Mijn Fiat Uno60 startte onmiddelijk na 13 jaar in garagebox te staan.

Forumindex Forums Overige Auto algemeen Mijn Fiat Uno60 startte onmiddelijk na 13 jaar in garagebox te staan.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18345793
    robert1701
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 November 2005

      Omdat ik de versnellingsbak moet vervangen in mijn Opel Zafira 1.8 van 2000, een maand en een week nadat we hem tweedehands gekocht hebben, moet ik plaats maken in mijn garagebox om er kunnen aan te werken.

      Er stond al 13 jaar een Fiat Uno60, waarmee ik vroeger gereden heb, onder een dekzeil.
      In 2001 heb ik dit autootje gered van een trip naar de schroothandelaar.
      Alle gaten dicht gelast, geplamuurd en er LPG ingelegd (toen mocht dat nog zelf, nu moet dat geld kosten).

      Ik heb er natuurlijk eerst een andere batterij moeten in plaatsen.

      Toen ik de sleutel omdraaide, startte hij van de eerst tik.
      Mede mogelijk gemaakt door op LPG te starten, maar toch een straffe toer, na 13 jaar.

      Ik heb hem op eigen kracht naar een andere garagebox kunnen rijden.
      Alleen de versnellingspook wou eerst niet meer bewegen, maar is toch gelost na enige aandrang.

      #18345833
      jethro
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2008

        Yep dankzij de verse? LPG systeem liep de Uno in korte tijd.
        Men vergeet vaak dat de moderne benzine na 3 maand hard minder word, op den duur word het een soort drap en later droogt dat op.
        De kanalen gaan dicht van de carburateur, vandaar dat de Uno nu wel liep. Is niet op benzine gestart.
        En tegen vocht kan die ook niet goed tegen.
        Vroeger kwam je ze af en toe wel tegen.
        Nu heden 2017?
        Nooit meer.

        Oja………………starten doen ze wel na lang staan, maar aanslaan en lopen is vaak moeizaam.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.