYMOND.design
Origineel gepost door AsconaC20NE
vraag me zo stiekem wel af hoe je huis er dan wel niet uit ziet :Pmaar de calibra gaat de goede kant op, ookal is het nu op een zeer laag pitje
Plaats binnenkort wel wat foto’s
Bij deze een paar foto’s van m’n huis, het is wel een opelforum en geen woonforum.
Als er mensen zijn die vinden dat het niet kan, haal ik ze er gewoon weer af.;)Ik heb alles zelf ontworpen en uitgevoerd.
Het huis is uit 1921!Dit “huisje” heb ik zelf op het dak gebouwd met bouwvergunnig.
Geldt ook voor het grote kozijn en het hekwerk, enz.De keuken heb ik ook zelf gemaakt, incl. de werkbladen, rvs frames/units en heb het balkonnetje er bij betrokken.
Heb de gevel er gewoon uit gehaald.Alle kozijnen en deuren/schuifdeuren in ‘t huis heb ik zelf gemaakt.
Alle meubels + kachel en spiltrap (2 verdiepingen)+ loopbrug, heb ik zelf gemaakt.En de lamp heb ik ook zelf gemaakt:sleeping
Al het breek en stucwerk heb ik zelf gedaan.
THE END
26 juli 2008 om 18:34 #17328972VET:D
Ik vindt het echt mooi.:thumbup
Ik ben eens benieuwd als de calibra klaar is,hoe hoog het afwerkingsniveau gaat liggen.Greetz.
26 juli 2008 om 19:17 #17328973AnoniemLid sinds:
1 January 1970foto,s van je huis kunnen best:thumbup
t ziet er ook erg netjes uit
maar tis niet mijn smaakt is mij veels te strak allemaal:o
maar de afwerking is zo te zien wel 100%
dus wel:worsvoor het werk
heb zelf een oude boerderij van omstreeks 1880;)
en zijn die ook aan het verbouwenmaar wordt n hele andere stijl
meer nostalgisch;)27 juli 2008 om 03:44 #17328974Originally posted by RAYMOND.design
Heeft iemand enig idee wat er op dieselgebied te koop is
en voor welke prijs?
Zit toch te twijfelen tussen een benzine- of dieselturbo.
Op oude/gebruikte frituurolie rijden klinkt aantrekkelijk.Een 3 liter turbodiesel?
My friend, Zoals al gezegd; blijf bij benzine! Een snelle diesel motor is leuk, maar die loopt echt niet (lang,lees niet) op afgewerkte olie.
Ga idd voor de LET met 300pk!
27 juli 2008 om 19:08 #17328975origineel gepost door JRC
Originally posted by RAYMOND.design
Heeft iemand enig idee wat er op dieselgebied te koop is
en voor welke prijs?
Zit toch te twijfelen tussen een benzine- of dieselturbo.
Op oude/gebruikte frituurolie rijden klinkt aantrekkelijk.Een 3 liter turbodiesel?
My friend, Zoals al gezegd; blijf bij benzine! Een snelle diesel motor is leuk, maar die loopt echt niet (lang,lees niet) op afgewerkte olie.
Ga idd voor de LET met 300pk!
Ga ik doen,
Rijd dat een beetje rap ?
27 juli 2008 om 22:40 #17328976origineel gepost door dubvivier
VET:D
Ik vindt het echt mooi.:thumbup
Ik ben eens benieuwd als de calibra klaar is,hoe hoog het afwerkingsniveau gaat liggen.Greetz.
Heel hoog, anders komt hij de weg niet op!!:vertag
28 juli 2008 om 14:27 #17328977AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door RAYMOND.design
origineel gepost door JRC
Originally posted by RAYMOND.design
Heeft iemand enig idee wat er op dieselgebied te koop is
en voor welke prijs?
Zit toch te twijfelen tussen een benzine- of dieselturbo.
Op oude/gebruikte frituurolie rijden klinkt aantrekkelijk.Een 3 liter turbodiesel?
My friend, Zoals al gezegd; blijf bij benzine! Een snelle diesel motor is leuk, maar die loopt echt niet (lang,lees niet) op afgewerkte olie.
Ga idd voor de LET met 300pk!
Ga ik doen,
Rijd dat een beetje rap ?
raymond:o:o:o
had deze vraag van jou niet verwacht???????wat denk je dat jou calibra met 300 pk niet van z,n plek zou komen????????????????????????
lijkt me toch logisch dat dat wel n beetje rap is
een standaar calibra turbo heeft 204 pk
waarvan weer wat verloren gaat in t 4×4 systeem
en nog zijn die auto,s heel best vooruit te branden;):Pdus met n kleine 100 pk meer
you do the math29 juli 2008 om 21:27 #17328978Diesel is te duur , niet cost effectiv .
Maar Raymond, jij kan ook echt NIKS!!!!!……….normaal doen…:P:thumbup!!!!
Dat huis man, waaanzinnig!!!30 juli 2008 om 18:14 #17328979Raymond, huis ziet er zeeeer goed uit. De zwart / wit geblokte tegels in de keuken vind ik net iets te druk in combinatie met de rest, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Echt top verder!
1 vraagje! Waar is je keukenblad van gemaakt?
30 juli 2008 om 20:52 #17328980origineel gepost door robbyrood
Diesel is te duur , niet cost effectiv .
Maar Raymond, jij kan ook echt NIKS!!!!!……….normaal doen…:P:thumbup!!!!
Dat huis man, waaanzinnig!!!Klinkt misschien vreemd, maar dit is voor mij normaal!:P
Dit is wie ik ben en zou er dol graag m’n beroep van willen maken. (eigenlijk ben ik gewoon maf)
Er is 1 maar, ik ben niet zakelijk.:cryMijn schoonzusje was begonnen met het
maken van mijn website, vond ze leuk en had hulp van een
collega die op haar werk de ict beheerd.
Helaas is ze niet verder gekomen dan dit: http://www.raymondwouter.nlDe foto’s zijn van een ontwerp die ik gemaakt heb voor
vrienden in hun 1e nieuwbouw huis.En ik wil m’n “calibra” ook nog afmaken, ik kom zoveel tijd te kort!
30 juli 2008 om 20:58 #17328981origineel gepost door TurboBjorn
Raymond, huis ziet er zeeeer goed uit. De zwart / wit geblokte tegels in de keuken vind ik net iets te druk in combinatie met de rest, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Echt top verder!1 vraagje! Waar is je keukenblad van gemaakt?
Watervast gelijmd multiplex met een HPL (hoge druk laminaat) als toplaag. Dit werd vroeger formica genoemd en
is in honderden verschillende kleuren en motiven te verkrijgen.
Je kunt het met bisontix en met houtlijm (vind ik de beste lijmmethode) verlijmen.Ik wil de bladen nu van beton gaan maken, heb al een betonnen vensterbank gemaakt en is wel vet!!!!
En de zwart/wit tegels….. is een smaak en dit komt overal
in het huis weer ergens in terug.
Hebben we bewust gedaan! ;)30 juli 2008 om 22:56 #17328982Misschien dat ik je ook wel kan helpen met je site… teminste als het niet teveel tijd gaat vragen,, vind het leuk om te doen maar ga er niet ontzettend veel tijd insteken.. Dat was net zoals die shop voor je calibra destijds. Vind het gwoon leuk om te doen,, maar ga het niet voor niets (sorry voor het gierige gedeelte) doen:P
maar dit is n site die ik heb gemaakt, is het snelste zo te bezoeken: http://teeh.mine.nu/drumbandIs wel een klein beetje gedateerd maar toch. ik moet het nog allemaal bijwerken:P
5 augustus 2008 om 08:51 #17328983jawatte
kwam deze van de week pas tegen
en heb dus heel wat kunnen lezen en zien over het project van jeecht een super vet project
sta van vele zaken echt te kijken hoe je het doetdit ga ik zeker blijven volgen:D
ben benieuwd naart eindrezultaatnog veel plezier en succes ermee
10 augustus 2008 om 21:54 #17328984origineel gepost door kurtmanta
jawattekwam deze van de week pas tegen
en heb dus heel wat kunnen lezen en zien over het project van jeecht een super vet project
sta van vele zaken echt te kijken hoe je het doetdit ga ik zeker blijven volgen:D
ben benieuwd naart eindrezultaatnog veel plezier en succes ermee
Thanks!:D
Ik ook!:hmmz
11 augustus 2008 om 10:13 #17328985wat voor velgen gaan er eigenlijk onder komen?
13 augustus 2008 om 20:22 #17328986origineel gepost door kurtmanta
wat voor velgen gaan er eigenlijk onder komen?Ontwerp van de velgen weet ik nog niet,:hmmz
weet alleen dat ze minimaal 19 inch moeten zijn
en een brede velgrand moeten hebben.:o -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.