Mijn nieuwe Astra

Forumindex Forums Modellen Astra Mijn nieuwe Astra

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266314
    Ruudje_86
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 June 2014

      Beste mensen,

      Ik lees hier al een tijdje een al ander op het forum, maar heb besloten om me nu toch maar eens aan te gaan melden ;)

      Mijn naam is Ruud, ben 27 en rij sinds mijn eerste auto Opel (+-6 jaar). Ik rij alweer dik 2,5 jaar in een Astra F X16XEL Sport uit 1995.

      Leuke auto, maar blokje zuipt olie als de *** en maakt tegenwoordig een irritant geluidje (stuurpomp?). Geen zin om hier nog geld aan te spenderen, dus ik heb een andere gekocht :P

      Sinds vorige week ben ik trotse bezitten van een Astra G Z16SE uit 2004 :agent

      Een grote vooruitgang ten opzichte van de oude!

      Er zijn me echter een aantal dingetjes opgevallen waar ik niet echt vrolijk van word…

      1) De motor komt niet op temperatuur. Max 85 graden, maar doorgaans blijft hij onder de 80. Gevalletje thermostaat? De kachel wordt ook niet echt heet. Nu heb ik bij de Astra F wel eens de thermostaat vervangen, maar bij dit blok zit hij als het goed is achter de distrubutie. Deze haal ik het liefst zelf niet los…
      2) Na een stukje met de auto gereden te hebben, wil de auto niet meer starten. Het eerste waar ik aan dacht, iets met sensoren. Een zoektocht op dit forum lijkt wel wat op te leveren, zoals nokkenassensor, krukassensor of zelfs ECU? :???: Zijn deze makkelijk te vervangen?

      Of is er misschien iemand in de buurt van Utrecht die handig is?

      Bij voorbaad dank voor de reacties. Blij dat dit forum bestaat :wors

      Edit: links aangepast

      #18237711
      1.6je
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 July 2013

        Allemaal dingen die mij bekend voor komen.

        Punt 1 je thermosstaat zit inderdaad achter de distributie.

        Punt 2 kan ook je lamdasonde zijn. Was bij mij het geval.

        Ik raad je aan om.je egr af te doppen mocht dit nog niet het geval zijn scheelt je later veel ellende

        #18237712
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Niet starten, zal niet aan je lamda liggen, ecu kan wel maar zou eerst de krukassensor vervangen. Of je egr eerst maar eens afdoppen, als deze open blijft staan start die ook niet.

          #18237713
          1.6je
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 July 2013

            Als de lambda verkeerde waarde aangeeft. Daardoor verzuipte mijn auto tijdens het starten

            #18237714
            Ruudje_86
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 June 2014

              Heb hem uit laten lezen bij een Opel-dealer, maar ze konden de storing niet reproduceren. Ze hebben het brandstofpomp relais vervangen, want deze bleef open staan. Daarna geen problemen meer gehad :thumb

              De thermostaat heb ik ook laten vervangen. Tijdens het demonteren bleek de waterpomp lek :swear
              Waterpomp + distri set maar laten doen, alles lag toch al open.

              Hopelijk heb ik er de komende tijd geen omkijken meer naar.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.